Mies poisti instastani miespuoliset seuraajani
Mies tosiaan pakotti poistamaan instasta kaikki seuraajat, jotka ovat miehiä. Vahti ja kyttäsi, että hänen käskynsä toteutuu. Pakotti myös poistamaan FB:ni kokonaan. Minulla ei saa olla yhtäkään miespuolista ystävää. Joudun ilmoittamaan miesystävälleni kuvaviesteillä missä olen ja kenen kanssa, pelkkä viesti ei riitä todisteeksi olinpaikastani. Hän vaatii tietää olinpaikkani koko ajan, ja jos en heti vastaa, hän ilmestyy kutsumatta paikalle. En saa enää meikata enkä käyttää naisellisia vaatteita. Mies tarkistaa kännykkäni kaikki viestit ja puheluhistoriat. Mies on tehnyt minulle sääntöjä, joita minun täytyy noudattaa. Jos hän ei saa heti tahtoaan läpi, hän pitää mykkäkoulua minulle kunnes taivun ja pyydän häneltä anteeksi.
Mies kertoo kyseisten tekojen olevan rakkautta, ja perustelee toimintaansa välittämisellä ja se on hänen mielestään huolenpitoa. Olen hyväksynyt tuon kaiken, koska tämä on ensimmäinen parisuhteeni. Kuuluuko parisuhteen olla tälläistä? Onko tämä normaalia?
Kommentit (56)
Heh,heh,lankaan menitte
Tämä on provo.
Mun yks kaveri (mies) oli uuteen parisuhteeseen mentyään myös poistanut minut (olen nainen) ja muut naiset fb-kavereistaan. Huomasin myös että hänen naisystävänsä vieraili linkkarissani usein. En tajua, miksi. Olen pitkässä, onnellisessa parisuhteessa itse. Onhan tuo hieman outoa.
AP keräsi kaikki mahdolliset kliseet yhteen narsismiketjuidta ja keitti kasaan vakavilla asioilla pelleilevän provon. Mammojen autistisiipi otti sen tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Lienee uskovainen mies?
Ei ole uskovainen. Hän on mustasukkainen ja aluksi se tuntui hyvältä että joku on minusta noin kiinnostunut ja haluaa tietää kaiken liikkeistäni. Kun hän alkoi ilmestyä kutsumatta paikalle kun olin naispuolisen ystäväni kanssa se oli kiusallista ja häpesin, mutta puolustan miestäni koska tuntuu että kaikki ovat häntä vastaan. AP
Siis tämä hyypiö vainoaa suoraan sanottuna sinua ja kun muut yrittää tulla hätiin ja häätää tyypin niin sinä alat puolustaa tätä sekopäätä?! Mikä sinua vaivaa?!
No minä luulin että parisuhteen kuuluu olla tälläistä että raportoin 10 minuutin välein miehelleni missä olen ja kenen kanssa kun hän sitä vaatii, ettei hänen tarvitse pelätä että pettäisin, olen halunnut olla hänelle luottamuksen arvoinen koska hän rakastaa minua ja minä häntä. Mies on ujo ja hän ei ole tottunut muihin ihmisiin, niin sen takia minä olen häntä puolustanut. En ole nähnyt siinä mitään pahaa, mutta enää ei tunnu hyvältä jatkuva vahtiminen ja epäily siitä että valehtelisin olinpaikkani koska en ole antanut koskaan mitään syytä hänelle mustasukkaisuuteen. Miten tälläisen voi korjata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uskovainen. Hän on mustasukkainen ja aluksi se tuntui hyvältä että joku on minusta noin kiinnostunut ja haluaa tietää kaiken liikkeistäni. Kun hän alkoi ilmestyä kutsumatta paikalle kun olin naispuolisen ystäväni kanssa se oli kiusallista ja häpesin, mutta puolustan miestäni koska tuntuu että kaikki ovat häntä vastaan. AP
Siis tämä hyypiö vainoaa suoraan sanottuna sinua ja kun muut yrittää tulla hätiin ja häätää tyypin niin sinä alat puolustaa tätä sekopäätä?! Mikä sinua vaivaa?!
No minä luulin että parisuhteen kuuluu olla tälläistä että raportoin 10 minuutin välein miehelleni missä olen ja kenen kanssa kun hän sitä vaatii, ettei hänen tarvitse pelätä että pettäisin, olen halunnut olla hänelle luottamuksen arvoinen koska hän rakastaa minua ja minä häntä. Mies on ujo ja hän ei ole tottunut muihin ihmisiin, niin sen takia minä olen häntä puolustanut. En ole nähnyt siinä mitään pahaa, mutta enää ei tunnu hyvältä jatkuva vahtiminen ja epäily siitä että valehtelisin olinpaikkani koska en ole antanut koskaan mitään syytä hänelle mustasukkaisuuteen. Miten tälläisen voi korjata?
T: AP
Vaatisin lakisääteiset työajat, tauot ja lomat, palkan suuruudesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tietämäni tapa korjata tuo on ero. Valitettavasti. Jos mies edes myöntäisi että hänen ongelmansa on mustasukkaisuus ja menisi oikeasti terapiaan niin voisi olla minimaalinen mahdollisuus siihen että mies paranisi. Mutta sen mukaan mitä kerroit vaikuttaa siltä että mies tuskin paranee sairaalloisesta mustasukkaisuudestaan.
Koulujen perusopetukseen pitäisi lisätä tietoisuutta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta ja varoitusmerkeistä kuten kontrolloivasta käytöksestä jossa on sairaalloisia mustasukkaisuuden piirteitä. Nämä eivät ole kaikille selviä asioita. Linkin takana tosi tarina mihin tuo johtaa
Vierailija kirjoitti:
Juokse ja lujaa
Tämä
Kuulostaa tutulta. Tällaiseen käytökseen on eriasteisesti syyllistyneet niin suomalaiset kuin tuontimiehetkin. Olenkin nykyään sinkkuna. En jaksanut tuota miesten kummallista kontrollointi tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri (mies) oli uuteen parisuhteeseen mentyään myös poistanut minut (olen nainen) ja muut naiset fb-kavereistaan. Huomasin myös että hänen naisystävänsä vieraili linkkarissani usein. En tajua, miksi. Olen pitkässä, onnellisessa parisuhteessa itse. Onhan tuo hieman outoa.
Kaveri miehesi on löytänyt epätasapainoisen naisen itselleen. Kannattaa varmaan mainita asiasta ennen perheenperustamista jotta kaverisi väistäisi elämänsä virheen
Onhan näitä tämmösiä oikeesti olemassa. Heti kun eka tollanen käsky tulee voi heittää ukon pihalle pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen perusopetukseen pitäisi lisätä tietoisuutta henkisestä ja fyysisestä väkivallasta ja varoitusmerkeistä kuten kontrolloivasta käytöksestä jossa on sairaalloisia mustasukkaisuuden piirteitä. Nämä eivät ole kaikille selviä asioita. Linkin takana tosi tarina mihin tuo johtaa
Tämä.
Terapiasta voisi olla apua miehellesi mustasukkaisuuden tunteiden hallintaan ja itsetunnon vahvistukseen . Anna ehdoksi miehelle terapiassa käynnin suhteen jatkumiselle . Muuten ei ole tulevaisuutta vaan tulet ahdistumaan kuin häkkilintu . Toisen seuraaminen ja rajoittaminen ei ole tervettä vaan pitää osata myös antaa tilaa ja luottaa .
En kyllä usko sanaakaan.