Onko isä teillä isi, iskä vai isä?
Teidän perheessä ja omaa isäänne millä kutsutte isää? Onko isi lapsellisen kuuloinen isomman lapsen suuhun?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iskä ja iskä-nimitys tuntuu siten itselleni rakkaammalta, isit yms. vierailta. Mieheni kutsuu isäänsä mm. faijaksi, itse en siitä tykkää. Myös meidän lapset kutsuu miestä iskäksi.
Faija on stadilainen nimitys. Itsekin kutsun isääni faijaksi. Isi ja iskä kuulostaa liian lapsellisella ja isä liian viralliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on iskä ja iskä-nimitys tuntuu siten itselleni rakkaammalta, isit yms. vierailta. Mieheni kutsuu isäänsä mm. faijaksi, itse en siitä tykkää. Myös meidän lapset kutsuu miestä iskäksi.
Faija on stadilainen nimitys. Itsekin kutsun isääni faijaksi. Isi ja iskä kuulostaa liian lapsellisella ja isä liian viralliselta.
Juu, no mieheni tai isänsä eivät ole Hesasta vaan aivan maalta kuten meidän lapsetkin, joten "faija" ei sovi omaan suuhun ja meidän lapsetkin ovat omaksuneet täällä sanan "iskä". Käsittääkseni miehenikin on puhunut isästään "isinä" yms. kunnes siskonsa kanssa keksivät vaihtaa "faijaan".
36-vuotiaalle tyttärellemme hän on isä. Myös minä sanon usein koirallemme "isä on pihalla, meneppä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla iskä, lapsillamme isi. Minä olen lapsille äiti niin kuin omanikin minulle.
Isä on iskä ja äiti on äiskä.
Isommat lapset sanoo iskä tai isi jos ovat jotain vailla ja pienet oppinut vasta sanomaan isi.
Ja lemmikeille kutsun miestäni isukiksi 😄 Ja minulle mieheni on kulta tai jotain hassua kuten ballero.