3 lapsen äiti puhuu mitä sattuu: "Olisi ihana välillä olla vastuuton ja itsekäs kuten lapsettomat"
Minusta tuli kertaheitolla ikäsyrjijä. En halua kuulla enkä lukea enää mitään alle 30-vuotiaan ns. viisauksia.
Kommentit (735)
Vierailija kirjoitti:
Muistan ikuisesti sen huumaavan vapaudentunteen kun pääsin ekaa kertaa yksin kiertämään koiran kanssa pienen puiston ilman lapsia.
He nakotti kännykän kanssa ikkunassa ja näki meidät koko ajan mutta ei tarvinnut enää pukea ja raahata mukaan joka lenkille.
Karmivaa.
Vierailija kirjoitti:
Hoidin läheisiäni 20v oman duunin ohessa ja kaikki heidän asiat, teeppä sama perässä.
Miksi?
Sustakin tuli katkera marttyyri.
Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseton siskoni jauhaa miten hän tietää millaista on olla äiti. Ei tiedä. Kun ei ole koskaan ollut.
Äiti on aina ollut ensin lapseton. Äiti voi verrata noita kahta.
Toki lapsettomallakin on erilaisia vastuita, mutta äiti on 24/7 vastuussa.
Pelkkä ovesta ulos pääseminen kahden pienen lapsen kanssa talvisin on operaatio. Siskoni selittää miten ns kipaisisin kaupassa tms hakemassa jotain juu. Sehän sujuukin suit sait.
Tämähän on ihan oma valintasi. Eikö lapsillasi muuten ole isää, joka voisi jäädä lasten kanssa kotiin kun käyt kaupassa?
Ai että joka huushollissa on 24/7 kaksi aikuista passissa? Muita aivopieruja?
Siis lapsillasi ei ole isää? Vai pitääkö kauppareissut hoitaa aina silloin kun hän on töisssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se äityleitä potuttaa huomata, että kun lapsi tulee, niin oma elämä olikin sitten siinä. Vähintään 20 vuotta on pallo jalassa ja ovet kiinni ja rahapussi tyhjä. Vasta keski-iässä on taas vapaa.
Allekirjoitan tämän 3 lapsen äitinä. Ei mitään elämää. Vielä 2 vuotta ja vihdoin voin elää sitä elämää minkä halusin. En vain voi lapsen kanssa ottaa sellaisia riskejä kuin yksin voin tehdä. Hänen tarpeensa on nyt nro 1 ja minun elämä saa odottaa.
Miksi olet hankkinut kolme lasta?
Koska halusin lapsia, mutta aikaa on mennyt 25 vuotta ja ihmiset ja niiden haaveet ja tarpeet muuttuu. En todellakaan ole sama ihminen kuin olin neljännesvuosisata sitten kun ensimmäisen sain. Ei minulla ollut mitään suuntaa eikä päämäärää, joten päätin tehdä sitten lapset niin tulee tehtyä ne pois alta sillä aikaa kun keksin mitä haluan. Silloin kun ensimmäinen syntyi niin ei ollut edes mahdollista tehdä niitä asioita mitä nyt haaveilen toteuttavani koska tekniikka ei ollut kehittynyt sille tasolle. Jos olisi ollut, niin lapset olisi jäänyt kokonaan tekemättä ja olisin lähtenyt heti tavotteideni perään, mutta kun oli eri maailma, ei voinut edes kuvitella jotain mitä ei oltu kehitetty vielä.
Päätit tehdä lapset niin tulee tehtyä ne pois alta?
Miksi ihmeessä ajattelit noin, että lasten tekeminen kuuluu elämään jonain pakollisena vakiosuoritteena?
Kasvatus on ollut sellainen. Lapsia hankitaan. En edes kuvitellut, että olisi vaihtoehtona olla tekemättä. Meidän suvussa jo sitäkin katsotaan huonolla jos tekee vain yhden lapsen.
Eli et osaa ajatella omilla aivoillasi tai miettiä, sopiiko äitiys sinulle vaan menet toisten odotusten mukaan? Kuinka surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseton siskoni jauhaa miten hän tietää millaista on olla äiti. Ei tiedä. Kun ei ole koskaan ollut.
Pelkkä ovesta ulos pääseminen kahden pienen lapsen kanssa talvisin on operaatio. Siskoni selittää miten ns kipaisisin kaupassa tms hakemassa jotain juu. Sehän sujuukin suit sait.
Tämähän on ihan oma valintasi. Eikö lapsillasi muuten ole isää, joka voisi jäädä lasten kanssa kotiin kun käyt kaupassa?
Siis lapsillasi ei ole isää? Vai pitääkö kauppareissut hoitaa aina silloin kun hän on töisssä?
Lapseton siskoni ei ymmärrä että jos on lasten kanssa yksin kotona ei pysty ns piipahtamaan missään.
Mitä sinä et nyt ymmärrä?
Minä osaan hoitaa kaupassakäynnin, lapsilla on isä, mutta lapsettoman siskoni kaaliin ei millään mene että vaikka kuinka toi kauppakeskus on tossa kilsan päässä, minä en sieltä mitään kipaise jos täällä ei ole muita aikuisia.
Tavaanko sinulle?
Joo ompa ihanaa olla se "itsekäs ja vastuuton" lapseton aikuinen. Harmi että elämässä on muita velvollisuuksia, kuten läheisen omaishoitajuus, työura terapia-alalla, jokaviikonloppuiset vapaaehtoistyöt ja 10+ vuotta kestänyt parisuhde niin ei voi heittää ihan ranttaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo ompa ihanaa olla se "itsekäs ja vastuuton" lapseton aikuinen. Harmi että elämässä on muita velvollisuuksia, kuten läheisen omaishoitajuus, työura terapia-alalla, jokaviikonloppuiset vapaaehtoistyöt ja 10+ vuotta kestänyt parisuhde niin ei voi heittää ihan ranttaliksi.
Ihan kuin lapsellisilla ei noita olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton siskoni ei ymmärrä että jos on lasten kanssa yksin kotona ei pysty ns piipahtamaan missään.
Minä osaan hoitaa kaupassakäynnin, lapsilla on isä, mutta lapsettoman siskoni kaaliin ei millään mene että vaikka kuinka toi kauppakeskus on tossa kilsan päässä, minä en sieltä mitään kipaise jos täällä ei ole muita aikuisia.
Tavaanko sinulle?
En ole se jolle vastaat, mutta kyllä ne piipahdukset normaaleilta ihmisiltä onnistuu myös lasten kanssa.
Ei ihme ettei siskosi ymmärrä tuota rutinaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin lapsellisilla ei noita olisi.
A) Suurimmalla osalla ei ole, sillä he ovat päättäneet käyttää aikansa omien geeniensä palvomiseen ja
B) Mitä väliä vaikka olisikin? Se ei tee lapsettomasta vähemmän vastuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavaanko sinulle?
En ole se jolle vastaat, mutta kyllä ne piipahdukset normaaleilta ihmisiltä onnistuu myös lasten kanssa.
Ai se on rutinaa kun sanon wttä se terve lapseton siskoni itse hakee ostoksensa sieltä?
Lasten kanssa ei todellakaan piipahdella yhtikäs yhtään missään tai kipaista hakien. Pelkkään pukemiseen menee aikaa eilä ne lapset kävele aikuisen vauhtia tai bussiin pääse rattaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton ihminen voi olla hyvinkin vastuullinen ihminen. Lapsia tehnyt voi puolestaan olla hyvinkin vastuuton. Ja itsekäskin. Erikoinen päätelmä, että pelkkä lapsen tekeminen muuttaisi ihmisen perusarvot ja moraalin kertaheitolla.
Ihmettelen myös tässä esiintyneitä "kohta ne muuttaa kotoa ja olen vapaa ja itsekäs eikä tarvitse ajatella enää lapsia" -kommentteja. Kaikki tuntemani äidit ja isät vaikuttavat ajattelevansa ensimmäisenä omia (aikuisiakin) lapsiaan koko loppuelämänsä?
Lapsellisella ihmisellä on aina vastuu lapsesta/lapsista, vaikka miten vänkyttäisitte.
miten se realisoituu kun kasvatus epäonnistuu? Maksaako vanhempi aiheuttamansa kulut takaisin? Jos lapsesta tulee vaikka murhamies.
Mikä ihmeen murhamies?
Lapsi kantaa arpia 90 vuotta ja seuraukset näkyy vielä seuraavissakin sukupolvissa.
äidillä ei ole siis oikeasti mitään tulosvastuuta.
Tietenin on, molemmilla vanhemmilla.
Ei ole, mutta pitäisi olla. Jos lapsesta ei tulekaan vanhustenhoitaja-veronmaksajaa, vanhemmat maksavat sentilleen takaisin ne eurot jotka lapseen on syydetty lapsilisinä ja muina verovaroin kustannettuina etuina.
Ohis
Kyllä Suomessa yleensä on. Ja aina tulee huteja kuten sinunkin kohdallasi. Mätämunia.
Miksi tällaisen henkilön tulisi väkipakolla monistautua?
Sitäkin voit kysyä äidiltäsi.
Vau, keskustelutyylisi on kuin yläkoululaisen. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavaanko sinulle?
Ai se on rutinaa kun sanon wttä se terve lapseton siskoni itse hakee ostoksensa sieltä?
Lasten kanssa ei todellakaan piipahdella yhtikäs yhtään missään tai kipaista hakien. Pelkkään pukemiseen menee aikaa eilä ne lapset kävele aikuisen vauhtia tai bussiin pääse rattaiden kanssa.
Se on rutinaa kun uhriudut ja valitat asioista jotka muilta sujuvat mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton ihminen voi olla hyvinkin vastuullinen ihminen. Lapsia tehnyt voi puolestaan olla hyvinkin vastuuton. Ja itsekäskin. Erikoinen päätelmä, että pelkkä lapsen tekeminen muuttaisi ihmisen perusarvot ja moraalin kertaheitolla.
Ihmettelen myös tässä esiintyneitä "kohta ne muuttaa kotoa ja olen vapaa ja itsekäs eikä tarvitse ajatella enää lapsia" -kommentteja. Kaikki tuntemani äidit ja isät vaikuttavat ajattelevansa ensimmäisenä omia (aikuisiakin) lapsiaan koko loppuelämänsä?
Lapsellisella ihmisellä on aina vastuu lapsesta/lapsista, vaikka miten vänkyttäisitte.
miten se realisoituu kun kasvatus epäonnistuu? Maksaako vanhempi aiheuttamansa kulut takaisin? Jos lapsesta tulee vaikka murhamies.
Mikä ihmeen murhamies?
Lapsi kantaa arpia 90 vuotta ja seuraukset näkyy vielä seuraavissakin sukupolvissa.
äidillä ei ole siis oikeasti mitään tulosvastuuta.
Tietenin on, molemmilla vanhemmilla.
Ei ole, mutta pitäisi olla. Jos lapsesta ei tulekaan vanhustenhoitaja-veronmaksajaa, vanhemmat maksavat sentilleen takaisin ne eurot jotka lapseen on syydetty lapsilisinä ja muina verovaroin kustannettuina etuina.
Ohis
Kyllä Suomessa yleensä on. Ja aina tulee huteja kuten sinunkin kohdallasi. Mätämunia.
Miksi tällaisen henkilön tulisi väkipakolla monistautua?
Sitäkin voit kysyä äidiltäsi.
Vau, keskustelutyylisi on kuin yläkoululaisen. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
No voi kyynel😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavaanko sinulle?
Ei se ole uhriutumista valittamista vaan tosiasiam toteamista. Sinähän tässä riehut ja vaahtoat.
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat itsekkäitä? Johan pomppii.
Jos joku tässä maailmassa itsekästä on, niin se on nimenomaan lapsiperheiden touhu. Lapset muka ovat oikeus ja lupa häiritä koko naapurustoa trampoliineillaan. Lapset ovat muka oikeus pilata lentokoneessa ja bussissa muiden rauha. Lisäksi lapsettomat maksavat suhteessa enemmän veroja, joilla tuetaan lapsiperheitä.
Lasten tekeminen muutenkin on erittäin itsekästä, kun koko maailman suurin ongelma on juuri liikakansoitus. Järkevä ja hyvä ihminen pidättäytyy tekemästä lapsia. Mutta jotkut egoistit lykkivät kakaroita monin kappalein.
Hämmentävän paljon lapsettomia täällä vauva-palstalla. Luulisi, että lapsettomat keskustelisivat jollain lapsettomat.fi -keskustelupalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavaanko sinulle?
Ei se ole uhriutumista valittamista vaan tosiasiam toteamista. Sinähän tässä riehut ja vaahtoat.
Rauhoitu, mammeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota vastuuton ja itsekäs -kommenttia.
Yksinäiset huolehtivat yksin kaikesta mm. omassa elämässään, hyvin usein myös jonkun toisen elämässä, esimerkiksi vanhempansa. Maksavat kiltisti veroja vuodesta toiseen ja osallistuvat yhteiskunnan pyörittämiseen.
Hyvin harvoin huudan suoraa huutoa bussissa, juoksen kiljuen pitkin junien käytäviä, heittäydyn karkkiosaston kohdalla maahn huutamaan tai mukiloin sisaruksiani raivon vallassa.
Niin mitä sitten, vanhemmatkin huolehtii kaiken omassa elämässään, lisäksi ne lapset ja hyvin usein omat vanhempansa sitten kun lapset on jo isompia. Maksavat veroja ja osallistuvat yhteiskunnan pyörittämiseen.
Harvoin kukaan aikuinen juoksentelee kiljuen kaupoissa tai huutaa suoraa huutoa jne. (Ja niistä jotka niin tekee suurin osa on lapsettomia). Vanhempana joudut lisäksi huolehtimaan ettei lapsesikaan tekisi niin.
Kyllä ne suoraa huutoa kaupassa lapsilleen huutavat ovat ihan niitä perheellisiä. Kenenkään muun en ole nähnyt metelöivän kaupassa paitsi ehkä teinien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota vastuuton ja itsekäs -kommenttia.
Yksinäiset huolehtivat yksin kaikesta mm. omassa elämässään, hyvin usein myös jonkun toisen elämässä, esimerkiksi vanhempansa. Maksavat kiltisti veroja vuodesta toiseen ja osallistuvat yhteiskunnan pyörittämiseen.
Hyvin harvoin huudan suoraa huutoa bussissa, juoksen kiljuen pitkin junien käytäviä, heittäydyn karkkiosaston kohdalla maahn huutamaan tai mukiloin sisaruksiani raivon vallassa.
Niin mitä sitten, vanhemmatkin huolehtii kaiken omassa elämässään, lisäksi ne lapset ja hyvin usein omat vanhempansa sitten kun lapset on jo isompia. Maksavat veroja ja osallistuvat yhteiskunnan pyörittämiseen.
Harvoin kukaan aikuinen juoksentelee kiljuen kaupoissa tai huutaa suoraa huutoa jne. (Ja niistä jotka niin tekee suurin osa on lapsettomia). Vanhempana joudut lisäksi huolehtimaan ettei lapsesikaan tekisi niin.
Kyllä ne suoraa huutoa kaupassa lapsilleen huutavat ovat ihan niitä perheellisiä. Kenenkään muun en ole nähnyt metelöivän kaupassa paitsi ehkä teinien.
Ja miten perheelliset ihmiset puhuvat toisilleen marketeissa ja muissa julkisissa paikoissa! Etenkin vanhemmat lapsilleen. Kammottavaa. Itse en voisi koskaan käyttäytyä ketään kohtaan niin.
T. Vela
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on nyt 8 miljardia ihmistä. Vuonna 2080 ihmisiä on jo 10 miljardia. Te, jotka itsekkäästi kakaroita lykitte, ajatteletteko yhtään, millaisessa maailmassa pershedelmänne sitten elävät?
Jokaisen pitäisi pidättäytyä lisääntymisestä. Yhden vahingon voi antaa anteeksi, mutta enemmistä pitäisi laittaa jo vankilaan.[/quot
Mitä helv..sä täällä paasaat.mene Afrikkaan tai Intiaan !Sinunlaisen vanhempia pitäisi rangaista oikein kunnolla kun tälläisen hedelmän väsäsivät.