Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Utopistisinta mitä narsistinen ex-puoliso on sulle sanonut?

Vierailija
10.07.2022 |

Näitä esimerkkejä mulla riittäisi vaikka kirjaksi asti, mutta tuli mieleen tämä postaus aloittaa kun oma exäni just muutama minuutti sitten soitti mulle ja syytti siitä, etten ole kertonut hänelle kun minun isäni kuoli 5 päivää sitten. Olemme siis avioeronneet 10 vuotta sitten exän kanssa, ja lapsemme (jotka nyt isällä) olivat maininneet tästä hänelle.

"Etkö ajatellut että minullekin pitäisi kertoa?".

Ja kyllä, hänet on ihan oikeasti, ammattilaisen toimesta diagnosoitu narsistiksi. Itkettäis, jos ei onneksi jo naurattais.

Mitäs teillä muilla=

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin häntä. Mutta pelolla on valtava voima.

Hän oli luvannut tehdä elämästäni h* vettiä, jos jättäisin hänet. Vapisin hänen ollessaan samassa paikassa kanssani. Toivoin, että kuolisin.

Välttelin häntä myös fyysisesti. Muistan jonkun Naisten Linjalla kertoneen, että minulla olisi oikeus määrätä kehostani. Eihän minulla ollut.

Eräänä hirveänä päivänä sain papa-seulontojen tuloksen syöpälabran kirjekuoressa. Minulla oli todettu syövän esiastetta, mikä lopulta kohti jatkotutkimuksiin ja toimenpiteisiin. Kaiken jouduin käymään läpi yksin täysin ilman tukea sen lisäksi, että hän raivosi:

"Olet väärentänyt kirjeen saadaksesi muka hyvän syyn pihdata s* anan h* uora."

Tästä on jo yli 10 vuotta, mutta hän vainoaa minua yhä toteuttaen uhkaustaan elämäni tuhoamisesta. Jos olisin tiennyt, ettei Suomessa saa apua lähisuhdeväkivaltaan ja vainoon en koskaan olisi paennut, vaan olisin jäänyt kuolemaan jo silloin. Ei tämä ole elämisen arvoista elämää.

Palkkaa joku moottoripyöräkerholainen tai muu bodarihenkivartija rotikan kanssa vähän jututtamaan sitä ja käskee sen pysyä poissa. 

Vierailija
62/78 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 17-vuotiaana abortin ja sen jälkeen ex haukkui minua lapsen tappajaksi pitkään. Onneksi suhde kesti vain reilun vuoden, mutta sitäkin helvetillisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sanomisia oli paljon, mutta myös sanomisia ilman sanoja, teoilla sanottua.

Jos ärsyynnyin esimerkiksi jostain tavarasta, (liittyi syvään loukkaantumiseeni) hän järjesti et se tavara päätyi jotenkin oudosti toistuvasti eteeni. Tai vanha kortti, mistä tulisi ikävä olo.

Näitä oli niin paljon ettei mitään sattumaa, vaan nonverbaalisesti sanottua: kiusaan sua ja pidän pilkkanani, sillä olen sinua ylempi.

Vierailija
64/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkui lapselliseksi ja avuttomaksi pikkutytöksi, huomautti vaatteistani ja kävelytyylistäni, pilkkasi seksuaalisuuttani jos osoitin että haluan, kaikki ongelmat johtuivat huonoudestani ja siitä, että vika oli koko olemuksessani. 

Vierailija
65/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella näistä ei ole päihdeongelmaa? Siinä ei ole mitään kutkuttavan jännämiesmäistä, sisältö puuttuu metakasta ja oikkuilusta huolimatta. 

Vierailija
66/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valehdellaan, että oot koirille allerginen", oltiin ensimmäistä kertaa menossa tapaamaan hänen äitiä ja pelkään koiria. Samalla sitten tapaaminen sujui mukavasti ulkona niin, ettei äidin kotia tarvinnut edes näyttää (oli alkoholisti, niin häpesi).

En kauaa katsellut, onneksi.

Vierailija
67/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä yritti lovebombingia monta monta vuotta erosta ja sitten alkoi selittää esim. sitä että kun minä niin kovasti aina halusin draamaa niin siksi hän mulle sitä järjesti :D Mua tasaisempaa ihmistä ei oikeasti ole, peitän kaikki tunteeni, välttelen riitaa, enkä saa mitään kohtauksia ja hänenkin naisjuttuja yms katsoin täysin läpi sormien silloin aikoinaan.

Mä olen myös lehmänhermoinen nainen ja kaikki tän ketjun jutut täsmää ex mieheeni, jonka kanssa olin 20 vuotta. Ex ilmoitti yhdeksi pettämisensä syyksi sen, että hän inhoaa kun minussa ei ole hänelle haastetta ja hän ei voi sietää kun olen niin tasainen luonne. Hän siis vampyyrin tavoin tarvitsi draamaa ja sitä hän osasi järjestää.

Erostamme on kolme vuotta ja minäkin saan edelleen haukkumakirjeitä siitä kuinka itsekäs olen. Viimeksi olin itsekäs kuulemma siksi kun en lahjoita lapsemme (ja minun maksamia) hiihtosuksia hänen nyksälleen, jonka kanssa petti minua avioliittomme aikana. Ex sanoi, että on normaalia antaa tarpeettomat lasten tarvikkeet eteenpäin. Sanoin exälle että käskee nyxänsä marssia kauppaan ostamaan lastensa välineet ja että mä en ole heidän taloudellinen tuki.

Vierailija
68/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikilla naisilla on narsistinen exä ja minä en kelpaa kenellekkään vaikka kohtelen naisia kuin kukkaa kämmenellä?

Narsistin vakiolause suhteen alussa: kohtelen sinua kuin kukkaa kämmenellä enkä ikinä voisi satuttaa. 😄

Vierailija
69/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteli kerran olevansa Serbiassa. Eikä nähdäkseni ollut mitään syytä valehdella tai sepittää tuollaista tarinaa. 

Vierailija
70/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näistä ei välttämättä ole narsisti vaan ainoastaan hyvin itsekeskeisiä ksipäitä. Kannattaa lukea kirja Why Does He Do That?

Miehet kasvaa siihen fantasiaan, että naiset palvelevat heitä eikä naisilla ole omaa tahtoa tai elämää. Naiset ovat näille miehille esiteitä, joita voi käyttää ja kohdella miten haluaa.

Kyse on vallasta. Kohtelemaan naisia kamalalla tavalla ja uhkailemalla heitä suorasti tai epäsuorasti miehet saavat mitä haluavat: naiset palvelevat heitä, ei uskalla lähteä, mies saa nauttia eduista, nainen ei mistään. Ja tätä yhteiskunta tavallaan myös tukee, onneksi koko ajan vähemmän.

Jos mies kohtelee muuten elämässä ihmisiä normaalisti, esimerkiksi töissä, hän ei välttämättä ole narsisti vaan ainoastaan täysin itsekeskeinen kpää. He eivät ikinä koskaan myönnä sitä, mitä tekevät, mutta he tietävät itsekin kaikki väitteet pettämisistä yms valheellisiksi ja ainoastaan keinoiksi kontrolloi

Tämä on kuva amerikkalaisesta elämästä, ei tasa-arvoisemmasta pohjolasta, jossa mies ei enää voi odottaa naiselta vain alistumista ja palvelua. Naisilla on jo korkeakin koulutustaso ja he ovat itsenäisiä oman tiensä kulkijoita. Suomalaiset kusipäät ovat valitettavasti usein nimenomaan narsistisia tyyppejä, jopa aitoja narsisteja.

Vierailija
71/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olen niin maho lehmä etten edes raskaaksi tule. Käytettiin kylläkin ko. tyypin kanssa kondomia aina. Vasta eron jälkeen tajusin että tällä taisi mennä naiset sekaisin, nähtävästi p*ni paljaalla sit jotakuta toista raskaaksi saattamisen toivossa.

Vierailija
72/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etää hänen pettämisensä olikin minun syyni.

Vierailija
73/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utopia: kuvitelma ihanneyhteiskunnasta

Utopistinen: yltiöoptimistinen, mielikuvituksellinen kuvitelma siitä, että asiat menevät hyvin

Vierailija
74/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Utopia tarkoittaa ihanneyhteiskuntaa, vähän lavennettuna (epärealistista)unelmaa siitä, miten asioiden tulisi olla.

Tämän sanan väärinkäyttö sattuu sieluun.

Aidon assburgerin tunnistaa kielitaidottomuudesta. Eli siitä ettei ymmärrä kontekstin käsitettä.

Vierailija
75/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Utopia tarkoittaa ihanneyhteiskuntaa, vähän lavennettuna (epärealistista)unelmaa siitä, miten asioiden tulisi olla.

Tämän sanan väärinkäyttö sattuu sieluun.

Aidon assburgerin tunnistaa kielitaidottomuudesta. Eli siitä ettei ymmärrä kontekstin käsitettä"

Olen ihan mykistynyt tästä alemmasta kommentista. Ylempi kommentti on täysin oikein, ap ei osaa käyttää sivistyssanaa ja hänelle vastaaja kirjoittaa liirum laarum mitä sattuu. "Konteksti".. Syyte kielitaidottomuudesta meni täysin väärään osoitteeseen

Vierailija
76/78 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi lomalla helteellä etten saisi käyttää hametta koska mun verisuonet paistaa liikaa ihon lävitse.

Onkohan meillä sama ex...? Mun sanoi meinaan aivan samaa ja mulla siis verisuonisairauden vuoksi kuultaa lävitse.

Vierailija
77/78 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjesta, mitä settiä! Otan osaa kaikille ja onnitelut että ovat exiä.

Vierailija
78/78 |
13.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! kirjoitti:

8 vuotta eromme jälkeen exä ilmoitti puhelimessa että hän voisi kyllä nyt muuttaa takaisin kotiin. Eipä siinä,olipa vain edelleen naimissa sen naisen kanssa jonka oli aikoinaan esitellyt lapsillemme 2vkoa eromme jälkeen. Aika sanattomaksi veti kyllä. Ihanko oikeasti ajatteli että 8vuoden jälkeen herra lompsii vaan ovesta sisään ja jatkaa siitä? :D

Pakko osittain samaistua tähän. Vaikka ei samankaltainen tarina olekaan. 

Olimme eronneet noin. 1.v sitten, mutta virallisesti vielä rekistöröidyssä parisuhteessa. Sillä virallista eroa ei oltu vielä haettu.  Ex tuli käymään minun luonani ja olo sitä mieltä, että me voisimme mennä pariterapiaan. Hän kuitenkin seurusteli jo nykyisensä kanssa, mutta tämä ei kuitenkaan este olisi. Ei hän toki tätä jättääkään halunnut. En ole koskaan kuullut mitään noin typerää! Ja se syy, miksi olimme naimisissa, oli se, ettei ex suostunut kirjoittamaan lopulliseen paperiin allekirjoitusta. Yksin en sitä vienyt, sillä minusta exän piti nähdä se, kuinka ääliömäisesti hän käyttäytyy nykyistään kohtaan. No ei tajunnut. Tyhmä olin minäkin, koska luulin edelleen eron vaiheessa, että tämä ihminen voisi tajua käytöksensä järjetttömyyden. 

Terveiset vain Valkeakoskelle, jos tunnistanne itsenne. Ex ja sen nykyinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän