Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin ne duunarit ajetaan työttömiksi...

Vierailija
10.07.2022 |

Sama kaava toistunut jo useita viikkoja palvelualalla. Hyvätuloiset lopettavat hirveällä vauhdilla kuukausitilauksiasn. Siis oikeesti, viimeksi tänään yksi kertoi syyksi: "ei olisi tarvetta irtisanoa mitään mutta onhan se hyvä valmistautua". Valmistautua mihin? Ymmärtäisin, että jos rahat vähissä irtisanotaan kk-veloitteisia palveluita. Mutta tätä en ymmärrä, että ne joilla olisi rahaa niitä ostaa alkaa myös säästämään. Kohta ei enää asiakkaita kenelläkään ja kenen nilkkaan se kopsahtaa. Duunarin!!! Muilla samoja kokemuksia aspasta palveluiden osalta? Eikö olisi vastuullista nyt pelata yhteiseen hyvään niiden, joilla siihen on varaa?!? Selvittäisiin yli tästä inflaatiokriisistä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, kuukausitilaukset ovat alusta saakka olleet turhakkeita eivätkä mitenkään tarpeellisia juttuja.

Itse olen vallan hyvin tullut toimeen ilman sellaisia.

Vierailija
22/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lopettanut kaikki suoratoistopalvelut ja telkun maksukanavat. Ne on täysin turhia. Paikallislehden tilauksen peruin myös, sekin on täysin turha kun kaiken saman tiedon saa ilmaiseksi netistä. Myös yksi aikakauslehtitilaus jää uusimatta. Vain Aku Ankka jää lapsille. Kuntosalikorttia en myöskään enää ota eikä ota puolisokaan ja kampaajalla käyn jatkossa enää kerran vuodessa. Lapset saa valita yhden harrastuksen, kahdesta per lapsi ei ole enää mahiksia maksaa kausikuluja. Ei ole ruuan ja sähkön ja bensan hinnannousujen jälkeen mitään mahdollisuutta tuntea mitään solidaarisuutta muita kohtaan. Sorry, mutta ensin oma talous!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat menee johonkin sossujen ja feministien hoosaamiseen.  Tilaukset säppiin vaan.

Vierailija
24/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Ikeassa: kamala jono tilauskoneille, joista kaikki ottavat vain halvimmat jutut tyyliin hodari ja juoma, ehkä lapsille jätski. Neljästä jätskikoneesta kolme on rikki; tiskillä kolme ihmistä palvelee valtavaa ihmismassaa hiki hatussa. Delin puolella ei ole kassahenkilöä, vaan itsepalvelukassa käytössä.

Ja joo, palveluista sekä kulutuksesta on pakko leikata, koska kaikki muu on jo minimissä. Mieheni teki uuden ennätyksen auton bensankulutuksen vähentämisessä: 2,7 litraa satasella! Veronpalautus meni suoraan autolainaan, joka onkin pian maksettu pois. Ei uskalla olla euroakaan velkaa tämän jälkeen, onneksi ei otettu asuntolainaa. :/

Vierailija
25/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on taas näitä porvarin säästövinkkejä. Köyhä ei ole käynyt kahvilassa tai tilannut viittä eri suoratoistoa kerralla alkujaankaan. 

Vierailija
26/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverit olivat vielä viime kesänä kuka mikäkin reissussa pitkin maailmaa, tänä kesänä heitä on tullut raitilla vastaan viikottain. Kolmasluokkalaisista kyse. Tavallisinta tuntuu olevan mökkireissu ja YKSI huvipuistokäynti tänä kesänä, varakkaammatkin matkustivat jo keväämmällä ne etelänreissunsa. 

Vierailija
27/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa kirkosta ja säästäkää näin helposti 500 euroa/ vuosi. Teidän ei muutenkaan tarvitse elättää patalaiskaa papistoa Jumalan ja itsenne välimiehenä. Kaikilla ihmisillä on suora linja, ihmisvälikädet ovat tarpeettomia ja haitallisia.

Tällä säästyneellä kirkollisverorahalla kompensoi kyllä kummasti esimerkiksi kohonnutta sähkön hintaa. Sähkö on tarpeellista ja välttämätöntä, kirkollisvero ei.

Vierailija
28/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ruuan ja energian hinnat nousee, täytyy siihen varautua lopettamalla turha kulutus.

Tämä on vielä esimakua siitä mitä tuleman pitää ensi talvena.

Siellä taas yksi pahanilmanlintu kauhukuvia maalaamassa. Varmaan saat jotain perverssejä nautintoja kirjoittelemisesta. Oikein kuola suusta roikkuen seuraat inflaatiouutisia, ja mietit että "LÄÄH, RÄYH, NYT AV PALSTALLE HETI TUUTTAAMAAN TÄTÄ JOKA PAIKKAAN!!!" 

Oot varmaan kanssa niitä "TÄSTÄ SE LÄHTEE/NYT RYTISEE!!!" urpoja. 

Vierailija
29/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari olkoon vastuullinen ja huolehtikoon itse itsestään. 

Vierailija
30/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lopettanut kaikki suoratoistopalvelut ja telkun maksukanavat. Ne on täysin turhia. Paikallislehden tilauksen peruin myös, sekin on täysin turha kun kaiken saman tiedon saa ilmaiseksi netistä. Myös yksi aikakauslehtitilaus jää uusimatta. Vain Aku Ankka jää lapsille. Kuntosalikorttia en myöskään enää ota eikä ota puolisokaan ja kampaajalla käyn jatkossa enää kerran vuodessa. Lapset saa valita yhden harrastuksen, kahdesta per lapsi ei ole enää mahiksia maksaa kausikuluja. Ei ole ruuan ja sähkön ja bensan hinnannousujen jälkeen mitään mahdollisuutta tuntea mitään solidaarisuutta muita kohtaan. Sorry, mutta ensin oma talous!

Ei näistä duunareita jää työttömäksi, vaan asiantuntijoita ja markkinointimiehiä.

Vierailija
31/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse asiassa tein tässä kuussa yhden kuukausitilauksen, josta olen pitkään haaveillut. Säästän sitten jostain muusta.

Mutta se on sellainen "arjen luksus" -tyylinen tilaus, jota taatusti muut lopettavat näinä epävarmoina aikoina oikein urakalla. Ja koska tilaajia jää jäljelle vähemmän, tietysti ihan varmana sen hinta nousee syksyllä roimasti. Ja sitten on minunkin pakko se perua, koska tämäkin hinta on jo minun tuloillani vähän siinä rajoilla, että olisi liikaa. Lopulta kyseinen firma menee konkkaan. Näinhän se kierre yleensä menee.

Vierailija
32/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilun kallistuminen tulee johtamaan massatyöttömyyteen monella alalla. Koska autosta ei voi luopua, on karsittava muusta kulutuksesta se summa minkä autoilu maksaa enemmän, koska rahaa ei ole.

On siis karsittava vastuullisesta kulutuksesta, ei ole varaa välittää siitä onko tuote tehty lapsityövoimalla ja saastuttaen vai kotimaassa käsityönä, vakuutuksia irtisanotaan ja kaikenlaisia korjauksia ja huoltoja lykätään kotona ja autossa, renkaat halvimmat ja ajetaan loppuun jne eli eletään riskillä.

Ei käytetä palveluja vaan tehdään itse tai ei ollenkaan, tai ostetaan käteisellä ilman kuittia palveluja.

Vierailija
33/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on taas näitä porvarin säästövinkkejä. Köyhä ei ole käynyt kahvilassa tai tilannut viittä eri suoratoistoa kerralla alkujaankaan. 

Jep. Neljä sataa kuussa ravintoloihin ja muuhun hupiin..ei siinä, jokuhan niitäkin ostaa. Enpä koe jääneeni hillittömästi paitsi ikäni nuukaillessani. Mutta kutsukaa vain kateelliseksi. Aika on kumminkin jokaisella hyvin rajallista. Kaikki eivät tuijota netflixiä edelleenkään saati volttaa.

Eli elä jotain sinkkuelämää/frendit -larppia.

Kannattaa miettiä mitä mielikuvia elää todeksi, vain ollakseen sitä mitä meidän haluttaisiin olevan mieluiten: aivottomia kuluttajia.

Vierailija
34/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuukohan kynsiteknikot nyt miettimään uransa uusiksi?

Vierailija
35/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan köyhät niitä on tilanneet! Varakkaat ei tuhlaa rahojaan sellaiseen, mille ei oikeasti ole käyttöä.

Vierailija
36/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen uusi asumistukea saava köyhä tarkoittaa lisää voita leivän päälle SDP:n toverimiljonääreille, joita ei ainakaan syrjitty koronatukia jaettaessa, pikemminkin päinvastoin.

Kaikki ei saa asumistukea esim. puolison tulot vaikuttavat.

Ja toimeentulotuessa lainat ei ole laskuja.

Vierailija
37/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen uusi asumistukea saava köyhä tarkoittaa lisää voita leivän päälle SDP:n toverimiljonääreille, joita ei ainakaan syrjitty koronatukia jaettaessa, pikemminkin päinvastoin.

Ja jos on kesämökki niin ei ole oikeutta toimeentulotukeen, vaikka olisi tilillä 0 euroa ja lapsia.

Vierailija
38/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuukohan kynsiteknikot nyt miettimään uransa uusiksi?

Sama homma ripsiteknikoilla, kosmetologeilla, kampaajilla, hierojilla, kuntosaliyrittäjillä jne. Eli työttömiä tiedossa massoittain. Koskahan hallitus herää asiaan🤔 itse ennustin tätä jo viime keväänä..

Vierailija
39/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutokauppaan se mökki.

Vierailija
40/47 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos on kesämökki niin ei ole oikeutta toimeentulotukeen, vaikka olisi tilillä 0 euroa ja lapsia.

Ja jos on Hönö, siitä ei voi parantua.