Mitä tapahtuu jos syö KIELON lehtiä?
Kommentit (15)
Kun olin lapsi, serkkuni imeskeli kielon lehtiä metsäretken aikana. Meni sitten päiväunille, eikä enää herännyt, vaikka herätellä yritettiin. Onneksi joku muisti mitä metsäretkellä oli tapahtunut, kiireesti ajamaan ensiapuun. Vatsahuuhtelu, sen ansiosta selvisi hengissä. Ei kannata syödä kielon lehtiä, niihin kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, serkkuni imeskeli kielon lehtiä metsäretken aikana. Meni sitten päiväunille, eikä enää herännyt, vaikka herätellä yritettiin. Onneksi joku muisti mitä metsäretkellä oli tapahtunut, kiireesti ajamaan ensiapuun. Vatsahuuhtelu, sen ansiosta selvisi hengissä. Ei kannata syödä kielon lehtiä, niihin kuolee.
Ei aikuinen.
Pienenä kerättiin isoveljen kanssa erilaisia kasveja ja taisi joukossa olla kielon lehtiä, jonka vasta aikuisena tajusin. Tehtiin niistä joku salaatti, jota minä pienempänä maistoin. Tuli sitten vähän myöhemmin huono olo ja onneksi oksensin. Ei tarvinnut lääkäriin lähteä. Oli aika hyvä tuuri.
Mitä siitä sitten? Voithan sä kokeilla niin ei tarvi kysellä.
Kielo on myrkyllinen kasvi
Itse jättäisin väliin
Näet juhannusyönä unessa tulevan puolisosi.
En tiedä, mutta historiassa Suomen suosituin hätäruoka ei ollut pettu vaan vehkajuuri.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa kasvaa kieloja pyllystä.
Ja siitä seuraa peräsuolen laskeuma.
Tulee vatsa kipeäksi.