Onko tavallista, että juhlissa keskustellaan ja kysellään ihmisten työasioista?
Olin juhlissa, joissa pääasiana oli ihmisten työprojektit, siis ei mitään sen kummempia yksityiskohtia, mutta että mitä teet ja minkälaisissa projekteissa olet, mitä vastuualueita on jne. Yksi toisensa jälkeen selosti työkuvioitaan. Olivat kaikki korkeasti koulutettuja. Onko tämä tavallista?
Kommentit (54)
Työelämässä puhutan töistä. Leikkipuistossa puhutaan lapsista. Harrastustoiminnassa hartastuksista.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia. Mistä sinä sitten puhut ihmisten kanssa?
No en työkuvioistani todellakaan. Olen suorittavassa, monitonisessa työssä. Kukaan ei tosin kyselekään itseltäni. Ap
Tavallista Small takia, jossa yritetään löytää jonkinlaista yhteistä jutun juurta. Ihmisten ammatit on yksi aihe, sää, tai tapahtuma itse pari muuta aihetta.
Kyllä minäkin helposti tarraan työkeskusteluun kiinni, koska siitä on helppo puhua, eikä vahingossakaan kysy mitään kiellettyä, kuten onko sinulla lapsia tai politiikasta. Töihin liittyvässä keskustelussa ollaan turvallisilla vesillä.
Kun kävelen kaupungilla, niin valitettavan paljon ihmiset puhuu työasioista myös. Eikö heillä ole elämää?
Kyllä tuo on ihan tavallista. Ainakin niissä piireissä joissa töissä on jotain puhuttavaa, niitä projekteja jne. Toki yksityiskohdista ei puhuta ellei kyse ole oman työpaikan sisäisistä juhlista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin helposti tarraan työkeskusteluun kiinni, koska siitä on helppo puhua, eikä vahingossakaan kysy mitään kiellettyä, kuten onko sinulla lapsia tai politiikasta. Töihin liittyvässä keskustelussa ollaan turvallisilla vesillä.
Onko turvallinen aihe kaikkien kohdalla? Alatko esim. siivoojalta tai varastotyöntekijältä kysellä?
Vai onko tämä akateemisten turvallinen aihe?
Workworkwork... booooring. Ihmisillä ei ole muuta elämää kuin työ.
Varmaankin. En ole enää vuosiin mennyt sukujuhliin, kun aina on edessä tenttaus työ- ja parisuhdetilanteesta. Ei kiitos.
Mä en jaksa kuunnella ihmisten työasioita juhlissa tai muuten vapaa-ajalla. Siihen ainakin mun tuttava piirissä kuuluu vielä sellainen valitus työn määrästä ja väsymyksestä. Ei kiitos.
Jos juhlien pääasiana on työjutut niin varmaan niistä sitten keskustellaan - ettet vain olisi eksynyt vahingossa konferenssiin?
Outoa. Itse olen suunnittelualalla ja vaikka meidän projektit on julkisia, siis niitä mitä näette tauluissa rakennuskohteissa, en todellakaan selosta yksityiskohtia ulkopuolisille.
Mä oon lähipiiristäni huomannut, että akateemiset puhuu vähemmän työasioita vapaa-ajalla kuin muut.
Persoonakohtaista tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko turvallinen aihe kaikkien kohdalla? Alatko esim. siivoojalta tai varastotyöntekijältä kysellä?
Vai onko tämä akateemisten turvallinen aihe?
Niin, alapeukuttakaa vain, mutta eipä minulta, joka on monotonisessa asiakaspalvelutyössä, kukaan kysele töistäni. Siksi oli ihan oikeutettua kysyä tuolta turvallisesta aiheesta maininneelta, onko kuitenkin ammatista riippuvaista?
Vierailija kirjoitti:
Töistä on helppo puhua ja kysellä, jos kaikilla keskustelussa mukana olevilla on niitä, ja ollaan samankaltaisessa seurassa. Mutta jos kaikki muur ovat hyvin toimeentulevia "euromenestyjiä" ja sinä et, tilanne kääntyy nopeasti kiusalliseksi.
Toisekseen, en ymmärrä miksi lapset tai päivänpolitiikka ovat täysin tabu.
T: työtön maisteri
On normaalia. En ymmärrä mikä siinä on niin kiinnostavaa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.
Ehkä se on tarpeeksi turvallinen ja neutraali puheenaihe.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa kuunnella ihmisten työasioita juhlissa tai muuten vapaa-ajalla. Siihen ainakin mun tuttava piirissä kuuluu vielä sellainen valitus työn määrästä ja väsymyksestä. Ei kiitos.
Mä otan puheeksi, wt voitaisiin miettiä onko sulla siellä turhaa työtä tai voitaisiinko miettiä tehostamiskeinoja. Loppuu muun juttu äkkiä. Ihmiset haluavat olka kiireisuä js minua vihataan, kun teen pieniä juttuja, miten hommat saa tehtyä nopeammin tekemällä samb tuloksen vähemmällä työllä.
Työttömästä on tietysti outoa, että ihmiset tykkäävät puhua töistään. Ketään ei varmaan kiinnosta, milloin aiot jättää seuraavan työmarkkinatukihakemuksen. Minä olen jo eläkkeellä mutta työni oli mielenkiintoista ja huomasin, että kun muut seurueen jäsenet saivat tietää, mitä teen, niin kysymyksiä alkoi satelemaan. Jouduin suorastaan toppuuttelemaan kyselijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos juhlien pääasiana on työjutut niin varmaan niistä sitten keskustellaan - ettet vain olisi eksynyt vahingossa konferenssiin?
Konferenssitunnelma tulikin : D
Ei, ne olivat pyöreät syntymäpäivät, jossa sukulaisia, ystäviä ja tuttavia oli aika iso joukko koolla. Ap
Normaalia. Mistä sinä sitten puhut ihmisten kanssa?