Onko iän myötä (esim. 40 v. -> ) lihominen väistämätön ilmiö?! Miten pidät painosi kurissa, keski-ikäinen?
Niin monessa ketjussa sanotaan, ettei voi mitään, painoa vaan tulee sitä mukaa kuin ikääkin. Omassa kaveripiirissä tämän kyllä huomaakin.
Mutta mitä on tehtävissä - vaiko ei mitään? Itsellä tavoitteena, ettei paino nouse yli 59 kg:n, olen 166 cm pitkä ja muutaman vuoden päästä juhlin viisikymppisiäni.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Olisin hämilläni jos 40 vuotiaana olen ylipainoinen koska nyt 30 vuotiaana olen alipainoinen
Mutta entäs kun olet 50 vuotta?
Kyllähän ihmiset vaan tuppaavat paisumaan. Makea maistuu, samoin alko. Siitä se lähtee.
Sinkkuunnuin. Syön silloin, kun itselläni on nälkä, ja pienehköjä kevyitä annoksia - en kenenkään miehen rytmiin enkä äijäruokia.
Jos mättää samaan tahtiin kuin parikymppisenä, niin takuulla kertyy läskiä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuunnuin. Syön silloin, kun itselläni on nälkä, ja pienehköjä kevyitä annoksia - en kenenkään miehen rytmiin enkä äijäruokia.
Tässä on pointti. Parisuhde lihottaa naisia.
Kyllä olen kolme kiloa ylipainoinen. Ikää nyt 41 v. ja aina ollut aiemmin hoikka. Pahimmillaan oli 8kg ylipainoa, että tarkkana saa olla syömisten kanssa. Mulla tosin lääkityskin vaikuttaa hieman painoa nostavasti. Onneksi en ole enempää lihonut, mutta vatsa on muutamasta kilosta makkaralla.
Ei ole, mutta vartalon mittasuhteet muuttuvat ja sille ei voi mitään. Siksi eivät istu samat vaatteet kuin nuorena vaikka paino ei olisi noussut.
Aineenvaihdunta hidastuu merkittävästi vasta 60 ikävuoden jälkeen. Vastaus: elintavat lihottaa
Katukuvasta päätellen aika monella ei ole vastausta eikä ratkaisua ap:n kysymykseen.
Ikä 41v ja paino hädin tuskin 55kg. Syön kaksin käsin mitä sattuu ja en harrasta liikuntaa.
No treenaa lihaksia riittävällä proteiininsaannilla äläkä pidä naurettavia "pätkäpaastoja" joilla vain lihoo uudestaan entistä nopeammin .
Lukaisin tässä vasta jutun, joka tiesi kertoa ikenissä pesivien bakteerien aiheuttavan painonnousua. Jos siis jättää suuhygienian hoitamatta, niin tällaistakin voi sattua. Jutun mukaan 65 vuotiaista kahdella kolmesta on näitä bakteereja.
Olen 42 ja aina ollut hoikka. Olen huomannut, että ylipainoiset ystäväni syövät todella suuria määriä ruokaa. Jotkut heistä harrastavat liikuntaa, jotkut eivät, mutta ylipaino pysyy. Eli yksinkertaisesti: sopiva ruuan määrä on syy miksi minulle ei liikapainoa ole kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
No treenaa lihaksia riittävällä proteiininsaannilla äläkä pidä naurettavia "pätkäpaastoja" joilla vain lihoo uudestaan entistä nopeammin .
Ja pikadieetti/paasto on se huonoin tapa.Takaisin lihominen korkojen kanssa on varmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ihmiset vaan tuppaavat paisumaan. Makea maistuu, samoin alko. Siitä se lähtee.
Ei kaikilla maistu makea. Itse viisissäkymmenissä ja olin bulimikko joka ahmi kilotolkulla makeita herkkuja nuorena. Nyt ei mene kuin pala suklaatasilloin tällöin. Pullaa vähän syön, kekseihin en koske. Sokerinhimo näyttäisi olevan mennyttä aikaa.
Miehissä varsinkin näkee sokerinkarttelijoita.
Alko on varmaan yksi yleinen kilojen kerääjä mutta eivät kaikki sitäkään käytä. Että kyllä perimällä on osansa. Hoikat ihmiset usein liikkuu ja tietävät mitä suuhunsa laittavat. Jättävät helposti lautaselle kun tulevat kylläiseksi.
Nykyään varmaan syödään paljon stressiin.
Ilman 57v saatua lääkitystä olisin varmaan vieläkin reippaasti alle normipainon ylärajan.
Lääke sekoitti aineenvaihdunnan ja 8 kg ylimääräistä jäi.
Olisin hämilläni jos 40 vuotiaana olen ylipainoinen koska nyt 30 vuotiaana olen alipainoinen