Painoindeksi 29, mahdun m- ja s-koon vaatteisiin
Kyllä nykyajan koot on outoja. Painoa on pässyt kertymään tässä viimeisen vuoden aikana. Painan aamuisen punnituksen mukaan 82 kiloa ja painoidenksi on 29. Huomaan, että vatsa ja reidet on kasvaneet (ja en ole tyytyväinen tilanteeseen ja laihdutan takaisin normaalipainoon). Kuitenkin esim Lindexin m-koon vaatteet ovat jopa liian isoja vyötäröltä minulle, ja tällä hetkellä mulla on päällä vero modan s-kokoinen mekko. Ei mitään trikookangasta, eli en ole "venyttänyt" vaatteita saadakseni niitä päälleni.
Mitä kokoja te muut käytätte ja missä BMI:ssä?
Kommentit (48)
Vaikka ne mahtuisivat päälle ei tarkoita, että ne olisivat sopivat
Mahtuu se makkarankuorikin makkaran päälle. Eivät liian pienet vaatteet näytä kenenkään päällä hyvältä.
Vaikka saatkin ne päällesi, ei se tarkoita että ne päälläsi näyttäisivät hyvältä.
Vaatekoot vaihtelevat ihan vaatemerkinkin mukaan. Samoin vaatteen mallin mukaan.
Vero Modassa on aina ollut suuret koot, samoin Lindexissä. En ole voinut ostaa koskaan Best Sellerin liikkeistä vaatteita, joitain farkkuja ja trikoopaitoja lukuun ottamatta, kun olen XXS-kokoa. Siis siellä XS koko vastaa mielestäni muiden ketjujen S/M kokoa. BMI 18,5.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ne mahtuisivat päälle ei tarkoita, että ne olisivat sopivat
Kuten sanoin, m-koon vaatteet voivat olla jopa "liian tilavia", eli en joudu itseäni millään tavalla tunkemaan niihin. Mulla on vähän se, että kannan painoa joka puolella; mulla kasvaat samassa tahdissa reidet, pohkeet, käsivarret ja selkäläskit, kun lihon. Eli ehkä se vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vero Modassa on aina ollut suuret koot, samoin Lindexissä. En ole voinut ostaa koskaan Best Sellerin liikkeistä vaatteita, joitain farkkuja ja trikoopaitoja lukuun ottamatta, kun olen XXS-kokoa. Siis siellä XS koko vastaa mielestäni muiden ketjujen S/M kokoa. BMI 18,5.
Tämä. Nykyisin tehdään kuluttajien mieliksi todella isoja vaatteita pienellä kokomerkinnällä
Nythän on muotina ylisuuret vaatteet. Koko S voi siis vastata oikesti L:ää.
Minun painoindeksi on 31 ja käytän usein m-koon vaatteita. Olen lyhyt, se varmaan vaikuttaa asiaan. Enkä todellakaan pukeudu liian tiukkoihin vaatteisiin. Ostin kerran L -koon housut mutta ne eivät pysyneet jalassa vaan valuivat kokoajan tympeästi. Ehkä nykyään vaatteet ovat isompia kuin ennen.
tehdään tällaisia hämäyskokoja, että kehopositiivisilla on parempi mieli
Näitä lukiessa olen iloinen, että käytän ainoastaan high-end -merkkien vaatteita. Niissä ei edes ole kokoja, jotka sopisivat oikeasti läskeille.
Mun bmi on 27 ja olen rintava ja käytän kokoa 46 paidoista tai miesten L/XL. Aika vaikea uskoa, että ap mahtuu kokoon S.
Olen 7 senttiä sua lyhyempi ja 10 kiloa kevyempi, eikä mene S tai M todellakaan päälle.
Mulla BMI on 19,8 ja käytän s- tai m-kokoa. En tosiaan usko, että ap:n vaatteet on sopivia.... 171/58
BMI 19, käytän yleensä S-koon alaosia ja XS-koon yläosia, en yhtään siedä tiukkoja kiristäviä vaatteita. On minulla jotain XXS-kokoisia t-paitojakin, eivätkä nekään purista, taitavat olla jotain löysää mallia. Jotkut minun leveydelleni tehdyt vaatteet ovat tosin liian lyhyitä minulle, jonka vuoksi joudun välillä ostamaan turhan löysiä/isoja vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Nykyisin tehdään kuluttajien mieliksi todella isoja vaatteita pienellä kokomerkinnällä
Ei pidä paikkaansa kaikkialla. Juuri jouduin ostamaan Reservediltä koon 44 hameen kun pienemmät ei menneet vyötäröstä. Painan 65kg ja köytän normaalisti kokoa 40. Samoin minulle menee edelleen Seppälän vaatteita koossa 38, ja kun sitä vertaa vaikkapa H&M:ään tai Lindexiin, vyötärö vastaa niiden nykyistä kokoa 40.
Totuus: Et mahdu. Se biletoppi on liian pieni, eikä se valasmainen olemus johdu siitä, että on kuvattu aika läheltä.
Mahtuu ne tietysti pullukoille lapsille, tai samankokoisille.
Kyllähän ne venyvät.