Auttakaa! Millä alalla saa töitä ilman koulutusta?
Olen jäämässä elokuussa työttömäksi ja tarvisin jonkun työpaikan ilman koulutusta.
Ja täydet työtunnit.
Tuleeko mitään mieleen?
Kommentit (115)
Kotihoitoon ainakin pääset. Itse aloitin ilman mitään kokemusta ja koulutusta. Myöhemmin opiskelin lähihoitajaksi työn ohella.
Itse olen hesessä töissä, yleensä saan täydet työtunnit. Tosin joka hesessä ei täysiä työtunteja saa.
Nettopalkka täysillä työtunneilla noin 1400e/kk.
Vaikka palkka on huono niin mielestäni ihan hyvin siihen nähden että, ei ole mitään muuta koulutusta käytynä kun peruskoulu.
Opiskele nyt hyvä ihminen!
Muuten teet huonopalkkaista työtä elämäsi lopuun asti.
Koodarilta ei vaadita koulutusta, vain osaamista. Osaamisen voi hankkia netistä.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitoon ainakin pääset. Itse aloitin ilman mitään kokemusta ja koulutusta. Myöhemmin opiskelin lähihoitajaksi työn ohella.
Soveltuvuus? Olen ollut kans avopalvelussa ilman koulutusta. Mietin lähihoitajan ammattia, mutta onneksi huomasin ajoissa, ettei ollut mun juttu, kun vein työasioita kotiin ja surkuttelin illat, ja meinasin jo soitella perään, että miten sinä Alli oikein voit...
Vierailija kirjoitti:
Muuten teet huonopalkkaista työtä elämäsi lopuun asti.
Kaikilla ei ole töissä tärkeintä raha, vaan se että työ on käytännönläheistä ja ei stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä osaat. Työurani tein eikä yhtään koulutus todistusta kysytty.
Ajat ovat muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten teet huonopalkkaista työtä elämäsi lopuun asti.Kaikilla ei ole töissä tärkeintä raha, vaan se että työ on käytännönläheistä ja ei stressaa.
Tämä!
Itse vaihdoin stressaavasta ajattelutyöstä.
Pakkaajaksi tehtaaseen. Palkka tippui 2500e 1500e kuussa. Ainakin minulle mielenterveyteni on tärkeämpää kuin raha.
Myyntityötä kannattaa oikeasti kokeilla, eikä tarvi olla mikään puhelinmyyjä tai ovelta-ovelle-kauppias. Moni on tietämättää hyvä myyjä ja sitten pääsee yleensä myös hyville palkoille. Mutta vaatii sen, että käy kokeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäistavarakauppa
Hankalaa saada täysiä työtunteja.
25h/viikko on tavallinen.
Kouluttamattomalla palkka n. 10€/h.
IT-puolella se koulutus ei välttämättä ole niin justiinsa. Osaamista pitää kuitenkin löytyä, eli ei sinne silti ummikkona pääse.
Vierailija kirjoitti:
Koodarilta ei vaadita koulutusta, vain osaamista. Osaamisen voi hankkia netistä.
Osaaminen pitää hankkia ja osoittaa.
Se ei käy kädenkäänteessä tyhjästä.
Hoiva-avustajaksi pääsee lyhyellä koulutuksella ja töitä on varmasti.
Tuttavani työskentelee vuokrafirman kautta kaupoissa. Ne vuorot hän valkkaa jonkun sovelluksen kautta ja ottaa kaikki yövuorot jos vaan ehtii nappaamaan ja on tarjolla Tuntuu ihan mukavasti näin tienaavan
Pk-seudulla ainakin Fazerille ja valiolle pääsee ilman koulutusta, ainakin pakkaamaan. Mielestäni Valiolle oli paikkoja auki kun viikonloppuna katselin työpaikkoja.
Mene keräämään sieniä metsästä. Verovapaata myyntiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soveltuvuus? Olen ollut kans avopalvelussa ilman koulutusta. Mietin lähihoitajan ammattia, mutta onneksi huomasin ajoissa, ettei ollut mun juttu, kun vein työasioita kotiin ja surkuttelin illat, ja meinasin jo soitella perään, että miten sinä Alli oikein voit...
Kun teet hoitoalan työtä pidemmän aikaa, niin pian kyynistyt etkä enää välitä. Nykyisin kotihoito on vain tehtäväpisteeltä tehtäväpisteelle siirtymistä etkä ehdi sen enempää ajatella asioita. Teet hommat ja siirryt seuraavaan, siinä se. Jätä turha ajattelu vähemmälle niin pärjäät hyvin. Töissä löysään rahan takia.
Vierailija kirjoitti:
Hoiva-avustajaksi pääsee lyhyellä koulutuksella ja töitä on varmasti.
No en suosittele. Aivan turha koulutus. Voit tehdä hoitoalan töitä ilman mitään koulutusta. Lähihoitajaksi voi opiskella jopa 1,5 vuodessa taustasta riippuen, joten mieluummin sinne.
Jos olet pääkaupunkiseudulla niin hae rämppäriksi lentoasemalle. Esim. airprolla haku päällä. Tarvitset vain hyvän selän, ajokortin, lukutaidon sekä auttavan englannin kielen taidon. Kaikki opetetaan.