Pieni vauva ja villi eskoinen 2,5vee + HÄÄjärjestelyt! Onnistuuko?
Moi!
Meillä sellainen tilanne, että odotan toista lastamme, jonka la on huhtikuussa. Menimme kihloihin kesällä ja haluamme pitää häät vuoden päästä joko loppu syksystä tai talvella. Eli häiden aikaan tämä esikoinen olisi vajaa 3v ja tulossa oleva vauva 6-9kk.
Mutta mua on alkanut mietityttää, että mitenkähän mahdan noita hääjuhlia järjestellä tuossa tilanteessa?
Paikkaa olemme jo katsoneet alustavasti ja miettineet päivää sekä kutsuvieraiden määrää. Mutta oikeastaan muuhun ei ole ollut aikaa. Olisiko järkevää järjestellä kaikki mahdollisimman valmiiksi tässä odotusaikana??? Vai lykätä häitä vielä pidemmälle (mitä emme todella haluaisi)?
Olen kiitollinen vinkeistä ja kokemuksistanne!
-Jenni-
Kommentit (4)
Meillä kävi aikanaan niin että aikaistettiin hääsuunnitelmia puolisen vuotta ihan turhautumisen takia! Kun kirkko ja paikka oli varattu, niin eipä siinä paljoa muuta pysty tekemään yli puoli vuotta ennen häitä. Silloin toki olimme vielä lapsettomia joten aikaa oli loputtomiin... Mutta eniten järjestelemistä oli ihan viimeisinä viikkoina ja päivinä ennen hääpäivää.
Paljon riippuu siitä, miten kovat standardit teillä on häiden suhteen - onko tilaisuus iso, pitääkö kaiken olla sävy sävyyn, haluatteko askarrella kaiken itse kutsukorteista lähtien, haluatko sovittaa mekkoasi 10 kertaa varmistuaksesi täydellisestä istuvuudesta yms.
Miten paljon apua teillä olisi omista vanhemmista sekä kaasosta ja bestmanista? Entä miten ahkerasti miehesi on valmis tekemään töitä häiden eteen?
Luulen etteivät kahden lapsen vanhemmat enää jaksa stressata niin paljon kyseisisiä asioita, elämässä on niin paljon muuta ajateltavaa! (näin kuvittelisin itse suhtautuvani jos häät pitäisi järjestää nyt, kohta kahden lapsen äitinä) Tuskin häitä tarvitsee siirtää, mutta onhan ne varmasti erilaiset kuin kahden lapsettoman häät, jos mukana juhlimassa on vauva ja leikki-ikäinen.
Mukavaa odotusta ja häävalmisteluja!
Vauvan itku nyt ei tietenkään pilaa juhlaamme, onhan vauva omamme ja muidenkin lapset on kutsuttavien joukossa.
Haluamme noin 70 hengen häät, joissa vihkiminen (tapahtuu juhlapaikalla), syömingit, puheita+ kahvit, illanvietto bändin kanssa.
Kiitos kun kerroit oman kokemuksesi! Kertokaa lisää ja antakaa vinkkejä!
ap
Standardimme häiden suhteen ovat kyllä aika kovat... Mutta siis ihan maalaisjärjellä ajateltuna toteuttamiskelpoiset. Haluamme sävysävyyn -koristelut, tyylikästä ja vähäeleistä. Vaikea kuvailla, mutta siis se, mitä haluamme on aika hyvin jo selvillä.
Mieheni on kätevä käsistään ja tykkää olla lasten kanssa myös itsekseen, joten uskoisin, että hän voi niin tehdä häiden suhteen töitä kuin myös hoitaa lapsia niin, että pääsen itse tekemään haluamiani asioita.
Oma äitini on apuna paljon, joten lastenhoitoapua on saatavilla.
Sellaista ajattelimme, että alku (vihkiminen, syönti, kahvittelu ja eräs ohjelmanumero) olisi " lapsellista aikaa" , jolloin siis lapsetkin juhlissa mukana. Sitten hoitajat veisivät lapset kotiin nukkumaan ja illanvietto olisi aikuisseurassa...
ap
Me järkättiin häät kun vauva oli 3kk vanha, kakkonen oli 1v3kk, kolmonen 3v ja seuraava 4v. Vieraita oli pikkasen yli 100. Kaiken " virallisen" järjestelin valmiiksi raskausaikana. Puku sovitettiin ja paranneltiin vasta ihan muutamia päiviä ennen häitä. Isovanhemmat auttelivat lastenhoidossa aina silloin tällöin että saimme kaiken valmiiksi. Jos pienen vauvan itku ei hääpäiväänne pilaa, niin kaikki menee hyvin:)