Miten myydään puhelinosakkeet?
Mulla on 150 kpl puhelinosakkeita. Miten ne myydään? Meenkö vain Danske Bankiin, jossa mulla on se arvo-osuustili ja myyn ne pois?
Kommentit (11)
Ja missä niitä Danske Bankeja on helsingin alueella? Pitääkö tilata aika?
Jos ne näkyy siellä ao-tilillä, myynti onnistuu pankin nettipalvelujen kautta.
Anopilta jäi puhelinosakkeita kuollessaan. Kävinme pankissa tekemässä niistä jonkun sopimuksen, jossa saimme määrittää sen myyntihinnan, mikä olisi se minimi. Taidettiin suostua turhan alhaiseen, mutta tosi nopeasti osakkeet oli myyty ja rahat tilillämme. Tuolloin kävimme Jumbon konttorissa, tosin pankkia en enää muista, kun on joitakin vuosia jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos ne näkyy siellä ao-tilillä, myynti onnistuu pankin nettipalvelujen kautta.
Pistäkää jotain linkkiä....
Minkä yrityksen osakkeita? Missä pankissa arvo-osaketili on? Luulisi että näkyy nettipankissa ja voisi myydä siellä klikkaamalla myy-painiketta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä yrityksen osakkeita? Missä pankissa arvo-osaketili on? Luulisi että näkyy nettipankissa ja voisi myydä siellä klikkaamalla myy-painiketta.
ELisa Oyj osakkeita.
Paljonko niistä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ELisa Oyj osakkeita.
Paljonko niistä saa?
Jos kerran on Elisan osakkeita(entiset HPY: n puhelinosakkeet), on oltava arvo-osuustili. Ei niitä muualla nykyään säilytetä.
Katso Helsingin pörssikurssit ja näet osakkeen arvon. Elisan osake liikkuu tällä hetkellä 54 euron hujakoilla. Eli jos on vaikka 30 Elisan osaketta kokonaisomistus on reilut 1600 euroa. Jos myyt osakkeet, menee niistä myyntivoittoveroa joka alle 30 000 euron myynneistä 30%.
"Mulla on 150 kpl puhelinosakkeita. Miten ne myydään? Meenkö vain Danske Bankiin, jossa mulla on se arvo-osuustili ja myyn ne pois?"
Osakkeen arvo on reilut 54 euroa eli omistuksesi on vähän yli 8000 euroa. Jos myyt ne pois tämän hetkisellä osakkeen arvolla, joudut maksamaan myynneistäsi 30% myyntivoittoveron. Myynti onnistuu joko puhelimitse Danskeen tai itse laittamalla myyntitoimeksiannon, onhan sinulla arvo-osuustili. Itse en myisi pois kaikkea, saahan niistä hyvät osingot. Mutta jos myyt alle 1000 euron edestä vuodessa et joudu maksamaan valtiolle myyntivoitto eroa lainkaan.
Itse en myisi kuin äärimmäisessä hätätilassa. Ei noiden arvo katoa, päin vastoin.
Onko kukaan myynyt ja osaisi neuvoa?