Miksi kukaan haluaisi olla ikänsä velkavankeudessa omistusasuntoon?
Hautaan saakka saat maksaa sitä, joten voi hyvällä syyllä kysyä, mitä järkeä? 😂 Vaikka asut vuokralla vuosikymmeniä, niin voit elää ikäsi velattomana, etkä ole pankin kahleissa.
Kommentit (533)
Vuokranmaksu on rahan heittämistä tuhka tuuleen. . Omaa asuntoa maksat koko ajan itsellesi. Vain korot ovat kuluina. Kun velka on maksettu, sinulla on omaisuutta, jonka voit jättää lapsillesi perinnöksi.
3 vuotta on vielä maksamatta, eiköhän tässä sen vielä hengissä pysy.
M33
Mieluummin maksan eläkkeellä satasen vastiketta kuin tonnin vuokraa
Vierailija kirjoitti:
Vuokranmaksu on rahan heittämistä tuhka tuuleen. . Omaa asuntoa maksat koko ajan itsellesi. Vain korot ovat kuluina. Kun velka on maksettu, sinulla on omaisuutta, jonka voit jättää lapsillesi perinnöksi.
Jos ei ole ketään, kelle jättää perintöä, samalla voi maksaa vuokraa.... ja vapaus.
Katsopa huviksesi vaikka Oikotieltä vuorattavia omakotitaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ketään, kelle jättää perintöä, samalla voi maksaa vuokraa.... ja vapaus.
Vuokrakulut ovat useimmiten suuremmat kuin omistamisen kulut.
Ei varmaan kukaan "haluaisi". Kaikki varmaan mielellään maksaisi sen kämpän saman tien puhtaana käteen myyjälle.
Mutta kun lähes kaikilla on se pankki siinä välissä, niin sillä mennään.
Minä ainakin asun vuokralla ja sijoitan rahat tuottavampiin kohteisiin kuin oma velallinen asunto.
Mäkin mietin, että miten niin kahleissa? Omaisuus karttuu koko ajan ja isossa kaupungissa asuvana asunnon voi myydä pois nopeasti.
Miten niin koko ikänsä? Mulla oli velaton asunto 38-vuotiaana, yli 20 vuotta sitten. Nyt maksan edullista vastiketta. Eikä kukaan ole potkimassa pois asunnosta.
Asunto on maksettu kauan sitten. Jos samanlainen asunto olisi vuokralla, maksaisimme asumisestamme sellaiset 9000 euroa enemmän vuodessa.
En itse ainakaan haluaisi. Siksi ostettiin talo, joka on maksettavista meidän tulotasolla. Laina saatiin maksettua 5v sitten, eikä uutta oteta.
Unohtamatta vastikketta joka on usein jopa yhtä kallis kuin pienen asunnon vuokra.
Asun itse vuokralla, olen asunut jo pitkään. Rahaa jää nyt aika hyvin säästöön, ja asuminen on huoletonta. Ehkä joskus ostan asunnon, mutta en velaksi.
Rakensimme ok-talon. Velkaa maksettiin yhteensä n 12 vuotta, waude, on se pitkä aika. Tosin ollaan vielä kaukana hauta-ikäisistä.
Missä ikuisessa velkavankeudessa? Laina on maksettu viiden vuoden sisällä pois eikä ole tehnyt tiukkaa missään vaiheessa. Suurin osa ottaa ihan järkevän kokoisen lainan.
Eipä sitä ilmaiseksi voi asua kuitenkaan.
Avioliitto, työ, lapset sitoo enemmän kuin asuntolaina.
Ja ainakin täällä pääkaupungissa asunnon voi aina myydä, jos tilanne muuttuu.
Eihän siinä järkeä olekkaan jos käy töissä mistä maksetaan 1500-2000€ kk. Ei noilla palkoilla mitään taloja osteta ja työ on kuluttavaa ja raskasta. Helpompi vaan unohtaa nuo omakoti ja perhe jutut.
? Missä kahleissa? Maksat asumisesta joka tapauksessa joko pankille tai vuokranantajalle. Eläkkeellä joko omistat asunnon tai et.