Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksatko mieluummin 50€ lisää veroja vai 150€ veronalennusten takia nousseita maksuja?

Vierailija
18.08.2026 |

50 vai 150?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan jännän äärellä, minkä hinta on noussut juuri veronalennusten vuoksi?

Vierailija
2/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun ei tunnuta tajuavan tätä - lasketaan veroja x prosenttia, mutta nostetaan kaikkia esim. sotemaksuja x kertaa 2 prosenttia... ja tosiaan, kenen veroja lasketaan ja kenen rahoihin se vaikuttaakaan... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ja molemmat, ei tunnu missään.

T: pitkäaikaistyötön 

Vierailija
4/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollainhan esim. terveydenhuollon maksut pitää kattaa, ilmeisesti sitten köyhemmät saa vaan sairastaa ja kuistua pois kun terv.huollon maksuja nostetaan edelleen? 

Vierailija
5/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollainhan esim. terveydenhuollon maksut pitää kattaa, ilmeisesti sitten köyhemmät saa vaan sairastaa ja kuistua pois kun terv.huollon maksuja nostetaan edelleen? 

Mulla ainakin on aika kattava työterveyshuolto, ei maksa mitään. Mene töihin. 

Vierailija
6/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät maksaa hyvätuloisten ja rikkaiden veronalennukset.

Vierailija
7/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on aika kattava työterveyshuolto, ei maksa mitään. Mene töihin. 

No katsos kun olen sen osuuden elämästäni hoitanut. Enkä puhu omasta puolestani, olen vaan empaattinen heitä kohtaan joilla ei ole varaa edes lääkkeisiinsä. 

Vierailija
8/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläpäin ole julkista terveydenhuoltoa, koko perheellä on vakuutus sairaskuluja varten, yksityiset on ainoa vaihtoehto.

Vierailija
9/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos jokainen vaan maksaisi OMAT kulunsa? Liian reilua sosialistiselle Suomelle?

Vierailija
10/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt maksaisi mieluummin 20 000 vuodessa lapsensa koulusta tai vaikkapa 5000 röntgenistä käynnistä, kuin vähän veroja palkasta. 

Vierailija
11/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori monopoleineen ei pysty järjestämään toimintaansa tehokkaasti. Esimerkkinä terveydenhuollon sote-uudistus, ikuiset hoitojonot ja rahankäytöstä viimeisin 300 k€:n viestintä-konsultointisekoilu. Tätä riittää julkiselle sektorilla, byrokratiaa ja rahantuhlausta

Vierailija
12/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos jokainen vaan maksaisi OMAT kulunsa? Liian reilua sosialistiselle Suomelle?

No jos osaa alkeellisesti laskea, normaalille työssäkäyvälle tulee halvemmaksi maksaa veroja kuin todelliset kulut esim. terveydenhuollossa.

Vierailija
13/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mietitään kokonaisuutta. Mitä tapahtuu, jos esimerkiksi lopettaa kokonaan hampaiden pesun ja hammaslääkärissä ja hygienistillä käynnit. Säästää satoja euroja sillä hetkellä, mutta maksaa korjausvelkaa muutaman vuoden päästä tuhansia euroja. Sama pätee isommassa mittakaavassa. Kun nyt on säästetty ja leikattu valtavasti koulutuksesta ja sotesta, tulevaisuudessa lankeaa moninkertainen lasku. Joten siis mieluummin verojen korotuksia sinne ja tänne, mutta ei mitään yksittäisiä isoja korotuksia.

Vierailija
14/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet aika yksinkertainen ja rajoittunut mielipiteinesi. Kukaan meistä ei ole vielä maksanut itse kaikkia omia kulujaan. Et sinäkään.

Vierailija
15/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen iloinen veronmaksaja. 

Vierailija
16/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aika yksinkertainen ja rajoittunut mielipiteinesi. Kukaan meistä ei ole vielä maksanut itse kaikkia omia kulujaan. Et sinäkään.

Enpäs jos minä olen? Eri. 

Vierailija
17/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismin aika on ohi.

Vierailija
18/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, aika raju juttu jos jokaisen pitäisi omat tiensäkin rakentaa!

Vierailija
19/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs jos minä olen? Eri. 

Et ole käynyt esim peruskoulua?

Vierailija
20/26 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat maksaa omat sairaala-, leikkaus- ym kulut  - onko hajuakaan mitä maksaa, aika varakas saa olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi