Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 42-v ja museossa kysyttiin tuleeko eläkeläislippu

Vierailija
10.07.2022 |

Olen vanhentunut muutamassa vuodessa ihan tosi paljon. Mutta tuo oli masentavaa.
Eka kertaa lähdettiin ulkomaille koronan alkamisen jälkeen. Ihan Pärnuun vain.
Mukana lapset 4 ja 11 vuotta. Ilmeisesti luulivat miestäni pojakseni ja lapsiani lapsenlapsiksi.😰
Tuli tosi paha mieli. Mies 37-vuotias ja nuoren näköinen.
Minulla on ryppyiset silmänympärykset ja naama ei ole koskaan ollut nätti. Olisin kiitollinen vertaistuesta! Arvaan kyllä, että mulle on nyt helppo laittaa ilkeä viesti😬

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luultiin hiukan alle 55-vuotiaana miesystäväni tyttäreksi ja hänen tytärtään vaimokseen. Tytär oli n. 25 v. Tätä tapahtui usein.

Kävin juuri lääkärissä selkäni takia, lääkäri tutki ruutua (papereitani) kauan välillä minua vilkaisten.

Kysyin lopulta, että onko minulla syöpä ja et uskalla sanoa, vai mikä on? Hän kysyi, että minä vuonna olet syntynyt, vastasin, niin lääkäri totesi syvään huokaisten, että no ei uskoisi. Hän sanoi luulleensa, ettei hänellä ole oikean ihmisen tiedot esillä, sanoi luulleensa minua n. 45-50 v kun sisään kävelin. Olen 67 v.

Eläkkeelle kun jäin, kyseltiin, että mikä sairaus minulla on kun niin aikaisin jään. Han normiaikaan jäin, tuli reilusti eläkeikä täyteen.

Vierailija
22/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaistukea ei nyt irtoa, omaa ikääni veikkaillaan nuoremmaksi, mutta löytyiskös jotain näitä make-over -palveluita. Jos ei kokonaisvaltaista, niin käy ensin hyvällä kampaajalla (siis jollain kalliimmalla esim. Helsingin keskustassa) ja pyydä nuorentava make-over. Sitten menet kosmetologille ja pyydät kunnon nuorentavan käsittelyn (selvittele etukäteen, mikä voisi toimia ja varaudu useampaan käyntiin. Ei tarvi olla mitään kirurgiaa tai pistoksia, vaan ihan vaan kasvohoitoa tms.). Varaa aika meikkikonsultaatioon ja varsinkin jos tulee hyvä, osta  samalla siihen meikkiin tarvittavat tuotteet ja saat myös opastuksen.

Harrasta liikuntaa niin, että tulee hiki. Se saa ihonkin hehkumaan ja hyväkroppaiset usein nuoren näköisiä. Jos taas ongelmasi on laiha kuivakkuus, syö ja juo enemmän. Jätä sokeri ja alkoholi tai ainakin minimoi niiden käyttö.

Ai niin ja hampaat myös tärkeät nuorekkuuden säilyttämisessä, että jos tummentumia tms., ne kannattaa vaalentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysytään aina papereita ja kerrotaan kuinka nuoren näköinen olen. Kulkee suvussa. N35

Multa taas on lopetettu paperien kysyminen jo muutama vuosi sitten, nykyisin tosi harvoin, ja olen nyt siis 26. Samaan aikaan olen lihonut varmaan n. 30-40kg joten ilmeisesti ihmisillä oletus vaan on että läski ei voi olla nuori.

Vierailija
24/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaistukea ei nyt irtoa, omaa ikääni veikkaillaan nuoremmaksi, mutta löytyiskös jotain näitä make-over -palveluita. Jos ei kokonaisvaltaista, niin käy ensin hyvällä kampaajalla (siis jollain kalliimmalla esim. Helsingin keskustassa) ja pyydä nuorentava make-over. Sitten menet kosmetologille ja pyydät kunnon nuorentavan käsittelyn (selvittele etukäteen, mikä voisi toimia ja varaudu useampaan käyntiin. Ei tarvi olla mitään kirurgiaa tai pistoksia, vaan ihan vaan kasvohoitoa tms.). Varaa aika meikkikonsultaatioon ja varsinkin jos tulee hyvä, osta  samalla siihen meikkiin tarvittavat tuotteet ja saat myös opastuksen.

Harrasta liikuntaa niin, että tulee hiki. Se saa ihonkin hehkumaan ja hyväkroppaiset usein nuoren näköisiä. Jos taas ongelmasi on laiha kuivakkuus, syö ja juo enemmän. Jätä sokeri ja alkoholi tai ainakin minimoi niiden käyttö.

Ai niin ja hampaat myös tärkeät nuorekkuuden säilyttämisessä, että jos tummentumia tms., ne kannattaa vaalentaa.

Ja pukeutumisella myös suuri merkitys. Eli kannattaa myös pohtia, onko oma tyyli jollain tapaa vanhentava. Esim. löysät/huonosti istuvat/kaapumaiset harmaat, ruskeat jne. neuleet voivat vanhentaa. Yleensä hyvin istuvat farkut, tyköistuva t-paita ja bleiseri näyttää aika hyvältä 40-vuotiaalla.

Tää tuli vastaan, vanha juttu, mutta toimii mun mielestä edelleen aika hyvin tän jutun tyylit 40-vuotiaalle (nämä on toki mielipidekysymyksiä ja joku muu voi olla eri mieltä :) ).

https://www.iltalehti.fi/kysystailaajalta/a/2012083116026386

Vierailija
25/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia. Olen ikätoveri. Kun olen liikkunut ulkona taannoin teinipoikani kanssa, minua luultiin yhden kerran hänen tyttöystäväkseen ja toisella kertaa siskoksi. Kun olin vielä hänen isänsä kanssa, eräällä nuoruuden lomamatkalla meitä luultiin isäksi ja tyttäreksi. Nykyisin ollaan erottu ja minulla on sattumalta itseäni selvästi vanhempi miesystävä. Olen aivan tietoisesti päättänyt olla ajattelematta, mitä meistä julkisella paikalla ehkä luullaan. Ajatelkoot, mitä ajattelevat. Suosittelen samaa.

Vierailija
26/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri mies ottanut mummo naisen.  Nyt vaihtoon..

Moi palstalapsi. Tiedoksesi: luuserimies ja mummonainen ovat yhdyssanoja. Saat loukkaantua ja alapeukuttaa.

Vierailija
27/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 33v ja en ole koskaan ollut mielestäni nuorennäköinen. Papereita on kyllä joskus kysytty ja joskus kyllä kysyttiin olenko jo aikuinen kun menin äitini kanssa 29vuotiaana uimahalliin. Riippuu myös katsojasta, toisille näyttää nuoremmalta ja toisille vanhemmalta.

Vierailija
28/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulle kävi Vapriikissa niin, että mulle myytiin suoralta kädeltä alennuslippu, ilmeisesti katsottiin ulkonäön perusteella että olen työtön. En ole tamperelainen, joten minua ei siis tamperelaisten pitäisi tuntea. Kismitti niin paljon, että kattelin sitten vähän henkilökuntatietoja Vapriikissa ja näytti joku olevan jostain tietystä paikasta kotoisin.... Mutta kyllä se alennuslippu pitää asiakkaan itsensä pyytää ja todistaa oikeutensa siihen... No, mä pistin postissa sen hintaeron normaaliin nähden Vapriikkiin menemään haukkujen kera! 

Nykyään olenkin käyttänyt museokorttia.

Vierailija
29/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla, ruokavaliolla, vaatevalinnoilla, hiustyylillä ja meikillä voi vaikuttaa paljon siihen minkä ikäiseltä vaikuttaa.

Vierailija
30/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei ole tarkoitettu ilkeilyksi vain ihmettelyksi..oletko lyhyt ja ylipainoinen, lyhyt tukka, tummasankaiset silmälasit kenties kruununa? Vaatteina caprit/leggingsit ja joku marimekko/nanso/mikälie värikäs kaftaani päällä? Tämä on se tekijä joka saa kaikki ikähaarukassa 35-65v näyttämään siltä että eläkepäivät ei ole kaukana, varsinkin jonkun nuoren kesätyöntekijän silmin. Tämä siis on yleinen pukukoodi tunnistaa suomalaiset Virossa ihan näin suomalaisenakin ;)

Eli tämän hölmön ikäkysymyksen voisi ottaa ehkä pienenä tönäisynä oman tyylin pohtimiseen, millä saisi ehkä hiukan nuorekkuutta, ei tarvitse mennä överiääripäähän. Mutta malliin tukkaan ehkä vähän nuorekkaampi leikkaus( voi olla myös lyhyt ja kouvolatyyli kannattaa unohtaa) ja ne mahdolliset silmälasit vähän tyylikkäämpiin/kevyempiin. Vaatteissa voisi saada apua jos varaa stockalta tai sokokselta ajan pukeutumisneuvojalla, osaavat siellä kyllä auttaa. Kaikenmaailman kotilieden ja annan muutosleikit kannattaa unohtaa, siellä saadaan yleensä kauheampi lopputulos aikaan kuin ennen kuvissa oli.

Vierailija
31/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin tota Tallinnassa jossain piparkoogimaania-näyttelyssä... Oon niin vanhan näköinen....

Vierailija
32/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä just se syy, miks miehet haluu selvästi nuoremman. Ainakin NÄYTETÄÄN samanikäisiltä.

Vierailija
33/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin vanhuuseläkkeelle lentohommista 42v. Kevan eläkekortti löytyy.

Vierailija
34/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se aurinko ja meikkivoiteet ja liika laihuus teettävät

Vierailija
35/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori vartijapoika teititteli minua kun olin jäänyt jumiin kellariin. Olin 23-vuotias tuolloin, luultavasti suunnilleen samanikäisiä.  Luulin että oikein vanhoja teititellään tai sitten kuuluu vartijoiden etikettiin teititellä ihmisiä. Toinen tapaus jossa luultiin nuoremmaksi (vaikka ei liity tähän juttuun mutta kerron silti) eikä imarrellut kun bussissa nuori äiti halusi minun auttavan lasten kärryjen nostossa ja sanoi " Tuleppa tyttö auttamaan minua nostamaan kärryjä". Olin kyllä jo muutenkin nousemassa auttamaan että ihan turhaa sanoi. Itse olin vanhempi kuin tuo nuori äiti, omatkin lapset jo yläkouluiässä.  Mutta voihan sitä toki näyttää nuoremmalta. Pitäisi olla ihan tyytyväinen...mutta ei se tytöttely aina kivaa ole. 

Vierailija
36/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä just se syy, miks miehet haluu selvästi nuoremman. Ainakin NÄYTETÄÄN samanikäisiltä.

Miehet haluaa nuoremman. Ap on saanut.

Vierailija
37/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on niillä väliinputoajilla jotka ei heti peruskoulun jälkeen pääse eläkkeelle.

Vierailija
38/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niinku Danny ja Helmi?

Vierailija
39/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se aurinko ja meikkivoiteet ja liika laihuus teettävät

Itse asiassa ylipaino ja tynnyrivartalo vanhentavat tehokkaammin kuin mitkään rypyt naamassa.

Vierailija
40/41 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on ns. rummo. Hehee.

M39

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme