Muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen?
Kaipaisin nyt vähän vertaistukea, en keljuilua. Löytyykö palstalta muita kolmekymppisiä joiden on vaikea löytää sitoutumiskykyistä kumppania seurusteluun ja mahdolliseen perheen perustamiseen? Tuntuu että nykypäivän deittimarkkinat on yhtä pikku kivan ja seksin hakemista, haaremin keräämistä ja multideittailua. Avoimet suhteet, polysuhteet ja yhdenillanjutut ovat pinnalla ja tulee välillä se olo että arvostaako kukaan enää monogaamista suhdetta. Tämä tuottaa surua koska itse toivoisin seurustella vain sen yhden kanssa, muuttaa ajan kanssa kenties yhteen ja perustaa sen perheenkin, mutta se on vaikeaa kun yksi jos toinenkin etsii vain pikkukivaa tai parin kk:n pikasuhdetta. Mikäli haluan saada lapsen ja perheen tässä elämässä, ei minulla ole loputtomasti aikaa etsiä kumppania saati pettyä kun joku ei sitten suurista sanoistaan huolimatta sitoudukaan tai luovuttaa heti kun tulee vastaan ensimmäinen pieni keskustelu/ongelma. Tuntuu että deittisovelluksia käyttävät ovat pahimpia: vastassa on sitoutumiskammoinen ihminen joka on saanut jo paljon takkiinsa tai ihminen joka nirsoaa ja etsii aina vain parempaa ja parempaa ja on selkeästi jäänyt koukkuun deittiappiin loputtomaan tarjontaan. Tuntuu että nykymaailmassa ei malteta tai edes viitsitä panostaa enää yhteen kerralla ja oikeasti näin rakentaa ja saada jotakin yhteistä aikaan. Kun on aina olemassa se seuraava ja seuraava.
Kommentit (1943)
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteet on se juttu nykyään.
M29
Siltä välillä todella tuntuu :( Halutaan vain pikasuhteita ja kokemuksia - ei turvaa, rakkautta ja sitoutumista. Nekin jotka sitten alussa toitottavat että ovat monogaamisia ja lapsia haluvia muuttavat mielensä parissa kuussa ja tahtovat hekin sitten vain jotakin helppoa ja kivaa ilman sitoutumista. Monella ei aika ja kapasiteetti riitä muuhun nykymaailmassa. Surullista.
Oletko kokeillut ottaa jonkun ruman/lyhyen miehen? Ainakaan ei voi olla polyamorinen, kun he eivät saa sitä ensimmäistäkään naista. Jos välttämättä haluat komean ja pitkän, niin kannattaisi etsiä joku viisikymppinen, joka on juuri tajunnut, että haluaisi perustaa perheen vielä elämänsä aikana. Tosin hekin etsivät ensisijaisesti parikymppistä naista, mutta on sinullakin mahdollisuus.
Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sulle perheen. Hirmu kasa työtä, väsymystä, rahan, ajan ja elämän haaskaamista. Mitä se toinen osapuoli saa tässä diilissä?
Minun tuntemani kolmekymppiset ovat juurikin noita sitoutumiskammoisia.
Hassua sitten, kun valittavat parisuhteettomuuttaan. Vaikka kysyntää heilläkin olisi, eivät vain itse sitoudu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sulle perheen. Hirmu kasa työtä, väsymystä, rahan, ajan ja elämän haaskaamista. Mitä se toinen osapuoli saa tässä diilissä?
Aika kurja asenne sitoutumista ja perhe-elämää kohtaan.
Voisiko tässä olla sellainen tilanne, että sitoutumiskykyiset ja -haluiset kolmekymppiset miehet tai ainakin valtaosa heistä ovat jo aikapäiviä olleet parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Olisit sitoutunut 20 v
Niin sitouduinkin mutta ero tuli yli kolmekymppisenä. Mies ei halunnutkaan sitoutua avoliiton lisäksi avioliittoon ja lapsiin asti.
Rukoile ja pyydä Jeesukselta sinulle hyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen perusteella naiset itse valikoivat sitoutumishaluttomia miehiä ja vain tuollaiset miehet saavat aikaan naisissa kipinöitä.
Deittailu on turhauttavaa kun haluaisi parisuhteen ja oman perheen mutta naisilta tulee vain pakkeja vaikka pääsisi 6.treffeille asti.
Kerran yksi nainen valitti treffeillä että hän löytää vain varattuja tai p anomiehiä mutta silti antoi pakit mulle joka etsin parisuhdetta.Eli kyse ei ole siitä että kunnollisia herrasmiehiä ei olisi vaan naiset eivät vain syty heistä.
Tunnistan tuon ongelman. Toisaalta mielestäni mies voi olla samanaikaisesti sekä hauska ja kipinöitä aikaansaava että se joka sitoutuu. En tahtoisi tylsää miestä joka ei saa minua nauramaan tai herätä minkäänlaisia tunteita ja himoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin se että kelpuutan vain top 5 miehet. Ja herrasmiehet ovat ihania - varsinkin sellaiset joissa on ripaus sitä tuhmempaakin miestä joukossa pinnan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kurja asenne sitoutumista ja perhe-elämää kohtaan.
Joo, tuo itsekkyyden asenne on se joka vallitsee kaikessa. "Miksi kukaan haluaisi mahdollistaa sinulle.." on vahingossa oiva kiteytys nykyihmisen tai nykykaupunkilaisen ajattelutavasta.
Luulen, että kaupungeissa pyörii eniten näitä pintaliitäjiä ja itsekkäitä pyrkyreitä, jotka näkevät toisen ihmisen kertakäyttömateriaalina tai itseään hyödyttävänä lisänä, tää ajatusmaailma on perujaan työelämästä; sillä tiettyjen alojen neukkareissa puhutaan juuri noin. Toki on kai itsekästä haluta se perhekin, mutta luulempa että perinteisempien arvojen vaalijoita löytyy enemmän maaseudulta ja pikkukaupungeista, joissa vielä työpaikkoja, suuntaa pois pääkaupunkiseudulta.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuntemani kolmekymppiset ovat juurikin noita sitoutumiskammoisia.
Hassua sitten, kun valittavat parisuhteettomuuttaan. Vaikka kysyntää heilläkin olisi, eivät vain itse sitoudu.
Moni vastaan tullut kolmikymppinen mies sanoo että tahtoo parisuhteen ja lapsia, jotkut jopa että ovat vauvakuumeisia, ja silti parissa kuussa huomaakin että tyyppi on sitoutumiskammoinen ja yhteenmuutto- ja lapsipuheet pelottaa.
Tässä neuvo joka annettiin samaa kysyvälle miehelle toisessa ketjussa: ala katsomaan naisia sillä silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tässä olla sellainen tilanne, että sitoutumiskykyiset ja -haluiset kolmekymppiset miehet tai ainakin valtaosa heistä ovat jo aikapäiviä olleet parisuhteessa?
Tätä mietin useinkin että onko kolmekymppisissä sinkkumiehissä jäljellä enää ne jotka eivät parisuhteeseen ja perheeseen kykene ja ne jotka kykenevät, ovat edelleen sitoutuneita perheisiinsä vielä seuraavatkin kymmenen vuotta. Se on surullista sillä sitten jää kyllä omalta osalta lapset saamatta.
Minä ainakin miehenä kierrän tämmöiset perheen perustaja naiset kaukaa. Kertokaa nyt edes yksi HYVÄ syy tehdä lapsia tähän maailmaan ja tilanteeseen??
Kilttimiehiä on tarjolla, ota niistä betamiehistä joku.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen perusteella naiset itse valikoivat sitoutumishaluttomia miehiä ja vain tuollaiset miehet saavat aikaan naisissa kipinöitä.
Deittailu on turhauttavaa kun haluaisi parisuhteen ja oman perheen mutta naisilta tulee vain pakkeja vaikka pääsisi 6.treffeille asti.
Kerran yksi nainen valitti treffeillä että hän löytää vain varattuja tai p anomiehiä mutta silti antoi pakit mulle joka etsin parisuhdetta.Eli kyse ei ole siitä että kunnollisia herrasmiehiä ei olisi vaan naiset eivät vain syty heistä.
Pitää kutakuinkin paikkansa, itse haaveilin perheestä aika monta vuotta. 25-38v oli nettideittiprofiileja, ja myöhemmin myös tinderit/badoot/bumblet ym käytössä. Ravasin tapahtumissa ja baareissa jatkuvasti. mutta ei vaan löytynyt ketään sopivaa. Oli MT-ongelmaisia, sarja- tai paralellideittailijoita, muutama nainen jolla oli monta lasta useamman eri miehen kanssa, vapaaehtoisesti työttömiä ym ym ym.
Tiedän etten ole maailman komein mies, mutta olen kuitenkin sosiaalinen ja hauska tyyppi - eli se ikuinen tosi hyvä tyyppi, mutta..
Tänä päivänä melkein kaikilla ystävillä on jo perhe, niin eipä tule käytyä enää juuri missään. Vietetään iltaa, tai kesäisin käydään mökillä / veneilemässä tmv (eli ei tule tavattua sinkkunaisia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan tuon ongelman. Toisaalta mielestäni mies voi olla samanaikaisesti sekä hauska ja kipinöitä aikaansaava että se joka sitoutuu. En tahtoisi tylsää miestä joka ei saa minua nauramaan tai herätä minkäänlaisia tunteita ja himoja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin se että kelpuutan vain top 5 miehet. Ja herrasmiehet ovat ihania - varsinkin sellaiset joissa on ripaus sitä tuhmempaakin miestä joukossa pinnan alla.
Ja kullíkáruselli jatkaa pyörimistään. Sentään olet rehellinen asiasta.
Häh, oletko sinäkin miehenä siis sitä mieltä että vain panomiehet on hauskoja ja mielenkiintoisia ja muut sitten tylsiä eivätkä yhtään hauskoja? (en siis itse koe näin) Ja jos olet tätä mieltä niin oletko sitten itse kimpassa naisen kanssa joka ei ikinä saa sinua nauramaan ja johon et tunne mitään vetoa?
Seksisuhteet on se juttu nykyään.
M29