Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 lapsen äiti puhuu mitä sattuu: "Olisi ihana välillä olla vastuuton ja itsekäs kuten lapsettomat"

Vierailija
11.07.2022 |

Minusta tuli kertaheitolla ikäsyrjijä. En halua kuulla enkä lukea enää mitään alle 30-vuotiaan ns. viisauksia.

Kommentit (735)

Vierailija
121/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on noita horinoita joihin jotkut äiti-ihmiset sortuvat. Kukaan ei tiedä toisen vastuista ja velvoitteista. 

Äidir on olleet myös lapsettomia

Ilmeisen vastuuttomia ja itsekkäitä, kun eivät muusta tiedä. Turha sitä on muihin yleistää.

Väitit ettei äidit tiedä milalista on olla lapseton.

Kyllä he tietää.

Lapseton sen sijaan ei tiedä mitä on olla äiti.

Ei kukaan ole mitään sellaista väittänyt. Mutta äiti joka sanoo lapsettomien olevan vastuuttomia ja itsekkäitä on itse ollut vastuton ja itsekäs, ja kuvittelee että kaikki lapsettomat ovat.

Hän voi puhua vain omasta puolestaan.

Edelleenkään lapsettomalla ei ole samaa vastuuta kuin lapsellisella on. Ja hän tekee kaikki päätöksensä vain itsestään lähtöisin.

Vierailija
122/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys ja vastuuttomuus ovat tosiaan yksilöllisiä luonteenpiirteitä. Mutta yksilötasolla sama henkilö joutuu olemaan väistämättä vähemmän itsekäs, jos menee tekemään lapsia, koska sitten täytyy asettaa ne lasten tarpeet etusijalle (pois lukien äärimmäiset tapaukset jotka ei huolehdi lapsistaan). Yleisellä tasolla taas ei voi sanoa että perheelliset olisivat epäitsekkäämpiä kuin lapsettomat, koska ei ne lapset siihen perusluonteeseen vaikuta.

Minusta näitä termejä ei pitäisi käyttää lainkaan tällaisessa keskustelussa. Mitä useampi lapsi, sitä enemmän vastuuta, tai jos olet vaikka yh, niin sinulla yksin on enemmän vastuuta kuin pariskunnalla, jolla on lapsia. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään vastuullista, vaikka joku on vastuullasi. Näkeehän sen jo siitä, miten onnettomasti monet lapset on kasvatettu. Itsekkyydestä taas on ihan turha puhua. Jos olet hommannut lapsia, niin kai sä niitä rakastat sen verran, ettei niiden hoitaminen tunnu joltain pyhältä epäitsekkäältä teolta? Itse olen hommannut kissoja ja rakastan niitä yli kaiken, vaikka herättelevät minua öisin ja joudun raahaamaan kaupasta painavia kissanhiekkasäkkejä ym. En ole koskaan ajatellut "voi kun minä olen epäitsekäs näin tehdessäni".

Olet oikeassa. Termit on ihan väärät, ei pitäisi puhua itsekkyydestä tai vastuullisuudesta koska ne on tosiaan niitä luonteenpiirteitä. Mutta siitä olen eri mieltä etteikö äiti kokisi joutuvansa laittamaan omia tarpeitaan syrjään sen sata kertaa joka vuosi, lastensa takia. Miksi sitä ei saisi sanoa julkisesti että joskus ajattelee miten paljon helpommalla pääsisi ilman lapsia. Tai lemmikinomistaja ilman lemmikeitä. Vaikka niitä on ihan itse halunnut ja niitä rakastaa eikä oikeasti haluaisi niistä eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista voi päätellä asian iskeneen aika pahasti lapsettomiin, niistä näkee heidän tietävän asian olevan noin.

Totta kai lapsettoman elämä on helpompaa, oliko tämä uutinen jollekulle? Älkää hankkiko niitä lapsia jos se on niin hirveää! Ihan hyvin voitte jättää ne tekemättä ja nauttia siitä helposta ja itsekkäistä elämästä kuten me muutkin. Omista valinnoista on turha uhriutua.

En minäkään perusta hylättyjen virtahepojen hoivakotia ja sitten valita, että on tää sitovaa ja rankkaa, elämä oli niin helppoa ennen virtahepoja.

Jep, ja lapsettomat on ihan yhtä paljon tai vähän itsekkäitä kuin lapselliset. Kukaan ei ole pakottanut hommaamaan niitä lapsia, vaan ihan omista itsekkäitä syistä ne on hankittu.

Lapsettomalla on vastuu vain itsestään. Lapsellisella ei. En ymmärrä miksi tästä selkeästä faktasta täytyy riehua.

Mikä ei poista sitä, että lapsi hankitaan itsekkäästä halusta.

Lapsesta huolehtiessa ei voi olla itsekäs. Onko peruskoulu jäänyt kesken?

Ja sinäkin hyödyt jokaisesta uudesta veronmaksajasta, vaikket tikkua ristiin laita.

Ei ole, olen filosofian maisteri. Onko sinulla jäänyt peruskoulu kesken? Lapsista tulee muuten tuottavia veronmaksajia vasta joskus kolmikymppisinä, ja käytännössä siinä vaiheessa osa on jo sairauseläkkeellä tai alkaa tehdä omia, yhteiskuntaa rahallisesti kuormittavia lapsia.

Suurin osa lapsista maksaa veroja jo parikymppisinä. Ja 25-vuotiaina on monella jo tutkinto.

He ehtii maksaa veroja monta vuotta, kun sinä olet lapseton vanhus kuormana yhteiskunnalle.

Mutta se ei kata niitä kuluja, joita he ovat elämässään aiheuttaneet kuin vasta kolmenkymmenen vuoden iässä.  Ja yhä useampi jää psyykkisistä syistä sairauseläkkeelle erittäin nuorena. Vaikuttaisi siltä, että äidit eivät ole ihan onnistuneet näiden tapausten kanssa.

Eihän se lapsetonkaan ole maksanut edes omia kulujaan kuin vasta keski-iässä ja syrjäytyy paljon herkemmin kuin lapsellinen, eikä ikinä tuota uusia veronmaksajia, maksaa hikisesti jos sitäkään itsensä, ei muuta.

Miksi lapseton olisi maksanut kulunsa lapsellisia myöhemmin? Jos nyt ymmärsin oikein, mitä yrität sanoa.

Vierailija
124/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa huonosti muotoiltu kommentti! Ajattelisin hänen tarkoittaneen jotakuinkin niin, että olisi ihana olla henkilö, jolla ei ole muita ihmisiä vastuullaan, ja joka voi asettaa omat tarpeensa etusijalle. (Eikä tämäkään toki ole kaikille veloille mahdollista.)

Itsekkyys ja vastuuttomuus eivät tosiaan liity lapsettomuuteen mitenkään.

-kahden äiti-

Niin, paitsi että minulla lapsettomalla on vastuulla useampi lemmikki ja bonuslapsi sekä ikääntynyt äitini. On siinä jo vastuuta kerrakseen, ainakin omasta mielestäni. Ilman vastuuta toisista ovat ehkä useat parikymppiset opiskelijanuoret. Kolmenkympin jälkeen elämä näyttää usein hyvin erilaiselta.

Myös lapsellisella voi olla lemmikkejä ja ikääntyneet vanhemmat. Meilläkin on.

Bonuslapsesta et ole vastuussa.

En tietenkään ole päävastuussa, mutta kyllä minä silloin olen heistä vastuussa, kun ovat minun ja mieheni luona. Hoidan ja kasvatan heitä kuin omia lapsiani. Ja tuen miestäni lastenkasvatuksessa. En voi silloin käyttäytyä itsekkäästi ja vastuuttomasti.

Sinulla ei ole heistä mitään juridista vastuuta. Olet täysin ulkopuolinen.

Ei voi mitenkään verrata vanhemmuuteen. En minäkään vertaa itseäni lasteni kavereiden äiteihin, vaikka heitä on meillä jatkuvasti, nytkin viikon mökillä yksi.

Tämä keskustelu ei koskekaan juridista vastuuta. Yritä pysyä aiheessa.

Tämä keskustelu koskee VANHEMMUUTTA. Et voi olla vanhempi olematta juridisesti vastuussa lapsesta.

Yritä itse.

Et olisi tehnyt lapsia.

FAKTA.

Olisit jäänyt syntymättä, tuolla älykkyysosamäärällä olet valtava kuormitus yhteiskunnalle.

Vierailija
125/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on vedetty herneet nokkaan perehtymättä aiheeseen kunnolla. Siinä iltalehden jutussa jonka minä luin, ei sanottu että lapsettomat olisi itsekkäitä. Siinä henkilö välillä mietti miten ilman lapsia elämä olisi paljon helpompaa ja voisi olla itsekkäämpi. Ihan normaaleja äitiyden tunteita, mutta tämäkin keskustelu taas todistaa sen miten voimissaan äitimyytti edelleen on. Äiti ei saisi väsyä tai kokea negatiivisia tunteita olematta huono ihminen.

Jos nämä äitihenkilöt eivät halua päivittelyä osakseen, ei kannata vertailla ja kadehtia muita. Hän voi todeta, että onpas lasten kanssa rankkaa, ei olisi pitänyt lisääntyä, ilman että väittää lapsettomien olevan vastuuttomia.

Vierailija
126/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo nyt tarkoita itsekkyydellä sitä, että tekee jotain vain itsensä vuoksi tai koska itse haluaa. Heti hirveä loukkaantuminen. Varmaan vaikea ymmärtää, että kun sulla on varsinkin pieniä lapsia ja yh, harvoin pääsee tekemään mitään vain itsensä huomioiden. Kyllä ihmisen täytyisi saada huomioida itsensäkin.

Lapsettomat saavat paljon useammin tilaisuuksia tehdä asioita sen mukaan, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Tuota tuo äiti toisinaan kaipaa. Ne lapset kun on hoidossa vain sen työpäivän ajan ja muuten kaikki menee lasten ehdoilla.

Vierailija
127/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat itsekkäitä? Johan pomppii.

Jos joku tässä maailmassa itsekästä on, niin se on nimenomaan lapsiperheiden touhu. Lapset muka ovat oikeus ja lupa häiritä koko naapurustoa trampoliineillaan. Lapset ovat muka oikeus pilata lentokoneessa ja bussissa muiden rauha. Lisäksi lapsettomat maksavat suhteessa enemmän veroja, joilla tuetaan lapsiperheitä.

Lasten tekeminen muutenkin on erittäin itsekästä, kun koko maailman suurin ongelma on juuri liikakansoitus. Järkevä ja hyvä ihminen pidättäytyy tekemästä lapsia. Mutta jotkut egoistit lykkivät kakaroita monin kappalein.

Trampoliini, tuo aikamme suurin ongelma? 🤭

Vierailija
128/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on vedetty herneet nokkaan perehtymättä aiheeseen kunnolla. Siinä iltalehden jutussa jonka minä luin, ei sanottu että lapsettomat olisi itsekkäitä. Siinä henkilö välillä mietti miten ilman lapsia elämä olisi paljon helpompaa ja voisi olla itsekkäämpi. Ihan normaaleja äitiyden tunteita, mutta tämäkin keskustelu taas todistaa sen miten voimissaan äitimyytti edelleen on. Äiti ei saisi väsyä tai kokea negatiivisia tunteita olematta huono ihminen.

Jos nämä äitihenkilöt eivät halua päivittelyä osakseen, ei kannata vertailla ja kadehtia muita. Hän voi todeta, että onpas lasten kanssa rankkaa, ei olisi pitänyt lisääntyä, ilman että väittää lapsettomien olevan vastuuttomia.

Lapsettomilla ei ole vastuuta. Mikä siinä on niin vaikea myöntää?

Vierailija
129/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteista voi päätellä asian iskeneen aika pahasti lapsettomiin, niistä näkee heidän tietävän asian olevan noin.

Totta kai lapsettoman elämä on helpompaa, oliko tämä uutinen jollekulle? Älkää hankkiko niitä lapsia jos se on niin hirveää! Ihan hyvin voitte jättää ne tekemättä ja nauttia siitä helposta ja itsekkäistä elämästä kuten me muutkin. Omista valinnoista on turha uhriutua.

En minäkään perusta hylättyjen virtahepojen hoivakotia ja sitten valita, että on tää sitovaa ja rankkaa, elämä oli niin helppoa ennen virtahepoja.

Jep, ja lapsettomat on ihan yhtä paljon tai vähän itsekkäitä kuin lapselliset. Kukaan ei ole pakottanut hommaamaan niitä lapsia, vaan ihan omista itsekkäitä syistä ne on hankittu.

Lapsettomalla on vastuu vain itsestään. Lapsellisella ei. En ymmärrä miksi tästä selkeästä faktasta täytyy riehua.

Ja sinäkin hyödyt jokaisesta uudesta veronmaksajasta, vaikket tikkua ristiin laita.

Ei ole, olen filosofian maisteri. Onko sinulla jäänyt peruskoulu kesken? Lapsista tulee muuten tuottavia veronmaksajia vasta joskus kolmikymppisinä, ja käytännössä siinä vaiheessa osa on jo sairauseläkkeellä tai alkaa tehdä omia, yhteiskuntaa rahallisesti kuormittavia lapsia.

Suurin osa lapsista maksaa veroja jo parikymppisinä. Ja 25-vuotiaina on monella jo tutkinto.

He ehtii maksaa veroja monta vuotta, kun sinä olet lapseton vanhus kuormana yhteiskunnalle.

Mutta se ei kata niitä kuluja, joita he ovat elämässään aiheuttaneet kuin vasta kolmenkymmenen vuoden iässä.  Ja yhä useampi jää psyykkisistä syistä sairauseläkkeelle erittäin nuorena. Vaikuttaisi siltä, että äidit eivät ole ihan onnistuneet näiden tapausten kanssa.

Eihän se lapsetonkaan ole maksanut edes omia kulujaan kuin vasta keski-iässä ja syrjäytyy paljon herkemmin kuin lapsellinen, eikä ikinä tuota uusia veronmaksajia, maksaa hikisesti jos sitäkään itsensä, ei muuta.

Mutta on itse koko ikänsä veronmaksaja kuormittamatta yhteiskuntaa yhtä paljon kuin lapsiperhe. Todellisuudessahan lapsen terveydenhoidosta ja koulutuksesta on yhteiskunnalle massiiviset kulut, niitä ei vain meillä huomaa, kun kaikki on ilmaista.

Vierailija
130/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole väittänyt että lapsettomat olisi vastuuttomia. Tai ei ainakaan tämä jutun henkilö. Tuo aloituksen lause kun ei ole suora lainaus, vaan ihan aloittajan oma tulkinta.

Vierailija
131/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys ja vastuuttomuus ovat tosiaan yksilöllisiä luonteenpiirteitä. Mutta yksilötasolla sama henkilö joutuu olemaan väistämättä vähemmän itsekäs, jos menee tekemään lapsia, koska sitten täytyy asettaa ne lasten tarpeet etusijalle (pois lukien äärimmäiset tapaukset jotka ei huolehdi lapsistaan). Yleisellä tasolla taas ei voi sanoa että perheelliset olisivat epäitsekkäämpiä kuin lapsettomat, koska ei ne lapset siihen perusluonteeseen vaikuta.

Minusta näitä termejä ei pitäisi käyttää lainkaan tällaisessa keskustelussa. Mitä useampi lapsi, sitä enemmän vastuuta, tai jos olet vaikka yh, niin sinulla yksin on enemmän vastuuta kuin pariskunnalla, jolla on lapsia. Se ei kuitenkaan tee kenestäkään vastuullista, vaikka joku on vastuullasi. Näkeehän sen jo siitä, miten onnettomasti monet lapset on kasvatettu. Itsekkyydestä taas on ihan turha puhua. Jos olet hommannut lapsia, niin kai sä niitä rakastat sen verran, ettei niiden hoitaminen tunnu joltain pyhältä epäitsekkäältä teolta? Itse olen hommannut kissoja ja rakastan niitä yli kaiken, vaikka herättelevät minua öisin ja joudun raahaamaan kaupasta painavia kissanhiekkasäkkejä ym. En ole koskaan ajatellut "voi kun minä olen epäitsekäs näin tehdessäni".

Olet oikeassa. Termit on ihan väärät, ei pitäisi puhua itsekkyydestä tai vastuullisuudesta koska ne on tosiaan niitä luonteenpiirteitä. Mutta siitä olen eri mieltä etteikö äiti kokisi joutuvansa laittamaan omia tarpeitaan syrjään sen sata kertaa joka vuosi, lastensa takia. Miksi sitä ei saisi sanoa julkisesti että joskus ajattelee miten paljon helpommalla pääsisi ilman lapsia. Tai lemmikinomistaja ilman lemmikeitä. Vaikka niitä on ihan itse halunnut ja niitä rakastaa eikä oikeasti haluaisi niistä eroon.

Se vertailu ja kadehtiminen on tässä se, mikä saa ihmiset näkemään punaista. Kukaan ei voi tietää miten rankkaa jonkun toisen elämä on. Väittäisin, että minun, vakavasti sairaan elämä se vasta rankkaa onkin, ja itse itsestäni joudun huolehtimaan. En silti ala syyllistämään terveitä, että "tuolla ne perkuleen terveet taas mennä viipottaa bilettämässä, ne ei ymmärrä mitään elämästä".

Vierailija
132/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä asia, että nainen saa itse päättää omasta elämästään. Jos ei halua lapsia niin se on ok, mutta jos niitä lapsia tekee, pitää olla myös aikaa ja jaksamista niitä hoitaa ja rakastaa. Monet tekevät lapsia vaan koska niin täytyy tehdä ja koska muillakin on. Sitten huomataan että ollaankin väsyneitä ja masentuneita, ei jaksa sitä eikä tätä. Kyllä täytyy sanoa että paljon helpompaa oli aika ennen somea. Ei ollut ketää keneen vertaa omaa perhe-elämää, mentiin mutu tuntumalla eikä myöskään ollut aikaa masentua, aika meni perheen pyörittämiseen.

Ei lasten tekeminen ole "jokaisen oma asia", sillä lasten tekeminen vaikuttaa muihinkin ihmisiin monin tavoin. Yhden lapsi on liian usein toisen riesa.

Pitäisikin määrätä haittaveroa jokaisesta tehdystä lapsesta. Ehkä se hillitsisi vähän.

Joo ihan mahtavaa olis jos missään ei ois yhtään lasta häiritsemässä. Pelkkiä valoja aikuisia täällä keskenämme elettäisiin. Yhdessä vanhettaisiin ja lopulta kuoltaisiin pois. Ihanaa.

Luonto eläimineen ainakin kiittäisi.

Mutta kun minä minä minä minä minä. Ja mun geenit!!

On erittäin itsekästä ajatella, että luonto välittäisi kailtaisestasi sinä sinä sinä ja sinun geenit ihmisestä. Luonto ei välitä ja sille on sama onko ihmisiä vaikka 20 miljardia vai 0. Ihminen ei ole sen erityisempi kuin mikä tahansa muukaan luonnon ilmenemismuoto. 

Ei ole ei, mutta luonnolle ylivoimaisesti haitallisin ilmenemismuoto kylläkin.

Vierailija
133/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on noita horinoita joihin jotkut äiti-ihmiset sortuvat. Kukaan ei tiedä toisen vastuista ja velvoitteista. 

Äidir on olleet myös lapsettomia

Ilmeisen vastuuttomia ja itsekkäitä, kun eivät muusta tiedä. Turha sitä on muihin yleistää.

Väitit ettei äidit tiedä milalista on olla lapseton.

Kyllä he tietää.

Lapseton sen sijaan ei tiedä mitä on olla äiti.

Ei kukaan ole mitään sellaista väittänyt. Mutta äiti joka sanoo lapsettomien olevan vastuuttomia ja itsekkäitä on itse ollut vastuton ja itsekäs, ja kuvittelee että kaikki lapsettomat ovat.

Hän voi puhua vain omasta puolestaan.

Edelleenkään lapsettomalla ei ole samaa vastuuta kuin lapsellisella on. Ja hän tekee kaikki päätöksensä vain itsestään lähtöisin.

Tai sitten maailman tilanteesta lähtöisin. Se on hyvin epäitsekästä sinuunkin verrattuna.

Vierailija
134/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tarkoittaa vastuuttomuudella vaikka sitä, että voi perjantai-iltana riipaista kännit. Lapseton voi, jos haluaa, pienten lasten yh ei voi. Ihan fakta. Miksi pitää loukkaantua?

Vierailija
135/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomilla ei ole vastuuta. Mikä siinä on niin vaikea myöntää?

Tämä on tavallaan totta, ja olen siitä joka päivä todella onnellinen.  Voisi lähteä Firenzeen ensi viikonlopuksi.

-vela

Vierailija
136/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000€ menee välittömiä veroja joka kuukausi & todella paljon välillisiä sen päälle. Kauanko tässä menee, että olen rahoittanut oman peruskouluni yms. käyttämäni palvelut? Nyt jo työelämässä kulunut 25 vuotta ei ilmeisesti vielä riitä, kauanko vielä lisää?

Vierailija
137/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole väittänyt että lapsettomat olisi vastuuttomia. Tai ei ainakaan tämä jutun henkilö. Tuo aloituksen lause kun ei ole suora lainaus, vaan ihan aloittajan oma tulkinta.

No sitten yhdyn mielipiteeseen, että aloittaja on typerä riidankylväjä.

Vierailija
138/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottava halu olla äiti on itsekkyyttä.

Vierailija
139/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä tarkoittaa vastuuttomuudella vaikka sitä, että voi perjantai-iltana riipaista kännit. Lapseton voi, jos haluaa, pienten lasten yh ei voi. Ihan fakta. Miksi pitää loukkaantua?

Valitettavan monet äidit silti riipaisevat.

Vierailija
140/735 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vertailu ja kadehtiminen on tässä se, mikä saa ihmiset näkemään punaista. Kukaan ei voi tietää miten rankkaa jonkun toisen elämä on. Väittäisin, että minun, vakavasti sairaan elämä se vasta rankkaa onkin, ja itse itsestäni joudun huolehtimaan. En silti ala syyllistämään terveitä, että "tuolla ne perkuleen terveet taas mennä viipottaa bilettämässä, ne ei ymmärrä mitään elämästä".

Onko se vertailua, että sanoo kaipaavansa joskus sitä, ettei tarvitsisi huolehtia kuin itsestään niinkuin lapseton voi tehdä? Etkö itse ajattele, että voi kun voisin mennä bilettämään niinkuin terveet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän