Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin ne duunarit ajetaan työttömiksi...

Vierailija
10.07.2022 |

Sama kaava toistunut jo useita viikkoja palvelualalla. Hyvätuloiset lopettavat hirveällä vauhdilla kuukausitilauksiasn. Siis oikeesti, viimeksi tänään yksi kertoi syyksi: "ei olisi tarvetta irtisanoa mitään mutta onhan se hyvä valmistautua". Valmistautua mihin? Ymmärtäisin, että jos rahat vähissä irtisanotaan kk-veloitteisia palveluita. Mutta tätä en ymmärrä, että ne joilla olisi rahaa niitä ostaa alkaa myös säästämään. Kohta ei enää asiakkaita kenelläkään ja kenen nilkkaan se kopsahtaa. Duunarin!!! Muilla samoja kokemuksia aspasta palveluiden osalta? Eikö olisi vastuullista nyt pelata yhteiseen hyvään niiden, joilla siihen on varaa?!? Selvittäisiin yli tästä inflaatiokriisistä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään aika moni elää niin, että iso osa kk-tuloista hukkuu erilaisiin kk-maksullisiin palveluihin/osamaksuihin.

Ongelmia syntyy herkästi jos tulot laskevat/menot kasvavat.

Ennen asiat ostettiin enimmäksi säästöillä, nykyään osamaksulla. Jos ensin säästää ja vasta sitten ostaa pesukoneen/puhelimen/talvitakin jne. ei haittaa vaikka talous tiukkenee hankinnan jälkeen. Jos taas ostaa velaksi (=osamaksulla) lainaa pitää lyhentää joka kuukausi, pahimmillaan korkojen kanssa. Mutta ilman korkojakin se lyhennyssumma on ns. jostain revittävä, ellei halua luottotietojaan menettää jne.

Itse en pidä mistään "toistuvista kuukausimaksuista" (toki kaikkia ei voi välttää, esim. puhelinliittymät ymv.) mutta koitan kaiken minkä pystyy maksaa ennen, ei jälkeen. Käytännössä esim. ostan lahjakortin millä maksan suoratoistoja, en anna veloitusten juosta automaattisesti kortilta. Toisekseen en osta osamaksulla mitään. Ja kolmanneksi en ikinä ota määräaikaisia sopimuksia.

Vierailija
42/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen uusi asumistukea saava köyhä tarkoittaa lisää voita leivän päälle SDP:n toverimiljonääreille, joita ei ainakaan syrjitty koronatukia jaettaessa, pikemminkin päinvastoin.

Kaikki ei saa asumistukea esim. puolison tulot vaikuttavat.

Ja toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja.

Ja jos on kesämökki niin ei ole oikeutta toimeentulotukeen, vaikka olisi tilillä 0 euroa ja lapsia.

Ja jos on Hönö, siitä ei voi parantua.

Jos on niin Hönö, että ottaa asuntovelkaa niin siitä on itse vastuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuukohan kynsiteknikot nyt miettimään uransa uusiksi?

Sama homma ripsiteknikoilla, kosmetologeilla, kampaajilla, hierojilla, kuntosaliyrittäjillä jne. Eli työttömiä tiedossa massoittain. Koskahan hallitus herää asiaan🤔 itse ennustin tätä jo viime keväänä..

Tai voisivatko laskea hintoja? Miettiä uusiksi konseptin?

Moni kuukausitilaus jää saajalle vähälle käytölle.

Vierailija
44/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän ruoassa. Pakko myöntää, mutta kana, kala ja liha nyt todella kallista. Laputettuja tuotteita ostan.

T. Keskiluokka

Vierailija
45/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän ruoassa. Pakko myöntää, mutta kana, kala ja liha nyt todella kallista. Laputettuja tuotteita ostan.

T. Keskiluokka

Itse olen ostanut aina laputettuja tuotteita jos on vaan löytynyt. Mutta niissäkin katson kuitenkin myös alennushinnan ja muutenkin tuotteen laadun(vanhaa leipää en esimerkiksi osta vaikka halvalla saisi), enkä osta jos ei ole järkevää.

Nyt olen alkanut ns. jatkamaan jauhelihaa ja muita tuotteita mitä pystyy mm. linsseillä, pavuilla, porkkanalla eli kilohinnaltaan halvemmilla aineilla. Ja tosiaan vuositulot mulla melkein 60 te.

Mutta mieluummin varaudun nyt näin, ettei tarvitsisi koskea säästöihin. Ja juu, kaikki ylimääräiset palvelut, tilaukset tms. olen myös lopettanut. Niilläkin rahoilla maksan mieluummin kohonneen sähkölaskun🤷

Vierailija
46/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ruuan ja energian hinnat nousee, täytyy siihen varautua lopettamalla turha kulutus.

Tämä on vielä esimakua siitä mitä tuleman pitää ensi talvena.

hmmm...tämä taitaakin olla sodan aloittaneen Putlerin määräämä ketju toivottomuuden nostaminen suomalaisissa tarkoitusperänä. Oikein taas sarjaa CCCP suomalaisen duunarin asialla.

Vierailija
47/47 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ruuan ja energian hinnat nousee, täytyy siihen varautua lopettamalla turha kulutus.

Tämä on vielä esimakua siitä mitä tuleman pitää ensi talvena.

hmmm...tämä taitaakin olla sodan aloittaneen Putlerin määräämä ketju toivottomuuden nostaminen suomalaisissa tarkoitusperänä. Oikein taas sarjaa CCCP suomalaisen duunarin asialla.

Voi olla sitä. Mutta kun omastakin takaa löytyy nämä maailmanlopun maalarit ja voivottelijat.

Saavat energiansa kauhukuvien tuuttaamisesta.

Itse olen tosielämässä katkaissut kylmästi välit tämmöisiin myrkynlevittäjiin.