Pienten lasten äidit - harrastatteko?
Onko täällä muita harrastavia äitejä? Oletteko harrastaneet vauva- ja pikkulapsiaikana? Kuinka usein ja kuinka pitkään kerrallaan. Itsellä olisi harrastus, joka veisi muutaman tunnin pari kertaa viikossa.
Jostain syystä koen huonoa omaatuntoa lapsettomat ajasta. En juurikaan muuten käy missään ilman lapsia.
Kommentit (84)
Harrastan vain seksiä ja sitäkin pelkästään oman aviopuolison kanssa.
Kovin suppeaksi on elämänpiiri käynyt. :/
Harrastan vain seksiä ja sitäkin pelkästään oman aviopuolison kanssa.
Kovin suppeaksi on elämänpiiri käynyt. :/
Ei mulla muuta kun että ottakaa nuoret äidit rennosti niiden lastenne kanssa. Äitien syyllistämistä on ihan kauheasti ja tuntuu siltä, että sen lapsen saatavilla pitäisi olla ihan koko ajan. Ei se niin ole. Kunhan lapsella on vieressä joku turvallinen aikuinen, se selviää oikein hyvin. Lapselle, pienellekin, tekee oikein hyvää huomata, että erilaisista tilanteista selviää. Sen sijaan se, että lapsen kaikkiin tarpeisiin vastataan heti sillä sekunnilla kun se ilmenee, ei tee hyvää yhtään kenellekään.
Pitäkää siis kiinni omasta elämästänne, ajastanne ja harrastuksistanne.
En harrastanut kodin ulkopuolella, kun lapset olivat pieniä. Minulla oli vaativa työ, johon liittyi myös jonkin verran iltatilaisuuksia ja matkustamista. Tuntui, että olen kotoa pois muutenkin ihan tarpeeksi. Lasten kanssa ulkoilu ja puuhailu riitti silloin vallan hyvin omiksi harrastuksikseni. Lenkilläkin pystyi käymään hyvin, kun suunnattiin pururadalle niin, että lapset polkivat pyörillä vieressä. Paljon käytiin myös uimahallissa koko perheenä niin, että miehen kanssa vuorotellen uitiin ja vahdittiin lapsia.