Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko maksaa ruoka ostokset pankkikortilla, jos tilillä ei tarpeeksi rahaa, huomenna tulee lisää?

Vierailija
19.10.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten vähän noloa, jos ei ole. Mutta riskillä voi sen tehdä, sillä kaikissa kaupoissa sitä ei ole ;)

Vierailija
2/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili saattaa ylittyä ja jotkut pankit ottaa siitä jonkun maksun (esim 5E) mutta teknisesti siis voit. Tiliäsihän veloitetaan vasta huomenna, joten kyllä se kortti kelpaa tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itsekin jos´kus tehnyt niin juuri enne tilipäivää... ja joskus myös vahingossa. siis ainakin tavallisella pankkikortilla, näistä siru ym. muista korteista en tiedä.

Vierailija
4/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin lääkärin tavallisella pankkikortilla kaksi kuukautta sitten, ja vastaanotossa sanottiin, ettei ole maksuvalmiutta. Tililläni oli 160 euroa, ja lääkärinpalkkio oli 180 euroa. Vaikka jäi 20:stä kiinni, en voinut maksaa kortilla.

Sama kävi ystävälleni baarissa, yritti maksaa pankkikortilla, eikä tilillä ollut tarpeeksi rahaa, ei voinut.

Myös kaupoissa on tällaisia laitteita, muttei kaikissa. Nykyisin. Ennen ostelin minäkin vaikka mitä päivää ennen liksaa, enää en viitsi, kun tilanne nolottaisi kassalla liikaa.

Eli uskokaa nyt ;)

Vierailija
5/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut kassalaitteet tarkistaa nykyään automaattisesti onko sitä rahaa, ja kyse on siis ihan tavallisista pankkikorteita (ei visa electron). Tuo on vissiin aika uusi juttu eikä siitä ole kovin näyttävästi kerrottu missään. En minä tiedä onko semmoisia kassoja missä myyjä voi itse päättää tsekkaako vai ei.

(harrastin tuota itse vuosia sitten, silloin onnistui kyllä :))

Vierailija
6/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä ostoksia voi tehdä. En nyt muista sitä rajaa, oisko 170 e tai jotain...

Vierailija
7/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yritin maksaa pankkikortilla kun tiesin että seuraavana päivänä rahaa on tulossa (katetta ei siis ollut). Ostosten summa oli jotain 40 euroa mutta kassajärjestelmä ei huolinut korttia. Onneksi mies oli mukana ja vingautti sitten Visaa, vähän kyllä nolotti :(

Vierailija
8/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kuitenkin on ihan UUSI SYSTEEMI, jolla näkyy heti ilman mitään erillistä tarkastusta se, onko tilillä katetta. Kassaneiti ei toki näe, kuinka paljon tililläsi on rahaa, mutta näkee sen, ettei ole riittävästi. Silloin nimittäin tavallisella pankkikortilla EI VOI maksaa.

Vierailija
9/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se kassasysteemi näkee ettei tilillä ole katetta, jos tilillä ei ole katetta = ei tule kauppoja.

Vierailija
10/10 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ainakin isommissa ostoksissa on ollut tapana, kun on tilin kate tarkastettu. 13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme