Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit pääomatuloja 1600€/kk netto ja kerran vuodessa lisäksi 8-10 000€, kävisitkö töissä?

Vierailija
10.07.2022 |

Lisäksi jonkinlaista arvonnousua varallisuudessa. Mä saan. Mutta teen vielä osa-aikaa töitä. Haluaisin vähentää, mutta olen tottunut jo tähän tulotasoon (palkka plus noi yhdessä). Lisäksi mulla on 200 000 lainaa, jota maksan osingoilla (noi kerran vuodessa tulevat).

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tekisin just osa-aikaisesti, jos/kun olisi vielä lainaa maksettavana.

Vierailija
2/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä riittäisi noin pienet tulot, joten kävisin töissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töissä. Nykyään palkka nettona sen 4600€/kk ja lainojakin vielä on niin ei tuo riittäisi edes kaikkiin lyhennyksiin.

Vierailija
4/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töissä. 

Vierailija
5/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taatusti kävisin! YTyöni on minulle tärkeä ja sitä paitsi lorvailu ei sovi luonteelleni ja söisi kyllä itsekunnioitustani rajusti. Varmasti masentuisin.

Vierailija
6/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä, koska nuo olisi liian pienet tulot. 

Vierailija
7/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä samoilla pääomatuloilla ihan kokopäiväisesti, tosin osinkoja saan vuodessa vain noin 6000 e. Töitä riittää, joten miksi en tekisi niitä ja saisi siitä palkkaa? Joskus teen lisätöitä viikonloppuisin, kun kukaan muu ei niihin etenkään kesällä ole innokas tarttumaan. Tiedän maksavani jonkun työtävieroksuvan elämisen, mutta ajattelen, että se on minun osuuteni hyväntekeväisyydestä.

Vierailija
8/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni ei elä noin vähäisillä tuloilla. Ei riittäisi edes asumiskustannuksiin.

Vierailija
9/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi, kun palkkani on nyt vähän päälle 1700 euroa nettona.

Vierailija
10/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin. Työnteko on hyvä tapa tuoda elämään säännöllisyyttä, rytmiä ja pitää yllä sosiaalisia suhteita, jotka vaot saattaneet päästä rapautumaan Koronan aikana. Lisäksi työnteosta saamani rahat laittaisin vaikka säästöön. Tuo laskelmasi kertoo, että saat vuodessa nettona sellaiset 27200 - 29200 euroa ilman osa-aikatyötä, joka ei ole kovin paljon, kun ottaa huomioon 200 000 euron velkataakan.

Nuo osingotkaan eivät ole taivaan määräämiä. Jos vaikka on Fortumia suuri osa, voi kohta olla ohuet osingot. Milläs sitten makselet lainaa takaisin? Itse huolehtisin ainakin se, että jos jäisin työelämästä pois, olisin ainakin velaton.

Vierailija
11/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töissä niin kuin nyt teenkin.

Jos pääomatulot olisi nettona 4000-5000€/kk niin en kävisi töissä.

Vierailija
12/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Nuohan olisivat nettotuloiksi vallan hyvät.

Olen 50 ja vuoden päästä velaton, joten voisin noiden tulojen turvi elää mukavasti.

Myisin lisäksi yritysomaisuuteni pois, järjestäisin asumisen edullisesti heti, kun loputkim lapset lentävät pesästä.

Vierailija
13/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttää, koska kyseinen tuotto syntyy yli miljoonan varallisuudesta.

Mutta olen sijoittajana ennemmin varovainen, kuin yritän virittää omaisuuden riskisiin tai jossain tietyssä taloustilanteessa sakkaavaksi. Mielellään tällä varallisuudella en kävisi töissä, tai no ehkä 1-2 päivää viikossa (nyt 4-3).

Ap

Vierailija
14/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtulo vaikuttaa tulevaan eläkkeeseenkin joten kävisin töissä kokopäiväisesti.

Vierailija
15/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rahan takia, muista syistä saattaisin tehdä jonkin verran.

Vierailija
16/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin. Työnteko on hyvä tapa tuoda elämään säännöllisyyttä, rytmiä ja pitää yllä sosiaalisia suhteita, jotka vaot saattaneet päästä rapautumaan Koronan aikana. Lisäksi työnteosta saamani rahat laittaisin vaikka säästöön. Tuo laskelmasi kertoo, että saat vuodessa nettona sellaiset 27200 - 29200 euroa ilman osa-aikatyötä, joka ei ole kovin paljon, kun ottaa huomioon 200 000 euron velkataakan.

Nuo osingotkaan eivät ole taivaan määräämiä. Jos vaikka on Fortumia suuri osa, voi kohta olla ohuet osingot. Milläs sitten makselet lainaa takaisin? Itse huolehtisin ainakin se, että jos jäisin työelämästä pois, olisin ainakin velaton.

Osingot voivat tippua, mutta minulla on vastaavasti sellaista rahastoa, jonka arvon TOIVON nykyisessäkin tilanteessa vain nousevan. Se on yksityisen salkunhoitajan erikoisrahasto (eli ei ucits-tasoisesti hajautettu) ja se teki Q1:llä *vain* 2,jotain prosenttia tappiota. Kun esim. Sifter-rahasto, jota myös olen harkinnut teki jotain -11%.

Sijoitin siihen 2 vuotta sitten. Rahastosta on järkevää nostaa varoja aikaisintaan 5 vuoden kulutua merkinnästä. Siksi se on mun plan B jos osingot huonoja. Sitten on myös kultaa ja kryptoja. Ja toi rahasto on pääosin jenkkiosakkeissa.

Ap

Vierailija
17/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töissä, koska työni on yhteiskunnale hyödyllistä ja pidän työstäni. Työtä tekemällä osallistun kotimaani hyvinvoinnin rakentamiseen.

Vierailija
18/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ainakin siihen asti töitä että laina on maksettu pois.

Vierailija
19/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävisi, koska tuo on enemmän rahaa, kuin mitä nyt saan. 

Vierailija
20/64 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ärsyttää, koska kyseinen tuotto syntyy yli miljoonan varallisuudesta.

Mutta olen sijoittajana ennemmin varovainen, kuin yritän virittää omaisuuden riskisiin tai jossain tietyssä taloustilanteessa sakkaavaksi. Mielellään tällä varallisuudella en kävisi töissä, tai no ehkä 1-2 päivää viikossa (nyt 4-3).

Ap

Mistä olet saanut miljoonan ylimääräistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän