Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Millä alalla saa töitä ilman koulutusta?

Vierailija
10.07.2022 |

Olen jäämässä elokuussa työttömäksi ja tarvisin jonkun työpaikan ilman koulutusta.
Ja täydet työtunnit.

Tuleeko mitään mieleen?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä varoiitan. Jos saaan selville että olet tuhonnut elämäni, voit olla varma että sullta viedään kaiikki mitä sulla on.

Mita sina sanoa?

Vierailija
42/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä osaat. Työurani tein eikä yhtään koulutus todistusta kysytty.

Joo mutta olet ilmeisesti jo yli 60-vuotias. Nykyään koulutusta vaaditaan melkein joka työpaikassa. Enää työntekijöitä ei haluta kouluttaa työpaikoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta olet ilmeisesti jo yli 60-vuotias. Nykyään koulutusta vaaditaan melkein joka työpaikassa. Enää työntekijöitä ei haluta kouluttaa työpaikoilla.

Olen työnhakijana kanssasi eri mieltä. Yhä enemmän törmää työpaikkailmoituksiin, joissa sanotaan suoraan "emme ole kiinnostuneita sinun taustastasi, koska koulutamme tehtävään" tms. Ei nyt ihan tuossa muodossa, mutta idea on se, että taustalla ei niin väliä, kunhan motivaatiota riittää. Ja nämä siis muitakin kuin puhelinmyyntitöitä olleet. Hainkin yhteen markkinointialan paikkaan, juuri tuon takia, että koulutuksen voi saada työtä tekemällä. 

Vierailija
44/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työnhakijana kanssasi eri mieltä. Yhä enemmän törmää työpaikkailmoituksiin, joissa sanotaan suoraan "emme ole kiinnostuneita sinun taustastasi, koska koulutamme tehtävään" tms. Ei nyt ihan tuossa muodossa, mutta idea on se, että taustalla ei niin väliä, kunhan motivaatiota riittää. Ja nämä siis muitakin kuin puhelinmyyntitöitä olleet. Hainkin yhteen markkinointialan paikkaan, juuri tuon takia, että koulutuksen voi saada työtä tekemällä. 

Tämä on totta. Työvoimapula on ainakin suuremmissa kaupungeissa ihan todellinen.

Vierailija
45/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaamaan pääsee pelkällä hygieniapassilla ja salmonellatodistuksella. Nollasopparikeikkalaisille on töitä niin paljon kuin ehtii tehdä. Siivoukseen voi myös hyvin päästä ilman koulutusta, mutta en usko että niihin parhaisiin kokoaikaisiin paikkoihin kuitenkaan. Perus toimistojen siivoaminen ei käytännössä vaadi mitään sellaista, mitä ei voisi esimies perehdyttää työn alkaessa.

Vierailija
46/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten olisi oppisopimusopiskelu? Koulutus ja työ samassa paketissa. 

Vierailija
47/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhelinaspa. Paska työ, paska liksa, mutta eipä muuta voi olettaakaan kun koulutusta ei vaadita. 

Tuokin riippuu paikasta. Itselläni normaali kaupan tes puhelinaspassa. Siinä tulee ihan hyvät ilta- ja viikonloppulisät.

Kaupan alan tes on paska palkka. 

Vähän riippuu, itse olen tänään ollut töissä n. 26€ tuntipalkalla.

Pääsiskö tekemään pelkkää sunnuntaita?

Vierailija
48/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites nuo kaikki puutarhat, jotka valittavat työntekijäpulaa, kun puttepossun rosvosakki aloitti hyökkäyksen Ukrainaan?

Jos haluaa 2:-  tuntipalkalla poimia, niin siitä vaan.  Ukrainassa 2:-  tuntipalkka on lähes ruhtinaallinen,

Vierailija
49/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites nuo kaikki puutarhat, jotka valittavat työntekijäpulaa, kun puttepossun rosvosakki aloitti hyökkäyksen Ukrainaan?

Jos haluaa 2:-  tuntipalkalla poimia, niin siitä vaan.  Ukrainassa 2:-  tuntipalkka on lähes ruhtinaallinen,

Oletko ottanut selvää, mikä on palkka? Eikös marjanpoiminta ole urakkatyötä?

Vierailija
50/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi vastustat kouluttautumista? Saisit ammatin ja olisit vahvemmilla työmarkkinoilla.

Vierailija
51/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puhelinaspa. Paska työ, paska liksa, mutta eipä muuta voi olettaakaan kun koulutusta ei vaadita. 

Tuokin riippuu paikasta. Itselläni normaali kaupan tes puhelinaspassa. Siinä tulee ihan hyvät ilta- ja viikonloppulisät.

Kaupan alan tes on paska palkka. 

Vähän riippuu, itse olen tänään ollut töissä n. 26€ tuntipalkalla.

Pääsiskö tekemään pelkkää sunnuntaita?

Monet opiskelijat tekee vain viikonloppuja.

Vierailija
52/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten olisi oppisopimusopiskelu? Koulutus ja työ samassa paketissa. 

Suosittelen; monissa käytännön ammateissa perehdytään työntekijä palkkatyössä. Kannattaa kysellä itseä kiinnostavista firmoista. 

Vierailija
53/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap nykyään teet työksesi? Mikset jatka alalla? Mitä osaat? Mikä kiinnostaa? Onko rajoitteita? Fyysisiä tai allergioita?

Vierailija
54/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tavoitellaan kuuta taivaalta...

Äläs nyt, täällä on kyselty täysin kouluja käymättömän Blörffin mahdollisuuksista elättää viimein itsensä, ja yksi kiukkuinen vastaus oli, että "Kyllä Sofia keinot keksii" ;D

Edes näyttelijälle ei ole palstan mukaan tarvetta mihinkään teatterikouluihin...

Vierailija
55/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka sanoo, että ei tarvitse koulutusta ovat työllistyneet ennen 90 luvun lamaa. Silloin oli tekevälle töitä.

Ei pääse raksalle siivoojaksi tai purkamaan. Pariviikkoa sitten kävin vuokrafirmassa ja kysyivät oletko ollut aikaisemmin raksalla. No en. Aikoivat soitella. Ei ole soiteltu. Kokemusta on vain yhdeltä eri ammatti alalta.Kuitenkin 10v olen töitäkin tehnyt mutten raksalla.

Vierailija
56/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä jotka sanoo, että ei tarvitse koulutusta ovat työllistyneet ennen 90 luvun lamaa. Silloin oli tekevälle töitä.

Ei pääse raksalle siivoojaksi tai purkamaan. Pariviikkoa sitten kävin vuokrafirmassa ja kysyivät oletko ollut aikaisemmin raksalla. No en. Aikoivat soitella. Ei ole soiteltu. Kokemusta on vain yhdeltä eri ammatti alalta.Kuitenkin 10v olen töitäkin tehnyt mutten raksalla.

Niin että yhdestä firmasta olet hakenut, ei ole kuulunut ja nyt päätät että ei mihinkään niistä pääse? Et vaikuta kovin sisukkaalta. Itselläni haastattelutahti on ollut suunnilleen se että olen päässyt haastatteluun noin 1/5 paikoista joihin olen hakenut ja ollut siihen hyvin tyytyväinen. Mielestäni ihan hyvin tullut haastatteluja. Perjantaina nyt sitten yhdestä paikasta tuli viestiä että ottavat minut sinne. Ehdin hakea töitä pari kuukautta.

Vierailija
57/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministeri Pekka Haavisto on vain ylioppilas.

Vierailija
58/115 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vastaukset kertovat kyllä paljon palstan käyttäjistä.

Vastaukset: myy pers€ttä, ruoea hu0raksi jne. Täysin sekopäistä luuserisakkia. Elävät sossutuilla peräkammarissa ja kannattavat puttepossun vankisotilaiden lastenraiskauksia.

Vierailija
59/115 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankalaa noilla kriteereillä...

Vierailija
60/115 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilihuoltaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi