Harmittaa kun kesä on jo ohi, kylmä ja sateinen sää kestää pitkälle elokuun puolelle. :(
Ihan sama olisi olla töissä, menee lomat hukkaan. Eilen en poistunut sängystä kuin syömään ja vessaan. Ei kiinnostanut tehdä mitään, kun oli niin huono sää. Tänään heräsin kaatosateeseen ja kylmyyteen kun ikkuna oli jäänyt yöksi auki.
Elämä valuu kyllä Suomessa hukkaan. Ei tämä elämisen arvoista elämää ole.
Kommentit (137)
Uutinen; Saharassa satoi lunta.
Vauvan palstailijat; Kamalaa, onpa tosi omituista! On varmaan ollut tosi kylmä, mitenhän siellä on pärjätty? Ei Saharassa pitäisi sataa lunta, siellä keskilämpötila on 31C.
Uutinen; Suomeen 37C helleputki.
Vauvan palstailijat: Ihanaa! Kerrankin hyvä sää tänne pohjoiselle pallonpuoliskolle lähelle Jäämerta maahan, jonka keskilämpötila on 5C!
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä iänikuista valitusta Suomesta ja säästä. Olen ollut ja olen tekemisissä useiden ulk. miekkosten kanssa, jotka asuvat kotimaassaan ja ihastelevat Suomea, SÄINEEN KAIKKINEEN. Monet kuumissa maissa asuvat RAKASTAVAT kylmyyttä ja rakastavat Suomea juuri sellaisena kuin se on.
Sitten suomalaiset kitisevät vuodesta toiseen, että yhyy kun ei ole tappavan kuumaa, minä tahdon tappavan kuumaa, rakastan olla hikinen ja haiseva, rakastan nestehukkaa, rakastan kuivaa hengitysilmaa, tahdon KuUmUuTtA!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan tämän normaalin suomalaisen kesään kiitollisena vastaan. Aina tämä viikkojen överihelteen voittaa.
Missä on ollut viikkojen överihelle?
Lyhyt on ihmisen muisti.
Suomessa överihelle alkaa 20 asteesta😂 Omalla kylällä yli 20 asteisia päiviä kesäkuussa 15, hellepäiviä 7 eli 1 viikko.
Heinäkuussa 14/5. Eli koko vuonna vajaa 2 vkoa hellettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana sää juuri nyt! Raikasta, jaksaa puuhata kaikenlaista.
Helteet on hanurista.
Niin tosiaan kuhan vain jaksaa puuhata jotakin vaikka siirrellä puupinoa paikasta toiseen, sitten nämä samat puuhastelijat valittavat miten raskasta on kun muita ei kiinnosta heidän typerät puuhastelut, jokainen saa harrastaa minun puolesta mitä tahansa, ja olen nähnyt miten elämä vietetään jatkuvasti näennäisiä hölmöjä hommia tehden, joista ei ole mitään hyötyä. Esim. yksi on niin nuuka ettei raaski hommata kasteluletkua puutarhaan vaan kantaa vedet sadan metrin päästä, siinä sitä tekemistä riittää, että voi kertoa, sukulaisille ja muille, että on ollut ahkerana. Sitten ovat mielissään kun ei aurinko paista ja sataa vettä, ettei tarvitse suorittaa sitä omaa niin mieleistä harrastustaan
Ja miksi maalaisten on esim. ihan pakko mennä raivaamaan/perkaamaan taimikoita vesakosta niinä parina vuoden helteisenä viikkona? Se on omanlaistaan teeskentelyä. Tiedättehä kun juureva maalainen kertoo kuinka hänellä ei ole aikaa laiskotella. Kuten edällä mainittiin se tekeminen on siten vaikka jotain niin typerää kuin polttupuu pinon siirto paikasta toiseen. Se on myös järjen köyhyyttä kun ei äly ei riitä itsensä viihdyttämiseen kuin jollain joutavalla tuloksettomalla työllä.
Oikeasti ei ole mitään väliä mihin aikaan taimikon perkaat. Sen voi tehdä aikaisin keväällä ja syksyllä kun vesakossa ei ole lehtiä ja heinä painunut niin näkee taimet kunnolla. Tai vaikka talvellakin. Ne MHY löpinät myytistä jonka mukaa pitäisi perata taimikko keskikesällä kantovesojen vuoksi voi jättää omaan arvoonsa.
Sama on polttpuun teon kanssa. Jos lämmität oikeasti puulla ja olet päivätöissä. Teet puita silloin kun sinulla on aikaa. Siitä kuinka puu pitää kaataa tiettyyn aikaan höpöttävät nämä "tietäjät" jotka eivät niitä ole koskaan tehneet talven jokapäiväiseen lämmitys tarpeeseen.
Jos nyt puhutaan nuorista taimista, jotka ei vielä pärjää kilpailussa heinille, vatuille ja horsmille, niin kyllä ne on kesällä perattava, oli sää silloin mikä tahansa, kun sen aika on. Ja syksyllä viimeistään, tai jopa toisen kerran uudestaan, käytävä niittämässä kaikki korkeampi pusikko pois, joka talvella lumen painosta kaatuu taimen päälle ja pahimmillaan katkoo latvan.
Ja kyllähän se muuten niin on, että kevätleikkuut kiihdyttää kasvua, se ei ole mikään myytti. Tämä pätee ihan kaikkien puuvartisten kasvien leikkuuseen.
Ja tässä talossa käydään päivätyössä ja lämmitetään puulla talo sekä vesi, ja puun teolle varataan aika alkukevääseen. Silloin on se oikea aika sitä tehdä. 😉
Tänään on ollut täydellinen sää! Ulkona 19 varjossa ja tuulee!!!
Mutta mietipä ihania elokuun pimeitä iltoja. Sitten tulee syksy ja sitä vuodenaikaa rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on ollut täydellinen sää! Ulkona 19 varjossa ja tuulee!!!
Täydellinen sää mihin? Rannat ainakin kumisivat tänään tyhjyyttään.
Olen niin iloinen tästä lomasäästå! Helle saa minut ihan sairaaksi ja pahoinvoivaksi enkä pysty tekemään mitään. Nyt olen viimein lomaillut. Lukenut kirjoja, tehnyt kotona rästihommia ja pientä remonttia, lenkkeillyt, harrastanut ja sienessäkin kävin. Ihanaa! Alkukesä oli niin tuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä taas puolestani juuri mietiskelin, että silloin muinoin, kun kävin koulua ja kesäloma oli täydet kolme kuukautta, niin tänään olisi vasta alkanut toinen puolisko lomasta. Kyllä niitä ilmoja piisasi silloin muinoin vielä elokuussa ja syyskuussakin ja piisaa nytkin. Tuntuu huojentavalta, kun pahimmat helteet ovat ainakin hetkeksi ohi. Saa kunnolla nukutuksi.
Ihmettelen, miten sää vaikuttaa nukkumiseen? Sen kun laittaa silmät kiinni ja rupee nukkumaan. Ei kukaan talvellakaan valita, kun on -30, että ulkona on niin kylmä, ettei voi nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin iloinen tästä lomasäästå! Helle saa minut ihan sairaaksi ja pahoinvoivaksi enkä pysty tekemään mitään. Nyt olen viimein lomaillut. Lukenut kirjoja, tehnyt kotona rästihommia ja pientä remonttia, lenkkeillyt, harrastanut ja sienessäkin kävin. Ihanaa! Alkukesä oli niin tuskaa.
Eikö helteellä voi lukea kirjoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö helteellä voi lukea kirjoja?
Ei, jos on niitä jotka ei kestä hellettä. Sama nukkumisen kanssa, kun koko yö menee pyöriessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kurkkuani myöten täynnä tätä iänikuista valitusta Suomesta ja säästä. Olen ollut ja olen tekemisissä useiden ulk. miekkosten kanssa, jotka asuvat kotimaassaan ja ihastelevat Suomea, SÄINEEN KAIKKINEEN. Monet kuumissa maissa asuvat RAKASTAVAT kylmyyttä ja rakastavat Suomea juuri sellaisena kuin se on.
Sitten suomalaiset kitisevät vuodesta toiseen, että yhyy kun ei ole tappavan kuumaa, minä tahdon tappavan kuumaa, rakastan olla hikinen ja haiseva, rakastan nestehukkaa, rakastan kuivaa hengitysilmaa, tahdon KuUmUuTtA!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka helvetti tykkää talvesta, ai on niin ihanaa herätä aamulla kurkkukipeänä astmaatikkona, ulkona ei saa henkeä kun on 1 metri lunta ja ehkä pitäisi mennä viemään lapsia päiväkotiin mutta myöhästyy puol tuntia koska auton putsaus ja saatanan moinen pukeminen. Saatanan kermaperseet suomalaiset kyllä RAKASTAVAT sitä talvea niiiiiin paljon mennään sinne leville laskettelemaan vaan joo
Harmittaa tämä sää töissäkin 🌧 Onneksi on firman puolesta sadevaatteet
Vierailija kirjoitti:
Joo, kävi just niinkuin pelättiin. Kesä oli tanä vuonna juhannuksen ja muutaman sen jälkeisen päivän. Syksy alkoi heinäkuun alusta.
IHmisetvei vissiin laske toukokuuya kevääksi. Takatalven jälkeen kevät jäi väliin, pamahti suoraan kesä ja monen viikon lämpö.
Lapset valitteli töissni joka päivä kuumuutta, mutta luontaisesti sitten siirsivät lekit metsän varjoon.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö......... italiassa asuvat ystäväni ja sukulaiset rakastaa aurinkoa ja lämpöä kuten suurin osa noissa maissa asuvista. Meille yritetään syöttää pas... journalismia että kaikki siellä olevat kärsisivät.
Uskallan luvata että yli 85%:n todennäköisyydellä elokuun loppupuoli ollaan Suomessakin monin paikoin käristyskupolin alla, koska silloin niin harvat luullakseni toivovat enää ainakaan kovin helteisiä kelejä! Kuten monesti on tullut todetuksi, stressaantuneiden ihmiste aikaansaama ns. kollektiivinen tietoisuus toteuttaa tavallisesti ko. ihmisten enemmistön toiveiden vastakohdat! :D
Sanoin, että toukokuussa on lämmintä ja loppukesä sataa. Minua ei uskottu täällä vauva.fissä. Mistä tiesin, että sataa? Siitä kun kastelin ulkokukkia koko kesän ja kesä/heinäkuussa ei tarvinnut juuri kastella. Vasta heinä/elokuussa. Sitten tulee syyssateet ja linnut lähtee etelään kun ulkona +7C yöllä. Kesä, heinä, elokuu on vielä lämmintä. Ei kesä ole vielä ohi kyllä tulee helleviikkoja.
Nyt on kyllä hivenen normaalia viileämpää, muttei mitään epätodellista kesäsäätä maalle, jonka läpi menee Pohjoinen napapiiri, jonka pohjoiskärjen tienoilla on Jäämeri ja jonka "naapurina" on Pohjoisnapa. Ilmasto nyt on mitä on maatieteellisen sijainnin takia. On melkeinpä turhaa vaivaa surra, että täällä ei voi elää samanlaisessa ilmastossa kuin Välimerellä. Jos haluaa tietyn ilmaston, on mentävä sen ilmaston luokse.
Sama, jos Tunisiassa itkettäisiin talvisin, että missä on meidän Pohjoisen napapiirin lumet ja pakkaset ja revontulet? Kyllä Tunisian ilmastosta on raahattava luunsa Skandinavian pohjoisosiin tai vaikka Pohjois-Kanadaan joulukuussa, jos haluaa lunta ja pakkasta - vaikka muutoin ilmastoon nähden kylmää olisikin Tunisiassa.