Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi koulutus on niin tärkeä monille kumppanin

Vierailija
09.07.2022 |

valinnassa? Esim lääkärit haluavat vain lääkärin tai juristin kumppaniksi. Sairaanhoitajalle ei kelpaa muu kuin insinööri. Jne

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lähihoitaja ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Pitääkö mun siis valmistuttuani erota miehestäni ja etsiä insinööri? :D 

No ei todellakaan mene noin mustavalkoisesti kuin ap kuvittelee. Tiedän lääkärin jonka vaimo piti pientä kauppaa, nykyään ovat jo eläkkeellä. Kahden lääkärin vaimot ovat sairaanhoitajia. Juristin vaimo on opettaja. Useita sairaanhoitajia joiden puolisoita yksikään ei ole insinööri. 

Aivan, eläkeikäisten keskuudessa oli yleistä, että korkeasti koulutetun miehen vaimo oli matalammin koulutettu tai mahdollisesti kotirouva. Ei ollut nykyisen kaltaista päivähoitojärjestelmää, joten toisen puolison täytyi luopua urasta.

Nykyään, kun on mahdollista saada sekä ura että lapset, nuorten lääkärimiesten toivekumppani on lääkärivaimo.

Mitä taas tulee tuohon heittoosi, että pitäisikö sinun ehkä erota, kun olet kouluttautunut lähihoitajasta sairaanhoitajaksi, kuvastaa se mielestäni jotenkin ahdasta maailmankatsomusta. Ajatteletko, ettei puolisosi kykene samaan kuin sinä? Aika monet tuntemani insinöörit ovat tulleet alalle ammatillista väylää, ja usein se onnistuu jopa työn ohella. Samalla elämään saa uutta sisältöä.

Et sitten ymmärtänyt vitsiä. Ethän sä edes tiedä mitä mun mies tekee työkseen. :D 

Vierailija
42/42 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks treffikumppani joskus laukoi, että olen liian kouluttamaton hänen vanhemmilleen. Sanoin heipat. 

Olen kuitenkin ihan hyväpalkkaisessa työssä.

Ei hyvä palkka kerro yhtään mitään. Prostituoidullakin voi olla hyvä palkka. Samoin huumekauppiaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla