Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kosintaa (turhaan) odottavat naiset

Vierailija
10.07.2022 |

Kuuntelin erästä podcastia, jossa pari kolmekymppistä naista valitteli, miten miehensä eivät ole heitä kosineet. Sanoivat, että jos miehet kuuntelevat podcastia, niin vink vink kannattaisi kosia. Kumpikin nainen on siis jo vuosia ollut yhdessä avopuolisonsa kanssa, toinen peräti kymmenen vuotta. Kummallakin naisella oli miehensä kanssa lapsi ja yhteinen asunto. Naimisiin eivät kuitenkaan ole päässeet, kun miehet eivät ole kosineet.

Mä en käsitä näitä naisia, jotka mankuvat kosinnan perään. Miksi eivät itse kosi miestään, jos kerta naimisiin meneminen on heille niin tärkeää? Ihan yhtä lailla nainen voi kosia. Ja toisekseen, jos haluaa ehdottomasti naimisiin, niin miksi ensin on hankittu se omistusasunto ja lapsi? Eikö olisi kannattanut sanoa miehelle, että sitten katsotaan omistusasuntoa ja lasta, kun on sormus sormessa?

Kommentit (341)

Vierailija
21/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon odotellut 12 vuotta. Asiasta on puhuttu, ja ymmärrän että pari ekaa vuotta meni tutustuessa, sitten aloin opiskella jonka jälkeen taas sairastuin pidempiaikaisesti ja häät eivät ekana tullut mieleen. Sitten tulikin korona. Mies haluaa itse kosia, on kaverilleen puhunut asiasta jo aikoja sitten, ainakin silloin oli jotain suunnitellut. En itse taas halua astua hänen varpailleen, olen muutenkin arjessa vetovastuussa ja haluan että edes tässä yhdessä asiassa mies ottaa johdon.

Ja mitä taas juridiikkaan tulee, tästäkin keskustelimme kun talon ostimme. Mieheni ei ollut edes tajunnut, että jos jommallekummalle käy jotain, menee omaisuus vanhemmille ilman testamenttia. Eli ei se kosimattomuus ole aina laskelmoitua, ola ukkoni ei vaan tiennyt sen merkitystä. Kosintaa odotellessa, olen luvannut olla se passiivinen tässä joten näillä mennään

"Haluan että edes tässä yhdessä asiassa mies ottaa johdon". Jos mies on noin passiivinen, niin kosintaa saattaa joutua odottamaan aika kauan. Muutaman kerran olen myös kuullut tapauksista, joissa pitkäaikainen avovaimo on odotellut kosintaa vuosikaudet. Sitten yhtäkkiä mies haluaakin erota ja seuraavaa naista kositaan parin kuukauden seurustelun jälkeen...

Vierailija
22/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon odotellut 12 vuotta. Asiasta on puhuttu, ja ymmärrän että pari ekaa vuotta meni tutustuessa, sitten aloin opiskella jonka jälkeen taas sairastuin pidempiaikaisesti ja häät eivät ekana tullut mieleen. Sitten tulikin korona. Mies haluaa itse kosia, on kaverilleen puhunut asiasta jo aikoja sitten, ainakin silloin oli jotain suunnitellut. En itse taas halua astua hänen varpailleen, olen muutenkin arjessa vetovastuussa ja haluan että edes tässä yhdessä asiassa mies ottaa johdon.

Ja mitä taas juridiikkaan tulee, tästäkin keskustelimme kun talon ostimme. Mieheni ei ollut edes tajunnut, että jos jommallekummalle käy jotain, menee omaisuus vanhemmille ilman testamenttia. Eli ei se kosimattomuus ole aina laskelmoitua, ola ukkoni ei vaan tiennyt sen merkitystä. Kosintaa odotellessa, olen luvannut olla se passiivinen tässä joten näillä mennään

Osaako miehesi lukea? Jososaa, niin , niin ymmärtääkö hän lukemaansa/kuulemiaan asioita vai onko miehelle jotenkin ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää tällaisia perintäasioita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioliitosta ei ole mitää hyötyä miehen näkökulmasta. Naiselle siitä on äärettömän paljon varsinkin kun ei suostu avioehtoon niin siittä saa kivan kiristys välineen että saa miehen tekemään niin kuin itse haluaa vähän kun uhkailee erolla ja omaisuuden jaolla jonka kerryttämiseen ei itse ole osallistunut

Erossa jaetaan yhteinen omaisuus, ei miehen omaisuutta. Älkää valitko niitä persaukisia naisia vaimoiksi.

Vierailija
24/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että jotkut miehistä pelkäävät avioliittoon sitoutumista. Taustalla on ehkä ikäviä kokemuksia omien vanhempien avioerosta tms. Lapsi on kuitenkin jo sen kokoluokan sitoumus, että siinä naisessa on jollain tasolla loppuelämänsä kiinni, vaikka ero tulisi. Siksi tuo avioliiton pakoilu tuntuu oudolta.

Yhteinen lapsi tai useampikin lapsi ei välttämättä tarkoita loppuelämän kiinnikettä lasten äitiin/äiteihin...

Vierailija
25/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jäisi odottelemaan, jos on yhteiset talot ja lapset. Kosisin itse tai sanoisin miehelle, että haluan muuten sitten olla naimisissa vuoden 2022 loppuun mennessä tai lusikat menee jakoon.

Vierailija
26/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen on pakko kosia naisen sijasta, niin vieläkö morsiamen vanhemmat sitten maksavat häät?

Vierailija
27/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on, että jotkut miehistä pelkäävät avioliittoon sitoutumista. Taustalla on ehkä ikäviä kokemuksia omien vanhempien avioerosta tms. Lapsi on kuitenkin jo sen kokoluokan sitoumus, että siinä naisessa on jollain tasolla loppuelämänsä kiinni, vaikka ero tulisi. Siksi tuo avioliiton pakoilu tuntuu oudolta.

Yhteinen lapsi tai useampikin lapsi ei välttämättä tarkoita loppuelämän kiinnikettä lasten äitiin/äiteihin...

Ei avioliittokaan tarkoita. Erota voi koska vaan ja toista ei tarvitse nähdä ikinä, jos ei halua.

Vierailija
28/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jäisi odottelemaan, jos on yhteiset talot ja lapset. Kosisin itse tai sanoisin miehelle, että haluan muuten sitten olla naimisissa vuoden 2022 loppuun mennessä tai lusikat menee jakoon.

Menisi lusikat jakoon, jos olisin mies tuossa tilanteessa.

Vierailija
29/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa voi olla ihan tosissaan ja loppuiän ajan ilman kosintaa tai avioliittoa.

Ja oikeesti tosiaan, naiset voi itsekin kosia. Siitä vaan polvilleen miehen eteen jos haluatte vastauksen siihen kysymykseen. Nykyään eletään tasa-arvon aikaa.

Eikä tarvitse mennä edes polvilleen miehen eteen, vaan asian voi ehdottaa ihan seisaaltaankin tai jos on istumassa, niin istualtaan.

Näin on mutta eikös se ole niiiiin romanttista mennä polvilleen kun kosii? Pitää pikkasen panostaa niin tärkeeseen hetkeen. :D

Joo, totta! :)

Vierailija
30/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuntuu, että tässä on yritetty tehdä sisältöä ohjelmaan oman kokemuksen kautta, joka ei pidä edes paikkaansa. Vaikea kuvitella, että tuollaisella alalla olevat naiset eivät saisi suutaan auki, etenkin kun siitä vielä ohjelmassaan puhuvat.

Metsään meni, kuten tämänkin ketjun vastauksista huomaa. Harvalla naisella on samaistumispintaa tähän. Miehen yllättävä kosinta ei ole enää tätä päivää, vaan avioliitto on yksi asia mikä keskustellaan yhdessä. Lisäksi yhä useammat eivät edes halua avioliittoon, koska eivät näe sen tuovan valmiiksi vakinaistuneeseen suhteeseen mitään lisäarvoa.

Vierailija
31/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan varmaan alapeukkuja tästä mielipiteestä:

Jos reippaasti aikuiseen ikään ehtineiden parisuhteessa ei kuulu kosintaa muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen, niin toinen ei halua naimisiin ja ole suhteessa tosissaan. Kyllä reippaasti aikuiseen ikään ehtinyt tietää, haluaako olla toisen kanssa vai ei. Eri juttu jonkun 2 kk seurustelun jälkeen tai teininä seurustelunsa aloittavat, mutta kyllä joku kolmekymppinenkin tietää parin vuoden yhdessäolon jälkeen, onko tämä nyt se ihminen, johon haluan sitoutua. Eli jos kosintaa ei kuulu, niin suhteesta ei olla varmoja ja halutaan jättää ovi auki.

Meillä mies on vaan niin saamaton, ettei jaksanut aikanaan kosia, ja sittemmin niin köyhä, ettei ole varaa sen enempää sormukseen kuin häihinkään, kun tietää, etten mihinkään zirkonia-koruun ja maistraattihäihin suostu vaan jätän silloin mieluummin menemättä naimisiin kokonaan. Omistusasuntoa ei ole, lapsia kaksi ja nyt jos kosisi vaikka kunnonkin sormuksella, saattaisi olla, että vastaan kieltävästi, kun ei tämä parisuhde mikään unelmien romanssi ole ollut enää vuosiin.

Silti, tuskin erotaan. Mies on niin saamaton, ettei muuta omin nokkineen pois, vaikka pyytäisi, heittää pois en voi koska molempien nimet vuokrasopimuksessa, ja itselle hankalaa kahden alle 2-vuotiaan kanssa. Ja lapsia ajatellen tarvitsevat isäänsä, vaikka elämä olisi luultavasti pidemmällä tähtäimellä parempaa ilman isää. Tai ei kokonaan ilman, mutta niin, ettei asuta saman katon alla.

Joo, aiheesta lisää. Äitini sanoi, ettei yhteen muuta isäni kanssa ennen kuin on sormus sormessa. No, sai kihlasormuksensa, mutta naimisiin eivät koskaan menneet, eivätkä ilmeisesti menekään, vaikka äiti vielä 35+ yhteisen vuoden jälkeen silloin tällöin sitä toivoo.

Vierailija
32/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avioliitossa ole mitään varsinaisia hyötyjä miehille, mutta riskit valtavat.

Mikään ei estä myöskään tekemästä testamenttia, jos mahdollisen kuoleman mukana tuleva omaisuuden "suojelu" jotenkin pelottaa.

Jännä juttu, että myöskin käytännössä niitä kahta ainoaa metodia millä mies voi varmistaa oman oikeusturvansa, eli avioehto ja isyystesti, demonisoidaan naisten toimesta.

Vierailija
33/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä naiset ovat jo aikoja sitten siinnitelleet omat häänsä ja ainoa kysymysmerkki ja muuttuja on mies jonka pitää istua siihen ennalta määrättyyn rooliin ilman omaa mielipidettä ja jos kysytäänkin se mielipide sekin on vain mielipide kahden naisen ennalta määräämästä vaihtoehdosta

Vierailija
34/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en jäisi 10 vuodeksi parisuhteeseen, jota toinen ei halua virallistaa. Avioliitossa on kyse myös omaisuuden turvaamisesta esim. kuolintapauksen varalta.

Esimerkiksi minä haluan turvata omaisuuteni esim. kuolintapauksen varalta nimenomaan sillä, että EN mene naimisiin.

Vierailija
35/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitosta ei ole mitää hyötyä miehen näkökulmasta. Naiselle siitä on äärettömän paljon varsinkin kun ei suostu avioehtoon niin siittä saa kivan kiristys välineen että saa miehen tekemään niin kuin itse haluaa vähän kun uhkailee erolla ja omaisuuden jaolla jonka kerryttämiseen ei itse ole osallistunut

Siksipä suosittelenkin naisille vielä nykyaikanakin seksistä pidättäytymistä ennen avioliittoa. Jos se miehen näkökulma muuttuisi. Ellei muutu, tyytyköön omaan käteen.

Tuo väitteesi vain perustuu siihen, että seksiä harrastetaan miehen takia. Se ei kuitenkaan yllättäen pidä enää näillä vuosikymmenillä oikein paikkaansa.

Vierailija
36/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä suosittelenkin naisille vielä nykyaikanakin seksistä pidättäytymistä ennen avioliittoa. Jos se miehen näkökulma muuttuisi. Ellei muutu, tyytyköön omaan käteen.

Näin se kuuluu mennäkin, nainen pitää avaimia seksiin, mies pitää avaimia perheeseen/seurusteluun.

Vierailija
37/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa nainen onkin se varakkaampi ja enemmän tienaava?

Vierailija
38/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteessa voi olla ihan tosissaan ja loppuiän ajan ilman kosintaa tai avioliittoa.

Ja oikeesti tosiaan, naiset voi itsekin kosia. Siitä vaan polvilleen miehen eteen jos haluatte vastauksen siihen kysymykseen. Nykyään eletään tasa-arvon aikaa.

Eikä tarvitse mennä edes polvilleen miehen eteen, vaan asian voi ehdottaa ihan seisaaltaankin tai jos on istumassa, niin istualtaan.

Näin on mutta eikös se ole niiiiin romanttista mennä polvilleen kun kosii? Pitää pikkasen panostaa niin tärkeeseen hetkeen. :D

Mielestäni se on lähinnä vaivaannuttavaa ja naurettavaa. Voi olla jollekin jopa syy olla kosimatta, jos polvistua pitää.

Vierailija
39/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa nainen onkin se varakkaampi ja enemmän tienaava?

Suhde päättyy yleensä eroon jo ennen avioitumisvaihetta tuossa tapauksessa, jos koskaan alkaakaan.

Vierailija
40/341 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se kuuluu mennäkin, nainen pitää avaimia seksiin, mies pitää avaimia perheeseen/seurusteluun.

Perheavaimet ovat biologisista syistä naisella. Ja jos haluaa naimisiin, ei tehdä lapsia avoliittoon. Pitää osata turvata selustansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän