Utopistisinta mitä narsistinen ex-puoliso on sulle sanonut?
Näitä esimerkkejä mulla riittäisi vaikka kirjaksi asti, mutta tuli mieleen tämä postaus aloittaa kun oma exäni just muutama minuutti sitten soitti mulle ja syytti siitä, etten ole kertonut hänelle kun minun isäni kuoli 5 päivää sitten. Olemme siis avioeronneet 10 vuotta sitten exän kanssa, ja lapsemme (jotka nyt isällä) olivat maininneet tästä hänelle.
"Etkö ajatellut että minullekin pitäisi kertoa?".
Ja kyllä, hänet on ihan oikeasti, ammattilaisen toimesta diagnosoitu narsistiksi. Itkettäis, jos ei onneksi jo naurattais.
Mitäs teillä muilla=
Kommentit (78)
Jalkavamman takia en kerran päässytkään vaeltamaan. Loukkaantui tästä verisesti ja erossa otti useasti tämän tapauksen esiin malliesimerkkinä siitä , että olin jatkuvasti pettänyt hänen toiveensa.
Näistä aika monesta tulee esille se tosiseikka, että toinen ihminen on naristille esine, ei ainutkertainen oma arvokas ihmisyksilönsä. Siksi inhimilliset ominaisuudet tai sairastumiset nähdään esineen vikoina tai puutteina ja niistä ärsyynnytään.
Assburger kirjoitti:
Utopia tarkoittaa ihanneyhteiskuntaa, vähän lavennettuna (epärealistista)unelmaa siitä, miten asioiden tulisi olla.
Tämän sanan väärinkäyttö sattuu sieluun.
Narsistin utopia on että hän on jumalan asemassa, ja narsistien puheet ovat kirjaimellisesti jumalallisia määräyksiä miten hänen ihanneyhteiskuntansa toimisi, eli todellakin utopistisia puheita, muiden pitäisi vain tajuta kuinka onnellinen saa olla narsistin utopiassa jossain orjaa alempana kone-esineenä.
Myös n-Saksa ja Neuvostoliitto tavoittelivat utopiaa. Heidän ihanneyhteiskunta vaan ei oikein sopinut kaikille. Luonnon kannalta utopia olisi ihmiskunnan häviäminen kokonaan, harvalle ihmiselle tuo utopia sopii. Yhden utopia on monen dystopia.
T: a-burgeri nainen, joka yrittää muistaa ottaa selvää käytetäänkö jotain sanaa oikein, vaikka sitä merkitystä ei ole aikaisemmin tullut vastaan itselle. Omassa utopiassani tietäisin kaikki maailman sanat ja niiden käytöt ja ymmärtäisin sieluun sattumatta jos joku käyttää täysin väärin jotain sanaa.
Nyt mennään liikaa ohi aloituksen aiheen, toivottavasti tämä ohis ei jatku tästä pidemmälle.
Olin just kertomassa ex tyttöystävälle, kuinka upea olet, sanoi narsisti kun löysin toinen nainen sylissään. Suuttui hirveästi, jouduin koko yön pyytämään raivostuneelta anteeksi
Hän oli baarista tullessaan kuhertelemassa yhteisen asuntomme terassilla jonkun satunnaispanonsa kanssa. Menin yöpaidassa ja villatakissa ulos kysymään, että mit vit ja aika tiukin sanoin toivoin, että vieraita naisia ei tuoda minun kotiini. Toinen nainen järkyttyi, pyyteli anteeksi ja lähti. Mies raivostui minulle siitä, että olin niin epäkohtelias, että toinen nainen lähti minun takiani kotiinsa ja toisen naisen ilta on ihan pilalla! On kuulemma hänelle tosi noloa, että riehun villatakissa terassilla...
Se olikin meille viimeinen yö saman katon alla, muutin seuraavana päivänä äidilleni ja irtisanoin yhteisen kämpän vuokrasopimuksen.
Ex tilitti usein huonosta lapsuudestaan ja siitä, miten vanhempansa ei ikinä koskaan missään asiassa auttaneet. Oma isäni oli (rakennusalan ammattilaisena) meitä talon rakentamisessa auttamassa.
Eräänä ex-mieheni kaljanhuuruisena sauna-iltana, pakotti hän minut sanomaan, että hänen vanhempansa ovat parempia ihmisiä kuin minun vanhempani.
Olisi naurattanut, ellei hän olisi ollut niin vihaisen tosissaan, siis aivan raivoissaan hoki tuota minulle.
No, neutraalilla äänellä sitten asian totesin, että kyllä rakas, sinun vanhempasi ovat parempia ihmisiä kuin minun.
Ero tuosta miehestä oli paras asia ikinä, mitä olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Hän oli baarista tullessaan kuhertelemassa yhteisen asuntomme terassilla jonkun satunnaispanonsa kanssa. Menin yöpaidassa ja villatakissa ulos kysymään, että mit vit ja aika tiukin sanoin toivoin, että vieraita naisia ei tuoda minun kotiini. Toinen nainen järkyttyi, pyyteli anteeksi ja lähti. Mies raivostui minulle siitä, että olin niin epäkohtelias, että toinen nainen lähti minun takiani kotiinsa ja toisen naisen ilta on ihan pilalla! On kuulemma hänelle tosi noloa, että riehun villatakissa terassilla...
Se olikin meille viimeinen yö saman katon alla, muutin seuraavana päivänä äidilleni ja irtisanoin yhteisen kämpän vuokrasopimuksen.
Ei oo todellista. Taas muistaa miltä välttyi, kun suhde narsistin kanssa päättyi nopeasti.
Eroa tehdessä eksä kertoi kirjoittaneensa ajatuksiaan ylös selventääkseen tilannetta itselleen. Ja hän olikin tehnyt listan, kirjannut ylös 15 kohtaa joissa minun pitäisi muuttua niin suhde voisi ehkä jatkua.
Yhden Utopia on toisen Dystopia.
Meillä on kaksi lasta (10 ja 14) jotka asuvat vuoroviikottain minun ja ex-mieheni luona. Lapset ovat kertoneet toistuvasti että isäviikoilla isä ei ole juuri koskaan kotona, esim nyt kesällä kun lapset ovat lomalla, saattaa isä olla kadonnut jo aamulla kun lapset heräävät, lapset eivät tiedä onko hän töissä vai kaupassa, eivät saa isää kiinni - joka tulee 18 aikaan lopulta kotiin, joskus vasta 22 aikaan. Toki lapset pärjäävät yksin, ovathan jo suht isoja, mutta idea isäviikoissa ei liene että isä juoksee omilla juoksuillaan ja lapset ovat kotona keskenään.
Otin tämän isän kanssa puheeksi ja hänhän toki hermostui kovasti. Huusi päin naamaa, osoitteli sormella (odotin jopa että hän läiskäsee) kun kehtasin antaa palautetta. Ja sitten, syy oli minun, tietysti! Minä olen pahempi, sillä MINÄHÄN menen tosi usein töistä suoraan kaupunkiin tapaamisiin ja tulen myöhään kotiin - lapset ovat kertoneet.
Tiedoksi siis että olen käynyt viimeisen vuoden aikana käynyt KERRAN keskustassa lapsiviikolla töiden jälkeen; tällöin siis menin töistä katsomaan ystäväni kanssa taidenäyttelyä, ja olin kotona klo 18.30. Tuona päivänä isompi lapsi olivat ystävänsä kanssa humputtelemassa ja pienempi oman ystävänsä kanssa sovitusti futisharkoissa.
Vierailija kirjoitti:
Eroa tehdessä eksä kertoi kirjoittaneensa ajatuksiaan ylös selventääkseen tilannetta itselleen. Ja hän olikin tehnyt listan, kirjannut ylös 15 kohtaa joissa minun pitäisi muuttua niin suhde voisi ehkä jatkua.
Yhden Utopia on toisen Dystopia.
No, itse olen se ei-narsistinen osapuoli ja kirjoitin ylös listan plussista ja miinuksista eikä sinne plussapuolelle lopulta ihan hirveän montaa kohtaa tullut, mutta miinuksia tuli aika liuta. Toki en esittänyt tätä listausta narsistille edellytyksenä suhteen jatkolle tai muutenkaan. Se oli vaan itselle sitä varten, että jossain tukholman syndrooman jälkiaallossa alkaisin haikailla tyypin perään ja kuvitella, että saisin häneltä jotain muutakin kuin pahaa mieltä, traumoja, sukupuolitauteja jne.
Eksä varasi koiranpennun minulta kysymättä ja kertoi esikoiselle että jippii, tämä saa koiran. Olin viimeisillään raskaana ja pentu tuli viikkoa ennen synnytystä.
Minun olisi pitänyt olla hiljaa ja onnellinen, koska oli koiralle hyvä että joku on kotona kun se on pentu.
Vierailija kirjoitti:
Eksä varasi koiranpennun minulta kysymättä ja kertoi esikoiselle että jippii, tämä saa koiran. Olin viimeisillään raskaana ja pentu tuli viikkoa ennen synnytystä.
Minun olisi pitänyt olla hiljaa ja onnellinen, koska oli koiralle hyvä että joku on kotona kun se on pentu.
Saiko se koira elää vanhuuteen asti? Näitä juttuja on ihan liikaa niinkin päin, että aika yllättäin on narsistin perheen koira piikillä/ammuttu tai annettu pois.
Vierailija kirjoitti:
Meidän koira piti lopettaa, koska narsisti-isä oli allerginen tai "allerginen". Puoli vuotta myöhemmin isä veti herneet nenään, kun äiti ei suostunut siihen, että meille otettaisiin kissaa.
Eksäni syytti että olen tahallaan sairastunut astmaan ja allergiaan että hän ei voi ottaa koiraa. Otti sitten kuitenkin, useampia.
Meillä oli ns. on-off suhde yli 10 vuoden ajan, yhtä vuoristorataa.
Alkuaikana, kun olin tämän miehen auton kyydissä ja kehuin rauhallista ajotyyliä, kertoi olleensa yhden pressamme autonkuljettaja kun pressa oli menossa kansainväliseen kokoukseen. Perhetaustassa on tunnettuja henkilöitä. Mutta siis 22-vuotiaana!!! 😂
Eiköhän autonkuljettajalta tällä tasolla tarvita rutkasti ajokokemusta. Täys patologinen valehtelija. Kun pitää tehdä vaikutus, niin suusta tulee vaikka mitä väritettyjä ja liioiteltuja juttuja.
En enää halua olla missään tekemisissä tämän kuvottavan äijän kanssa.
Haukkui minut kaikilla mahdollisilla tavoilla, käyttäen hyväksi kaikkea tietoa minkä oli koskaan saanut tietää minusta..
Ja sitten suuttui kun en pyytänyt häneltä anteeksi sitä, että olin loukannut häntä.
Haukkui ja uhkasi jättäää keskelle ei mitään yksin.
Suuttui kun en halunnut 2 minuuttia myöhemmin seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaksi lasta (10 ja 14) jotka asuvat vuoroviikottain minun ja ex-mieheni luona. Lapset ovat kertoneet toistuvasti että isäviikoilla isä ei ole juuri koskaan kotona, esim nyt kesällä kun lapset ovat lomalla, saattaa isä olla kadonnut jo aamulla kun lapset heräävät, lapset eivät tiedä onko hän töissä vai kaupassa, eivät saa isää kiinni - joka tulee 18 aikaan lopulta kotiin, joskus vasta 22 aikaan. Toki lapset pärjäävät yksin, ovathan jo suht isoja, mutta idea isäviikoissa ei liene että isä juoksee omilla juoksuillaan ja lapset ovat kotona keskenään.
Otin tämän isän kanssa puheeksi ja hänhän toki hermostui kovasti. Huusi päin naamaa, osoitteli sormella (odotin jopa että hän läiskäsee) kun kehtasin antaa palautetta. Ja sitten, syy oli minun, tietysti! Minä olen pahempi, sillä MINÄHÄN menen tosi usein töistä suoraan kaupunkiin tapaamisiin ja tulen myöhään kotiin - lapset ovat kertoneet.
Tiedoksi siis että olen käynyt viimeisen vuoden aikana käynyt KERRAN keskustassa lapsiviikolla töiden jälkeen; tällöin siis menin töistä katsomaan ystäväni kanssa taidenäyttelyä, ja olin kotona klo 18.30. Tuona päivänä isompi lapsi olivat ystävänsä kanssa humputtelemassa ja pienempi oman ystävänsä kanssa sovitusti futisharkoissa.
Minunkin lapseni isä teki tuota kun lapsi oli alakouluikäinen. Aina kun meni isälleen, isä lähti omin harrastuksiin ja jätti tuon pienen ilman puhelinta yksin hiljaiseen kotiinsa, jossa ei saanut säilöä lapsen leluja eikä vaatteillekaan ollut edes yhtä hyllyä varattuna. Ei huolehtinut puhtaista vaatteista eikä ruoasta. Teki tuota sen vuoksi että tunsi ittensä kaivatuksi ja rakastetuksi kun lapsi itki kotona ja odotti isää. Miten voi ihminen olla noin sairas päästään.
Sai stnllisen raivarin jos
1) katsoin videota, jossa oli mies tai kuului miehen ääni
2) kävin vessassa ovi kiinni
3) en pitänyt koko ajan kädestä kiinni
4) en jatkuvasti ja aktiivisesti toimittanut kaikille meidän huikean onnellista suhdetta
5) puhuin töissä kollegalle työasioista
6) olin väsynyt ja halusin nukkua
Tästä asiasta ei sitten puhuta, oma valintasi, kun kiristi hirvittävälle tavalla tekemään abortin