Sähköhinnat: nyt jo kuusinkertainen
Esim Vaasan sähkö tarjoa 0,32 € per kwh. Vuosi sitten maksoin 0,05 € per kwh samalla yhtiöllä samalka sopimustyypillä.
Juu, juu. Energiapolitiikka hanskassa. Ei ole ongelma Näin väitti tuo pikku nar Von der Leyen maaliskun alussa.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan mielelläni ja omat energialähteet sähkölle ovat sellaisia, että Venäjä ei saa niistä penniäkään. Tehkää muutkin sama niin Putinin kassa kuivuu Suomen suunnalta.
No kiva kun maksat mielelläsi. Maksatko ensi talvena minun tuhannen euron sähkölaskun?
Aivan ohis, mutta se että maksaa mielellään omat laskunsa, ei velvoita maksamaan verkon ikinarisijan laskuja.
Rupeaa niitä "narisijoita" kohta olemaan Suomenmaa täynnä. Pointti oli että kaikki eivät ole masokisteja, jotka pyllistävät loputtomiin kun käsketään.
Minä olen tehnyt töitä ja saanut siitä kunnon korvausta. Nyt voin maksaa laskuni. Ehkä se tekee sitten minusta pyllistävän masokistin.
Mutta kyllä minulla on ainakin enemmän itsekunnioitusta kuin öyhöllä, joka täällä narisee miten ei maksa, ja ilmeisesti odottaa yhteiskunnan tai kanssakeskustelijan maksavan. Hieman tuossa sinunkin vikinässäsi pyllyn tuoksua on.
Mulla oli 4 tai 5snt/kWh ja sain keväällä vielä uuden sopparin karvan alle 11snt/kWh. Kirosin et tuplaantu mut taisin aika halvalla saada pariksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 4 tai 5snt/kWh ja sain keväällä vielä uuden sopparin karvan alle 11snt/kWh. Kirosin et tuplaantu mut taisin aika halvalla saada pariksi vuodeksi.
Meilläkin onneksi vaan kolminkertaistui. Toki tarkoittaa, että talvella sähkölaskut on jotain 1200-1400e/kk. Tänä talvena joutuu ottamaan lainaa, että selviää sähkölaskuista, mutta ei ainakaan kämppä mene alta, kuten tuolla 5-6 kertaisella hinnalla kävisi.
Koskakohan ensimmäinen kansanedustaja herää tähän tilanteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin onneksi vaan kolminkertaistui. Toki tarkoittaa, että talvella sähkölaskut on jotain 1200-1400e/kk. Tänä talvena joutuu ottamaan lainaa, että selviää sähkölaskuista, mutta ei ainakaan kämppä mene alta, kuten tuolla 5-6 kertaisella hinnalla kävisi.
Kannattaisikohan asentaa ilmalämpöpumput ja maalämpö yms ?? Eivät maksaisi paljoa tuohon verrattuna. Meillä 235m2 talo ja maalämpö niin 100€/kk nyt menee talvella kun sähkö 6cent.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisikohan asentaa ilmalämpöpumput ja maalämpö yms ?? Eivät maksaisi paljoa tuohon verrattuna. Meillä 235m2 talo ja maalämpö niin 100€/kk nyt menee talvella kun sähkö 6cent.
Sähköllä noikin laitteet toimii, ilmalämpöpumppukin näillä hinnoilla ei paljoa laskuja pienennä. Maalämpö vie kaikista vähiten sähköä mutta sen asentaminen maksaakin sitten 10-20 tonnin väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei herää eikä herää kansakaan, kun tärkeintä on Sannan farkkusortsit ja nahkatakki.
Hallituksen on erottava! Virkamieshallitus.
Vierailija kirjoitti:
Sähkölämmitteisiä asuntoja ei saa myytyä.
Suora sähkö + ilmalämpöpumppu on jälleen parhaasta päästä.
Miksei maalämpökin. Mutta öljy tai kaasu on heikoilla. Hake tietysti, jos on metsää, vehkeet eikä työ pelota.
Täytyypä lähteä tekemään klapikuormaa.
Itse sijoitin talvella uraaniin koska ydinvoimaloita tarvitaan kohta joka paikassa. Kurssit noussut jo aikalailla ja 2v päästä odotan 10x tuottoa vähintään
Irtisanoin sähkösopimuksen ja uutta en ota mutta tilalle ostin tulitikkuja ja kynttilöitä.
Seinäjoen energia 6,8 snt/kWh
Pelottavaa tää energiakriisi, kun vähän lukee taustoja muualtakin, kuin vauvapalstalta.
Kriisi tulee vetämään mukanaan mutaan kaikki eurooppalaiset firmat.
Vierailija kirjoitti:
Eivät tee sopimuksia tällä hetkellä muille, kuin Seinäjoen alueelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi on toistaiseksi voimassa oleva. Joten hinta pomppaa tuonne samoihin, kuin muillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se asialle mahtais? Sähköpörssi on syypää vedätykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi on toistaiseksi voimassa oleva. Joten hinta pomppaa tuonne samoihin, kuin muillakin.
Kuin-sanan eteen ei vieläkään pilkkua kuulu panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vain vaatteet ja puhelin. En myöskään sodi yhtäkään eliitin sotaa. Sähkö ei myöskään kiinnosta vn vertaa.
Tässä on just se tulevaisuus mikä itseäni hirvittää. On vain MINÄ. Millainen maa tämä on tulevaisuudessa. Meidän lapsilla ei ole mahdollisuutta haaveilla mistään muusta, kuin että millä MINÄ just ja just pärjään. Hankkiiko kukaan enää tulevaisuudessa lapsia, onko varaa? Onko varaa tehdä mitään muuta kuin kököttää pienessä yksiössä puhelimen ja vaatteiden kanssa? Onko varaa elää, vai pitääkö vain odottaa kuolemaa? Ja ihan viimeistään vanhemmiltamme perittävät arvottomat omakotitalot vievät loputkin rahat.
Tätä kuitenkin on haluttu. Jos äänestää YGL-agendaa avoimesti ajavia henkilöitä, niin semmoinen meininki myös saadaan. Antihumanismi, saatananpalvonta ja DDR:n perintö. Ne on kaikki nyt todellisuutta. Keskivertoäänestäjä tietenkin on huuli pyöreänä eikä suostu kantamaan vastuuta teoistaan.
Juuri näin, ottakaa selvää, mikä on ygl ja mitä agendaa ne ajaa. Sitä saa mitä tilaa.
Kyllä te jaksatte aina valittaa tein mitä vaan. Menkää ulos ja kerätkää lämpöä kehoonne niin mäkin teen. Onks kukaan muuten nähnyt Ilmaria. Mä hukkasin sen ku kävin pisulla. T:Sanna.
Ps. Haukkukaa vaan lisää ni me Tytin kans hoidetaan saksankin laskut lämmityksestä teille lampaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän pienituloiset eläkeläiset noi maksaa?
Kelallakin on lämmityskuluissa katto.
Nuoremmat ei voi pelastaa eläkeläisiä ja ostaa heidän asuntoja, kun työkokeilussa ja palkkatuella olevat ei saa lainaa.
Onhan nytkin työllisyysaste kasvanut eli työpaikkoja on enemmän. Sipilän velkaantumisen stoppaus tapahtui pitkälti leikkaamalla koulutuksesta, turvallisuudesta (poliisit) ja myymällä omaisuutta joka olisi tuottanut tulevaisuudessa rahavirtoja. Eli täyttä typeryyttä. Toki ei tämä nykyinen tosiaan ole sen parempi.