Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuinen ihminen kiusaa?

Vierailija
08.07.2022 |

Mitä hän tästä saa? Entä kiusaajan hovi, joka katsoo hiljaa vierestä ja hyväksyy kaiken? Eikö heillä ole omaatuntoa? Voiko aikuiset ihmiset toisiaan olla näin heikkoja.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kiusaa ihmisiä jotka ovat saman arvoisia kuin minä vaan ainoastaan sellaisia ihmisiä jotka ovat minua alempiarvoisia kuten vaikka kehitysvammaisia, mielenterveysongelmaisia, vanhuksia, lapsia ja homoja.

Tiedät kai, että kuulut itse kategoriaan mielenterveysongelmainen?

Rohkenen veikata että tuossa on kyse sarkasmista. Voin toki olla väärässäkin.

Vierailija
42/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Vaasa valitsee valtakunnankiusaajan kaupunginvaltustoonsa. Ihmisyys on kuvottavaa.

Pahimmat kiusaajat tulevat lähes aina joko Pohjanmaalta TAI Savosta.

Pitää muuten aika hyvin paikkansa. Jostakin kumman syystä niitä kiusaajia on epätavallisen paljon terveydenhuoltoalalla, myös ensiavussa toimivien keskuudessa.

Ja ne savolaiset ei ole luotettavia jos saavat käsiinsä henkilökohtaista tietoa työn kautta. Ja heti ensimmäiset sanat on jotain arvostelua mitä kuulee itsestään puhuvan jossain Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat usein kateellisia kiusatulle. Se voi johtua useasta eri syystä kuten vaikkapa kiusatun ominaisuuksista joita kiusaajilla ei itsellään ole eivätkä he voi niitä saavuttaa rahalla, koulutuksella tms. 

Sen vuoksi kiusattu pystyy ymmärtämään ja ohittamaan heidän typerät aikeensa. 

Tää on niin totta!

Vierailija
44/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen kosto? Hovi ei uskalla puuttua peliin.

Vierailija
45/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys, neurologinen poikkeama, persoonallisuushäiriö... Kuvottavinta on, että he aidosti pitävät itseään muita ylempinä ja arvokkaampina, kun voivat joukolla tehdä tuollaista. Siihen ylemmyydentuntoon ei auta mikään järkipuhe, joten heille ei edes voi sanoa mitään. Joihinkin auttaa se, että ottavat itse kunnolla pataan. Yleensä ei edes se. Ja siis aikuisia. Oksettaa, kun tietää, millaista väkeä tuolla on missäkin ja ihmiset puolustaa kaikkea sairasta.

Vierailija
46/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää aikuiset jotka ovat kiusaajan puolella. Ainakin minun "piireissä" moista kiusaajaa katsottaisiin pitkään, eikä mitenkään maireasti. Näin on kerran käynytkin, kun eräs kiusaaja yritti kiusata yhtä työkaveriaan.

Uskon, että suurin osa ihmisistä on hyviä, mutta se äänekäs huono ja pieni joukko tuntuu isommalta kuin onkaan.

Vierailija
47/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proxy peukut taas vauhdissa :/ 

Huomaa, kyllä kun ylilautalainen yrittää tehdä pahaa mieltä muille peukuttamalla proxylla omia "pro-kiusaaja" kommenttejaan. Säälin sinua. Toivottavasti elämäsi olisi edes hetken hyvää.

Vierailija
48/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiusaa ihmisiä jotka ovat saman arvoisia kuin minä vaan ainoastaan sellaisia ihmisiä jotka ovat minua alempiarvoisia kuten vaikka kehitysvammaisia, mielenterveysongelmaisia, vanhuksia, lapsia ja homoja.

Tunnen useita aikuisia, jotka kiusaavat lapsia (myös väkivaltaisesti). Persoonallisuushäiriöisten kaikilla keinoilla, siis totaalisen sairasta kiusaamista, jolla yritetään murtaa kateuden kohde, joka on lapsi.

Vierailija
49/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat usein kateellisia kiusatulle. Se voi johtua useasta eri syystä kuten vaikkapa kiusatun ominaisuuksista joita kiusaajilla ei itsellään ole eivätkä he voi niitä saavuttaa rahalla, koulutuksella tms. 

Sen vuoksi kiusattu pystyy ymmärtämään ja ohittamaan heidän typerät aikeensa. 

Näin juuri.

Vaikka kuinka monta kommenttia sensuroivat tai ketjuja poistattavat.

Mä vaan nauran niille ja niiden liputusvimmalle, koska ne ovat mun puppetteja. Ihan täysin mun tossun alla ;D

5 pisteen vinkki: Nimimerkkini ei ole sattumaa.

Olisitko kuitenkin kiusaaja itse, joka levittää valheita uhristaan... pakkomielle voittaa kilpailussa, jossa olet yksin? Kuulostaako tutulta?

Vierailija
50/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kiusaaja on matalasti koulutettu, ei niin kaunis nainen. 

Vierailija
51/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmännyt kiusausrinkiin. Kun ei mielistele jne. niin sut potkaistaan porukasta. No en jää ikävöimään.

Vierailija
52/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin kiusaaminen on päivän kohokohta. Kiusaaja keksii jatkuvasti keinoja millä sohia targettiaan. Tämä näkyy tällä palstalla. Etsitään kohteita ja huidotaan umpimähkään. Näkyy kommenteissa. Niin sanotut puolustajat jotka puolustelevat esim julkkiksia siinä määrin, että raivoavat kommentoijille. Välillä menee pahasti yli ja jopa henkilökohtaisuuksiin kommentit, vaikka ei täällä kukaan toista tunne, oletetaan tietävänsä että naapurin Pirkko on varpisti täällä. Sitä voi esiintyä palstalla vaikka millä kieliasulla ja olla olevinaan joku muu. Kirjoitustyyli ei kerro kuka sen takana on, jos joku niin luulee on sokea! Miia se olet sinä tämän kommentin takana, tiedän. Maija lopeta! Näitä nykyään enenevästi!

Vierailija
53/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät kai, että kuulut itse kategoriaan mielenterveysongelmainen?

Mä olen mt-ongelmainen, mutta älä koskaan sano mua kiusaajaksi.

Vierailija
54/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: Kyse on AINA vallasta eli omien etujen hakemisesta ja turvaamisesta, jonkun toisen kustannuksella...

Vierailija
55/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajan persoonallisuus muuttuu kun hän henkilökohtaisesti kohtaa tragedian omassa  elämässään esim. vaikkapa vakava liikenneonnettomuus jossa kiusaaja on osallisena ja loukkaantuu tai kiusaaja menettää läheisen omaisen. Kiusaajan silmät aukeavat äkillisesti, käytös muuttuu ja hän voi muuttua hyvinkin mukavaksi ihmiseksi. Olen tavannut muutaman tyypin jotka ovat aivan nykyään 'eri ihmisiä'.

En usko, että tällaista "ihmeparantumista" paljoakaan tapahtuu. Jos nyt vaikka kiusaaja joutuu vakavaan onnettomuuteen, hän aivan varmasti syyttää siitä jotain muuta. Kiusaajan tyyppinen ihminen haluaa ehdottomasti löytää syyllisen, vaikka sellaista ei olisi. Onnettomuuksia vain tapahtuu joskus ilman, että kukaan olisi syyllinen.

Vierailija
56/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvojahan ne on.. eikä "heikkoja"

Vahva ihminen tukee muita, heikko kampittaa.

Vahva kykenee kumpaankin riippuen tarpeistaan, heikko on ainoastaan kohde ja yhtä säälittävät sivustakatsojat.

Vierailija
57/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eniten minua ihmetyttää aikuiset jotka ovat kiusaajan puolella."

Minua ei niinkään. Ainahan, kyllähän, ihmiset hakeutuvat mieluiten vahvemman ja voittajan puolelle...

Vierailija
58/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamiselta säästyy, kun liittyy kiusaajan lakeijaksi. Kun skeidan jauhanta muista ei kiinnosta, sinusta tulee maali, uhka kiusaajalle. On joku, joka tanssi kiusaajan pillin mukaan. 

Vierailija
59/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n hyvän kysymyksen lisäksi, haluaisin, että kiusaamisesta tehtäisiin vakava rikos, josta seuraisi korvaukset uhrille ja tekijälle itselle rangaistus. Kaikki kiusaamiset pitäisi ilmoittaa, vaikka teosta olisi kulunut paljon aikaa. Jäljet uhrissa eivät usein katoa ajankaan kanssa.

Vierailija
60/79 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat vain yksi askel esimerkiksi Tor-verkon sadistisista pedareista. Pahuutta - ei sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä