Onko isä teillä isi, iskä vai isä?
Teidän perheessä ja omaa isäänne millä kutsutte isää? Onko isi lapsellisen kuuloinen isomman lapsen suuhun?
Kommentit (27)
"Isi" oli silloin, kun lapset olivat pieniä, nykyään sanovat "iskä". Mun mielestä ihan hyvin voi sanoa vanhemmatkin lapset "isi". No worries.
Mä oon isi, oli muksun ekoja sanoja, isää ja idkäö joutuu odottaan pitkään ja isinä ne tuntuu jäykiltä ja kylmiltä.
Lapset sanoo isi tai iskä. Mä sanon omaani iskäksi.
Aikoinaan muinaisella tampereella kaikki kutsu isäänsä äijäks.
Meijän äijä.
Peten äijä.
Minulla on isi ja lapsillamme on (ulkolainen isä) *papi* ja äiti *mami*
Kotona kutsuvat isiksi, jopa yläkoululainen. Kavereiden kuullen kutsuu iskäksi.
Isä.
Tosin nykyään pojat kutsuvat mulkuksi. En yhtään ihmettele. Ex-mies kun ei lapsistaan välitä. Sorahtaa kuitenkin omaan korvaan ja yritän aina toppuutella mutta sanovat, että asianlaidan tiedän itsekin, joten miksi sievistelemään.
Minulla iskä, lapsillamme isi. Minä olen lapsille äiti niin kuin omanikin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Isä.
Tosin nykyään pojat kutsuvat mulkuksi. En yhtään ihmettele. Ex-mies kun ei lapsistaan välitä. Sorahtaa kuitenkin omaan korvaan ja yritän aina toppuutella mutta sanovat, että asianlaidan tiedän itsekin, joten miksi sievistelemään.
🤣 Kiitos nauruista.
Ap
No minulla ei ainakaan "isiä" ole, eikä varsinkaan Daddya.
Lapset sanoo isi vaikka ovat aika vanhoja. Itse kutsun isääni faijaksi ja mieheni kutsuu isäänsä isäksi.
Minulla on iskä. Lapset sanoo isi vielä.
Minulla on isi, lapset sanoo isi tai iskä.
Omani oli isä, mieheni on lapsille isi.
Mulla on iskä ja iskä-nimitys tuntuu siten itselleni rakkaammalta, isit yms. vierailta. Mieheni kutsuu isäänsä mm. faijaksi, itse en siitä tykkää. Myös meidän lapset kutsuu miestä iskäksi.
Minulla on isi ja lapsillamme isä.