Oon käynyt jo kaksi viikkoa salilla, mutta
mitään tuloksia ei näy. Kauanko pitää odottaa?
Käyn kahdesti viikossa ja teen isoilla painoilla 8-10 toistoa. Teen isoja liikkeitä ( maastaveto, penkkipunnerrus, kyykyt jne) monipuolisesti ja treeni on mulle raskas. Olen aloittanut ihan nollasta, joten kuvittelin että treeni helpottuisi tai että jotain muita tuloksia alkaisi näkyä pian. Mutta ei. Kauanko pitää vielä treenata?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousujohteisuus on tärkeämpää kuin viimeisten mehujen tiristäminen. Ota joku sarja/toistomäärä mitä teet, valitse painot niin että saat sen suht helposti tehtyä ja lisää joka viikko 2,5 kg lisää painoa tankoon (tai mikä määrä on salin painoilla helppo lisätä, isoihin liikkeisiin voi laittaa enemmänkin) kunnes et saa enää kaikkia sarjoja tehtyä täyteen. Pudota sitten 5-10 kg painoja ja aloita uudestaan samalla tyylillä. Tuota voit hyvin jatkaa ainakin ensimmäisen vuoden ajan.
En ymmärrä tätä. Jaksan just tehdä näillä painoilla sen 3x 8-10 toistoa, joskus kolmas sarja jää jopa vajaaksi. En millään voi lisätä painoja, en jaksaisi tehdä kuin muutaman toiston. Mitä järkeä siinä olisi?
Oon käynyt siis kahdesti viikossa salilla pari viikkoa, sitä ennen pari kertaa "tutustumassa" ja ohjelma läpi sen PT:n kanssa. Yhteensä ehkä kuukauden verran salitreeniä nyt takana, ja edelleen on samat painot ja yhtä raskasta kuin alussa. En pääse treenissä eteenpäin.
Ap
Onko sun paino noussut yhtään siis kehonpaino tämän kuukauden aikana?
Mitä syöt päivän aikana? Punnitsetko hiilareita esim perunat, riisi etc? Paljonko saat proteiinia päivässä? Entä rasva?
Tämä on toinen tärkeä pointti. Lihasharjoittelu, ja ennen kaikkea siitä palautuminen vaatii energiaa ja lepoa. Syö hyvin, syö riittävästi mutta syö kunnon ruokaa eikä mitään sokerimössöjä. Ja ennen kaikkea syö riittävästi proteiinia, sillä ne ovat lihastesi rakennusaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö liian raskailla painoilla kuitenkin! Tekniikkakin on aika olennaista kehitykseen!
Jaksan juuri ja juuri tehdä 8 toistoa, toisinaan jopa 10, ja viimeiset ovat todella raskaita. Eikö silloin painot ole sopivat? Haluan lihasvoimaa, eikä sitä tule liian pienillä painoilla, vaikka toistoja olisi enemmän.
Ap
Jos olet aloittanut koko touhun vasta kaksi viikkoa sitten neuvoisin juttelemaan henkilökohtaisen valmentajan kanssa harjoitusohjelmasta ja tavoitteistasi. Jos jatkat nykyisellä meiningillä luultavasti rikot itsesi parissa kuukaudessa.
Kannattaa myös muistaa että joku random salin PT ei välttämättä tiedä hevon humppaa tavoittellisesta voimatreenistä. PT-kurssit ovat ikävä kyllä melkoista huttua pääsääntöisesti, ja jos kyseinen PT ei itse ole mitenkään erityisesti voimapainotteisesti harjoitteleva niin etenkin heidän tekemiin ohjelmiin kannattaa suhtautua varauksella.
Jos olet aloittanut koko touhun vasta kaksi viikkoa sitten neuvoisin juttelemaan henkilökohtaisen valmentajan kanssa harjoitusohjelmasta ja tavoitteistasi. Jos jatkat nykyisellä meiningillä luultavasti rikot itsesi parissa kuukaudessa.