Minkä kokoinen olis sopiva perintö?
Minkälainen perintönä saatava rahasumma olisi sellainen, jolla oikeasti olisi sinulle merkitystä? Itsellä kuollut vain köyhiä sukulaisia, joten osuudetkin pieniä, vain muutamia tonneja. Nyt tulossa noin 50000, mutta sekään ei varmaan minun elämääni enää kuusikymppisenä muuta.
Kommentit (27)
Joku parisataa tuhatta varmaan. Vois tehdä vuoden kestävän maailmanympärysmatkan kuluista välittämättä ja oikeasti NAUTTIA rahoista.
Niin suuri, että voisin jatkaa nykyistä elintasoani tekemättä töitä. Olisiko joku puolimiljoonaa nykyisen omaisuuden päälle, jonka varmaan saankin kun aika molemmista vanhemmista jättää.
Piensijoittaja kirjoitti:
Niin suuri, että voisin jatkaa nykyistä elintasoani tekemättä töitä. Olisiko joku puolimiljoonaa nykyisen omaisuuden päälle, jonka varmaan saankin kun aika molemmista vanhemmista jättää.
Toivottavasti olet jo eläkkeellä silloin, etkä varmaan edes tuotakaan summaa tarvitse enää. Perintö tulee aina liian myöhään.
Miksi pitäisi jättää mitään perintöä.
Sellainen, että saan sillä omistusasunnon, käyttörahat elämiseen ainakin 10 vuodeksi sekä rahat perintöveron maksamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi jättää mitään perintöä.
Toisaalta miksi ei? Yleensä ihmiset haluavat jättää omaisuutensa läheisilleen ja rakkailleen mieluummin kuin valtiolle.
Jos saisin parisataa tuhatta voisin jäädä pois työelämästä loppuajaksi. Haaveeksi jää.
Neljä vuotta kestäneen perintöriidan jälkeen sanoisin, että ei minkäänlaisia perintöjä - kenellekään.
En ole koskaan ajatellut tai suunnitellut elämääni perinnön varaan joten ajatus on vieras. Olen vanhemmilleni sanonut, että käyttävät kaikki rahat itseensä ja tekevät viimeisistä vuosistaan mukavia, mutta eivät he taida siihen pystyä vaan jotain tulee kun sen aika on.
5000e riittäisi jo tässä vaiheessa, saisin velat maksettua pois ja jäisi enemmän käyttörahaa.
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta kestäneen perintöriidan jälkeen sanoisin, että ei minkäänlaisia perintöjä - kenellekään.
Samoilla linjoilla minäkin ja perinnönjaosta on sentään kulunut jo 24-vuotta, mutta näkyy suvussa yhä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ajatellut tai suunnitellut elämääni perinnön varaan joten ajatus on vieras. Olen vanhemmilleni sanonut, että käyttävät kaikki rahat itseensä ja tekevät viimeisistä vuosistaan mukavia, mutta eivät he taida siihen pystyä vaan jotain tulee kun sen aika on.
Kun on oppinut nuukasti elämään, ei sitä vanhanakaan tuhlariksi muutu. Näin on jämpti.
Vierailija kirjoitti:
Joku parisataa tuhatta varmaan. Vois tehdä vuoden kestävän maailmanympärysmatkan kuluista välittämättä ja oikeasti NAUTTIA rahoista.
Jotenkin tuntuu pahalta ajatus. Toinen on voinut elää hyvin niukkaa elämää ja vaan säästänyt rahansa. Kulkenut risaisissa vaatteissa ja vetänyt vessan kerran viikossa. Ja sitten perinnönsaaja pistää rahat haisemaan.
En ainakaan odota saavani omilta vanhemmiltani juuri mitään. Parempi että tuhlaa rahansa itseensä. Eikä heiltä jää kahden pienen asunnon lisäksi varmaan montaa tonnia.
Höh, mä sain vajaat 2 miljoonaa perinnöksi. Koen, että vähintään 5 miljoona olisi sopiva. Eihän miltsillä melkein pysty jäämään edes 5öistä pois, saati elelemään hirmu leveästi (koen velvollisuudekseni jättää sen vähintään yhtä suurena lapsilleni).
Matkakulut, kulukorvauksena perunkirjoitukseen vaikka bussilla eestaas Liatsu-Herwood.
Mulle riittäis kymppitonni. Oon vähään tyytyväinen.
Kaikki perinnöt vaan valtiolle. Olis reilumpaa.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla se olisi reilumpaa? Mikä on se reiluus tässä? Kai tajuat, että ei niitä perintöjä oikeasti päätyisi valtiolle. Ihmiset eivät enää ottaisi asuntolainoja ja käyttäsi elämäänsä sen maksamiseen, eivät ostaisi mökkejä tai mitään - autot myytäisiin eläkeiän kynnyksellä läheisille pilkkahinnalla. Ihmiset asuisivat vuokralla, antaisivat pimeästi rahaa lapsilleen, ja lopulta ainoat, jotka omistaisivat mitään, olisivat suuryritykset. Ihmiset asuisivat vuokralla suuryritysten omistamissa asunnoissa ja vuokraisivat kesällä suuryritysten omistamia mökkejä tai matkustelisivat ulkomailla. Pimeän rahan määrä olisi valtava. En minä ainakaan eläisi säästeliäästi ja maksaisi 20 vuoden ajan asuntolainaa voidakseni lahjoittaa asunnon valtiolle, ja tuskin kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla se olisi reilumpaa? Mikä on se reiluus tässä? Kai tajuat, että ei niitä perintöjä oikeasti päätyisi valtiolle. Ihmiset eivät enää ottaisi asuntolainoja ja käyttäsi elämäänsä sen maksamiseen, eivät ostaisi mökkejä tai mitään - autot myytäisiin eläkeiän kynnyksellä läheisille pilkkahinnalla. Ihmiset asuisivat vuokralla, antaisivat pimeästi rahaa lapsilleen, ja lopulta ainoat, jotka omistaisivat mitään, olisivat suuryritykset. Ihmiset asuisivat vuokralla suuryritysten omistamissa asunnoissa ja vuokraisivat kesällä suuryritysten omistamia mökkejä tai matkustelisivat ulkomailla. Pimeän rahan määrä olisi valtava. En minä ainakaan eläisi säästeliäästi ja maksaisi 20 vuoden ajan asuntolainaa voidakseni lahjoittaa asunnon valtiolle, ja tuskin kukaan muukaan.
Osuit asian ytimeen. Miksi toiset syntyvät tähän maailmaan kultalusikka suussa kun taas toisilla ei ole yhtään mitään. Tasa-arvoon kuuluu yhdenvertaiset mahdollisuudet ilman mitään perittyä taloudellista etumatkaa. Jokainen on oman onnensa seppä!
0 euroa. En tarvitse keneltäkään mitään. Tuhlatkoot ihmiset rahat eläessään ja jakakoot silloin sitä rahaa muille jos niin itse haluavat.