Miksi yli 50 vuotiaat eivät aja sähköpotkulaudalla ja istu puistojen nurmikoilla niin kuin nuoret tekee?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Jopas olet typerä, siitä yksinkertaisesta syystä että fysiikka ei kestä kun ikääntyy.
Miksi ei fysiikka kestäisi seisoa sähköpotkulaudan päällä? Ja nimittely on lapsellista.
Jaa, kyllä mä istun useinkin maassa/ nurmikoilla mutta alla pitää olla viltti tmv.
Pelkään punkkeja.
Sähköpotkulautaa en tarvitse.
Oon vielä nuori aikuinen ja mun mielestä noi sähköpotkulaudat on niin turhia kapistuksia. Laiskojen turhakkeiden liikkumismuoto.
M28
Mä oon vanhempi äijä ja mä haluisin hurjastella niillä mut henkihän siinä menis, vanha kroppa hajoaa kolhuista ja nurmikolla on epämukavaa.
Nurmikolla kastuu takapuoli. Voisin ajella sillä skuutilla jos saisin jossain kokeilla ensin itsekseni, että pysynkö pystyssä. Saattaisin laittaa kypärän kyllä.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopas olet typerä, siitä yksinkertaisesta syystä että fysiikka ei kestä kun ikääntyy.
Miksi ei fysiikka kestäisi seisoa sähköpotkulaudan päällä? Ja nimittely on lapsellista.
Johan nyt on vaikeata, tasapaino heikkenee iän myötä, että horjahtelee herkemmin, eikä nivelet kestä istumista maassa suorin jaloin, suurin osa yli viisikymppisistä ei pysty extremeharrastamaan ollenkaan.
Vanhukset?! Kun itse olet 50+, löydät edestäsi nuo sanat. Sinustakin tulee VANHUS just viisikymppisenä, kalkkis ja turhake. Mä niin nauran sulle. pilkallisesti.
Odota kunnes olet yli 50 v. ja kerro sitten itse vastaus tähän samaan ketjuun.
Ostin vuosi sitten itselleni 50-vuotislahjaksi sähköpotkulaudan ja pidän myös pikniköinnistä. Eli sikäli aloittaja on väärässä.
Joitakin vuosikymmeniä sitten oli tavallista että 50-vuotislahjaksi annettiin kävelykeppi.
No en ihmettele kun ei nuo asiat välttämättä kiinnosta enää kolmekymppisenäkään, pyöräily on mukavempaa ja omalla pihalla saa istua aurinkotuolissa rauhassa tai valitsemassaan seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Odota kunnes olet yli 50 v. ja kerro sitten itse vastaus tähän samaan ketjuun.
Kannatan! :D Jos nyt nuorena ajatus tuntuu kaukaiselta niin voin kertoa, että ei se ole. Se on yks hetki, kun huomaat olevasi 50v. Itse en vielä ole, olen 45v, mutta sekin oli ihan hetki sitten, kun tältä palstalta luin juttuja 25 vuotiaana esikoisen odottajana. :)
En asu kaupungissa. Ei täällä landella tai edes tuossa kyläkeskuksessa ole sähköpotkulautoja. Eikä kyllä sellaisia puistojakaan, joissa ihmiset istuskelisivat.
Jos 50+ kaatuu sähköpotkulaudalla, todennäköisesti hän loukkaantuu pahemmin kuin nuoremmat, sillä monella on osteoporoosia, eli luut haurastuneet. Sen ikäisellä murtumien ja muiden kremppojen paraneminen kestää lisäksi useita viikkoja kauemmin kuin nuorilla. Lisäksi kävelystä saa hyvää liikuntaa, mitä potkulaudoilla kaahailevat selvästi yrittävät välttää.
Nurmikolla istuminen on ok, mutta se, että itsensä kampeaa sieltä ylös, on sen verran hankalaa, että sitä ei kovin helposti tee, jos on jotain polvi- tai selkäongelmia. Lisäksi kaikkialla on nykyään punkkeja tai koirankakkaa, joten miksi ottaisin riskin?