Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettiikö kukaan muu sitä, että onko kohta varaa edes pysyä hengissä?

Vierailija
10.07.2022 |

Maailmasta poistuminen tuntuu jo ihan järkevältä vaihtoehdolta. Kaurahiutaleiden hinta oli melkein tuplat nyt verrattuna entiseen.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten kaupassa varattoman tasku alennus otettava käyttöön.

Vierailija
42/45 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se outoa, että sulla on rahaa, mutta olet työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengissä varmasti pysytään, mutta millaiseksi menee esim. pienituloisen elämänlaatu- se onkin toinen juttu se...

Esim. kohta voi olla, ettei syödä juurikaan tuoretta leipää vaan siirrytään näkkärilinjalle arjessa. Jogurtit, rahkat ym. jäävät satunnaisherkuiksi, juustosta puhumattakaan. Lihaa näkyy vielä ruokalistalla, vaan todella pieniä määriä, eikä sekään mitään terveellistä filettä. Kalaa saa syötäväksi, jos kalastaa (tämä alkaa olla jo nykypäivän todellisuutta, Norjan lohen kilohinta alkaa kakkosella ja silakatkin kympin pintaan kilo), sama juttu marjojen suhteen. Uskon, että alamme näkemään myös ns. kakkoslaatuisten tuotteiden myynnin lisääntymisen, yleisiä ulkomailla mutta Suomessa ei aiemmin niinkään. 

Itse olen pitänyt ruokalaskuni kohtuullisena suoraan sanottuna sen avulla, että olen ostanut halpoja eineksiä (asun yksin). Viimeksi ostin tänään tarjouksesta pitsataikinan kastikkeineen eurolla, täytteet ja juusto kolme euroa (tarjouksesta nekin). Syön tuosta tämän päivän lisäksi vielä huomenna, ehkä ylihuomennakin. 

Vierailija
44/45 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengissä varmasti pysytään, mutta millaiseksi menee esim. pienituloisen elämänlaatu- se onkin toinen juttu se...

Esim. kohta voi olla, ettei syödä juurikaan tuoretta leipää vaan siirrytään näkkärilinjalle arjessa. Jogurtit, rahkat ym. jäävät satunnaisherkuiksi, juustosta puhumattakaan. Lihaa näkyy vielä ruokalistalla, vaan todella pieniä määriä, eikä sekään mitään terveellistä filettä. Kalaa saa syötäväksi, jos kalastaa (tämä alkaa olla jo nykypäivän todellisuutta, Norjan lohen kilohinta alkaa kakkosella ja silakatkin kympin pintaan kilo), sama juttu marjojen suhteen. Uskon, että alamme näkemään myös ns. kakkoslaatuisten tuotteiden myynnin lisääntymisen, yleisiä ulkomailla mutta Suomessa ei aiemmin niinkään. 

Itse olen pitänyt ruokalaskuni kohtuullisena suoraan sanottuna sen avulla, että olen ostanut halpoja eineksiä (asun yksin). Viimeksi ostin tänään tarjouksesta pitsataikinan kastikkeineen eurolla, täytteet ja juusto kolme euroa (tarjouksesta nekin). Syön tuosta tämän päivän lisäksi vielä huomenna, ehkä ylihuomennakin. 

Et ole tosissasi. Et ymmärrä, kuinka säästää ruoasta.

Vierailija
45/45 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa, että sulla on rahaa, mutta olet työtön.

En ole työtön.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme