Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan konkreettisesti: miten hallitusohjelma vaikuttaisi sinuun?

Vierailija
05.07.2023 |

Itselläni ei mitenkään.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tilanteeni on niin hyvä ettei mitenkään. Sain juuri uuden paremminpalkatun työn, 50-vuotiaana. Asun halvassa vuokraluukussa. Lasta voin auttaa enemmän kun voi menettää asumistukia.

Vierailija
2/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitenkään.

En elä tukien varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, lamaa pukkaa varmasti lähiaikoina tällä politiikalla, joten kyllähän se yksityisellä sektorilla tulee näkymään töiden vähenemisenä. Mutta muuten ei varmaan mitään ihan kamalaa, omaisuutta kuitenkin aika paljon, ja todennäköisesti tulotkin pysyvät ihan siedettävinä, vaikka talouden hyvät ajat lienevät takanapäin siihen asti, että saadaan talousasioista ymmärtävä hallitus. Mutta muutama vuosi nyt menee.

Vierailija
4/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. En saa mitään tukia. Työelämässä olen kansainvälisessä yrityksessä, jolla bisnes menee kansainvälisten markkinoiden mukaan. Sipilän hallituksen aikaan muistan kyllä, että oli talous piristyi selvästi joten olen iloinen ja optimistinen että sama tapahtuu taas.

Vierailija
5/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri kehenkään ei oikeasti edes vaikuta? Ja silti kaikki tämä mölyäminen?

Vierailija
6/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, vaikka olen työtön, en nosta tukia. Töihin en mene enää koskaan, joten eläkettä odotellessa.

Vierailija
7/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa se, kuvittelevat olevansa norsunluutornissa vielä, mutta eivät ymmärrä että se omakin työpaikka saattaa lähteä tällä menolla milloin tahansa perseen alta. Lisäksi joutuvat tukemaan enemmän omaisiaan, joilta leikataan. Ei osata kuin yksisilmäisesti tuijottaa omaa tämänhetkistä tilannetta.

Vierailija
8/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hyödyn, sillä asun vielä vuokralla jonka joudun maksamaan kokonaan itse. Vuokrataso saattaa laskea ja markkinoilta poistua muita vuokralaisia kun asumistukia lasketaan. Joten todennäköisesti pystyn vaihtamaan parempaan ja halvempaan vuokra-asuntoon ja sitten pääsemään omaan asuntoon kiinni nopeammin.

Joten myönteisesti vaikuttaa itseeni.

Vierailija
9/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiset terveyspalvelut heikkenee miljardien eurojen rahoitusvajeen vuoksi.

Toivottavasti en sairastu...

Vierailija
10/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kaikkiin haitallisesti. Kuka tahansa voidaan potkia mistä tahansa syystä työpaikasta ulos. Mikäli hallituksen suunnitelmat menevät läpi, on kenenkään turha luulla, että oma työpaikka on turvassa.

Vierailija
11/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on tullut hulluksi. Vasemmisto hyperventiloi ihan konkreettisesti.

Vierailija
12/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa se, kuvittelevat olevansa norsunluutornissa vielä, mutta eivät ymmärrä että se omakin työpaikka saattaa lähteä tällä menolla milloin tahansa perseen alta. Lisäksi joutuvat tukemaan enemmän omaisiaan, joilta leikataan. Ei osata kuin yksisilmäisesti tuijottaa omaa tämänhetkistä tilannetta.

En minä tunne yhtään ihmistä, joka saisi yhtään mitään tukea. Joten ei vaikuta kehenkään jonka tunnen.

Ja työpaikka voi tietysti aina lähteä, eihän siihen hallituksella ole vaikutusta joten siinä nyt ei ole mitään muutosta.

Vierailija
13/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta muuttuu turvattomammaksi kun eriarvoisuus ja köyhyys lisääntyy. Rikollisuus ja muu levottomuus todennäköisesti lisääntyy.

Se vaikuttaa kaikkiin.

Vierailija
14/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa kaikkiin haitallisesti. Kuka tahansa voidaan potkia mistä tahansa syystä työpaikasta ulos. Mikäli hallituksen suunnitelmat menevät läpi, on kenenkään turha luulla, että oma työpaikka on turvassa.

Eihän kenenkään työpaikka ole koskaan ollut turvassa. Se on normaalia.

Vierailija
15/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon saavani veroihini alennusta. Muuten ei vaikuta. 

Vierailija
16/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tunne yhtään ihmistä, joka saisi yhtään mitään tukea. Joten ei vaikuta kehenkään jonka tunnen.

Ja työpaikka voi tietysti aina lähteä, eihän siihen hallituksella ole vaikutusta joten siinä nyt ei ole mitään muutosta.

Mitä hittoa!? Ei tukien saaminen ole mikään normi. Itse en ainakaan saa euroakaan mitään tukia. Ihan itse maksan kuluni.

Vierailija
17/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. En saa mitään tukia. Työelämässä olen kansainvälisessä yrityksessä, jolla bisnes menee kansainvälisten markkinoiden mukaan. Sipilän hallituksen aikaan muistan kyllä, että oli talous piristyi selvästi joten olen iloinen ja optimistinen että sama tapahtuu taas.

Historian pahin talouskatastrofi on kulman takana. Siinähän maksat parin tonnin asuntolainaa, kun 3 kuukauden päästä työttömäksi jäämisestä tienaat 1600 € näppiin.

Vierailija
18/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kysymys oli: miten vaikuttaa KONKREETTISESTI juuri SINUUN?

Ei mitään yleistä diibadaaba-mutu-kuvitelmia.

Vaan miten juuri sinuun vaikuttaa, eli kuinka paljon rahaa menetät ja mistä?

Vierailija
19/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se todellisuudessa menee, ihan marginaaliseen määrään suomalaisia tuo vaikuttaisi negatiivisesti ja heistäkin suurin osa on työnvieroksujia.

Työntekeminen paranee, työllisten määrä lisääntyy.

Turhien rahansiirtojen määrä ulkomaille vähenee, turvallisuus Suomessa paranee.

Vierailija
20/40 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tunne edes yhtään eläkeläistä! Oudon nuori suku teillä. Hallituksen toimilla on nimenomaan vaikutusta suoraan työpaikkoihin ja niiden pysyvyyteen mm. irtisanomissuojaa heikentämällä. Sinäkin voit olla milloin tahansa sen jälkeen työtön ja tukien varassa. Sitten onkin eri ääni kellossa ja nokka vähän matalammalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän