Jos saisit pääomatuloja 1600€/kk netto ja kerran vuodessa lisäksi 8-10 000€, kävisitkö töissä?
Lisäksi jonkinlaista arvonnousua varallisuudessa. Mä saan. Mutta teen vielä osa-aikaa töitä. Haluaisin vähentää, mutta olen tottunut jo tähän tulotasoon (palkka plus noi yhdessä). Lisäksi mulla on 200 000 lainaa, jota maksan osingoilla (noi kerran vuodessa tulevat).
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän vastaus riipu vähän työn laadustakin? Mitään raskasta, pienipalkkaista hanttihommaa ei noilla pääomatuloilla tietenkään viitsi tehdä. Mutta jos on mielenkiintoisessa asiantuntijatyössä josta saa itselleen paljon muutakin kuin palkan, niin sellaisessa varmasti jatkaisi mielellään ainakin osa-aikaisena.
Vaikka miljoona euroa kuulostaa suurelta summalta, niin ei sellaisen omaisuuden tuotoilla kauhean leveää elämää eletä. Eri juttu sitten, jos on valmis kuluttamaan osan pääomasta. Tai valmis käyttämään (maltillista) velkavipua parantamaan oman pääoman tuottoa.
Miljoona ei ole iso omaisuus. Meidän 100 neliön asunnon arvo on n.800.000. Ja niillä, joilla on isompi asunto tai vaikka 70neliötä ihan parhaimmilla paikoilla, on omaisuus helposti yli miljoonan, vaikka ei omistaisi mitään osakkeita. Ystävien iso asunto maksoi liki 2miljoonaa.
Kyllä miljoonan sijoitusvarallisuus on aika iso omaisuus, isoimmalle osalle suomalaisia. Aika harvalla on sijoitettuna edes sataa tonnia, koko varallisuus harvalla yli 350 000 (per nenä). Mutta ei silläkään leveästi elellä, mutta jos ei kertakaikkiaan haluaisi käydä töissä, sen kanssa selviytyy ilman tukia myös.
Ap
En kävisi. En käy nytkään vaikka nettotulot ovat alle 1400 sis. Lapsilisä ja alin vammaistuki(lapsen keliakia). Osa-aikaista voisin harkita vielä jonain päivänä.
kävisin, tekisin varmaan jotakin 4-päivästä työviikkoa ja mahdollisesti jopa 6h/pvä. Työ tuo kuitenkin rutiinia elämään ja sitä kyllä valtaosa tarvitsee pysyäkseen skarppina.
Kävisin, kun tuon verran menee asuntolainan lyhennyksiin + työni on mielekästä.