Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko teidän 17-vuotias mennä viikonloppufestareille, jos täyttää maanantaina 18? Kielsin ja nyt on teinikiukku ylimmillään

Vierailija
12.07.2022 |

Kaverit ovat jo 18, mutta tytär täyttää siis maanantaina festareiden jälkeen 18. En siis halunnut päästää häntä 17-vuotiaana sinne. Ja nyt kiukutellaan ja paiskitaan ovia. Miten teillä olisi tehty?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sä aika paska. Pari päivää ja sä pilaat toisen kesän, mutta ei lapsella ole varmaan ollut helppoa muutenkaan.

No jos jotain sattuu vaikka vahingossakin niin minä olen vastuussa alaikäisestä. Kesä tulee ensi vuonnakin.

Siihenpä se vastuu ja toisaalta oikeudet puuttua toisen elämään päättyy kuin seinään maanantaina. Minusta 17-v:n kanssa kannattaisi harjoitella sitä itsestä huolehtimista ja vastuunottamista jo ennen kuin on täysi-ikäinen. Saa vähän esimakua siitä, mitä kaikkea voi tehdä ja opettaa arvioimaan että mitä ei kannata tehdä. Ei lähde sitten mopo käsistä, jos ekaa kertaa täysi-ikäisenä pääsee kokeilemaan jotain normaalien nuorten elämään kuuluvia asioita (esim. festareilla käyntiä tai alkoholiakin).

Monille festareille on nykyään K18 ikäraja.

Vierailija
22/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle täytyy asettaa rajat, vaikka se tuntuukin usein ikävältä. Liiallisella kurilla ja liian tiukoilla säännöillä voi kuitenkin tehdä lapselle enemmän haittaa kuin hyvää. Liian tiukkojen sääntöjen mukaan kasvatetuista lapsista voi vanhemmiten tulla ahdistuneita ja epävarmoja. Lapsi voi myös ajatella, ettei koskaan osaa tehdä tarpeeksi oikein, jolloin hän ei edes yritä saavuttaa vaatimaasi tasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17v oli viime vkonlopun Hangon regatassa. Täyttää 18 ensi vuonna.

Vierailija
24/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16-vuotias oli Weekend -festareilla. Säästi itse rahat. Siellä on järkkäreitä ja aikuisia, enkä koe musiikin kuuntelua mitenkään kauheana.

Vierailija
25/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä jaksaa keksiä, ja kuka näitä jaksaa uskoa?

Tyttäreni ystävän vanhemmat ovat juuri tuollaisia.

Ihan hirveitä ankeuttajia halussaan suojella lastaan.

Vierailija
26/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla loisto esimerkki miten saa rikottua välit lapsiin

Vierailija
27/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä kesänä lukenut täällä toisen samanlaisen aloituksen, sillä erotuksella että kyseessä oli poika, sama kiukku kun ei päässyt päivää ennen 18 vuotissynttäreitään kavereiden kanssa yöksi.

Miksi satuilet täällä höpöhöpötarinoitasi?

Vierailija
28/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo, että osalle alueesta on ikäraja, on oikeesti ongelma. Tyttö ei pääse menemään kavereiden kanssa, eikä yksin festarialueella oleminen ole kivaa, eikä ehkä edes kovin turvallista. Jos alaikäisiä olisi edes kaksi, mutta tuo, että hän on yksin alaikäinen, on harmi. En jaksa uskoa, että kaverit jäisivät tyttäresi kanssa, vaan haluaisivat sinne, missä ilmeisesti anniskeluoikeudet.

Vierailija
29/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka näitä jaksaa keksiä, ja kuka näitä jaksaa uskoa?

Tyttäreni ystävän vanhemmat ovat juuri tuollaisia.

Ihan hirveitä ankeuttajia halussaan suojella lastaan.

Vanhojentansseistakin piti tulla heti tanssiennpäätyttyä kotiin, kun jatkobileissä juodaan...

Vierailija
30/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noita ikärajallisia festareita enemmänkin, kun itse olen huomannut ikärajan vain flow:ssa?

Vierailija
31/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työelämä jo 15 vuotiaana. Ihan itse maksoin matkani ruis rokki Turkuun 17 vuotiaana,orpona tyttönä. Mutta makoinkin itse myös petipaikan,ruokani jonkun sukulaisen nurkissa. Joten olivat iloisia olin pois jaloista!

Vierailija
32/32 |
12.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noita ikärajallisia festareita enemmänkin, kun itse olen huomannut ikärajan vain flow:ssa?

Joissain paikoissa ikärajalliset anniskelualueet on erotettu festivaalialuesta eli festareille pääsee, mutta anniskelualueella ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi