Saisiko teidän 17-vuotias mennä viikonloppufestareille, jos täyttää maanantaina 18? Kielsin ja nyt on teinikiukku ylimmillään
Kaverit ovat jo 18, mutta tytär täyttää siis maanantaina festareiden jälkeen 18. En siis halunnut päästää häntä 17-vuotiaana sinne. Ja nyt kiukutellaan ja paiskitaan ovia. Miten teillä olisi tehty?
Kommentit (32)
Olet sä aika paska. Pari päivää ja sä pilaat toisen kesän, mutta ei lapsella ole varmaan ollut helppoa muutenkaan.
Onko festareille ikäraja? Jos on K18 ja paperit katsotaan, niin ei välttämättä pääse alueelle. Muuten päästäisin.
Joo olisin päästänyt jos se edes olisi päässyt sisään
Olisin tietenkin päästänyt. Arvaa kapinoiko se maanantaista lähtien ja sitten voi syyttää vain itseään.
Ap vastaahan nyt, oliko ikärajaa, niin ei jauheta tätä turhaan.
Ehdottomasti olisin päästänyt! Itse olin eka festareilla 16 vuotiaana!
Vierailija kirjoitti:
Olet sä aika paska. Pari päivää ja sä pilaat toisen kesän, mutta ei lapsella ole varmaan ollut helppoa muutenkaan.
No jos jotain sattuu vaikka vahingossakin niin minä olen vastuussa alaikäisestä. Kesä tulee ensi vuonnakin.
Kyllä ovat käyneet alle 18-vuotiaina, varsinkin jos kaverit on vanhempia. Koronan aikana olen kyllä ollut normaalia tiukempi.
Vierailija kirjoitti:
Teltta-alueelle tietääkseni K16, mutta festarialueelle (puolet?) K18. En tiedä ihan tarkkaan. Mutta vastuu on silti minun. Olettepa ilkeitä.
Kuka näitä jaksaa keksiä, ja kuka näitä jaksaa uskoa?
No tottakai olisin päästänyt! Mikäli festareille ei siis olisi ollut ikärajaa, jos on K-18 festarit niin eihän sinne välttämättä olisi järjestäjien puoleltakaan. Ovat aika tarkkoja näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos jotain sattuu vaikka vahingossakin niin minä olen vastuussa alaikäisestä. Kesä tulee ensi vuonnakin.
Voi sitä sattua vahingossa mitä tahansa milloin tahansa.
Harvoin tapaa yhtä pahoja kontrollifriikkejä kuin sinä.
Tottaksi saa mennä
Ei tuon ikäisiä kotiin kahlita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teltta-alueelle tietääkseni K16, mutta festarialueelle (puolet?) K18. En tiedä ihan tarkkaan. Mutta vastuu on silti minun. Olettepa ilkeitä.
Tuo on tietty ongelma, jos kaverit menee k18-alueelle ja 17-v ei pääse mukaan ja jää yksin haahuilemaan. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että teltta-alueelle on nuorempi ikäraja, koska meno on siellä monesti räväkämpää kuin festarialueella. Monet festarit edellyttävät teltta-alueelle pääsystä myös festarilipun ostoa, rauhoittaakseen teltta-alueen meininkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihenpä se vastuu ja toisaalta oikeudet puuttua toisen elämään päättyy kuin seinään maanantaina. Minusta 17-v:n kanssa kannattaisi harjoitella sitä itsestä huolehtimista ja vastuunottamista jo ennen kuin on täysi-ikäinen. Saa vähän esimakua siitä, mitä kaikkea voi tehdä ja opettaa arvioimaan että mitä ei kannata tehdä. Ei lähde sitten mopo käsistä, jos ekaa kertaa täysi-ikäisenä pääsee kokeilemaan jotain normaalien nuorten elämään kuuluvia asioita (esim. festareilla käyntiä tai alkoholiakin).
Usein tiukkojen vanhempien lapset lähtevät kodeistaan tavallista aikaisemmin.
No tietenkin olisin päästänyt.