Häissä puuttui minun paikkani, niin seinäkartalta, kuin itse pöydästä
Morsian oli hämmästynyt, kun olin juhlissa. Meinasi itku tulla. Miehen kanssa ilmoitimme tulevamme ja kutsu koski myös minua. Minulle laitettiin sitten paikka pöydän päähän. Oli kyllä nöyryyttävää. Ja kyseessä oli mieheni ystävän häät (sulhanen).
Kommentit (34)
Minä& avomies, eikä mun isää, kutsuttu ollenkaan mun serkun häihin, vaikka kaikki muut oli käsketty
Vahinkoja sattuu. Minä olen yhdeltä listalta jäänyt pois, listan tekijä kämmäsi. Sukunimen mukaan oli listat laadittu. Edellä oli saman etuniminen henkilö ja seuraavana saman sukuniminen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Olisit lähtenyt pois, minä ainakin olisin.
Oikeesti miksi? Mieto jos itse olisit mokannut ja unohtanut yhden nimen laittaa listaan ja sit se henkilö lähtee menemään.
Saahan sillä pahoitettua varmaan hääparin mielen, mutta onko tuo moka tosiaan niin paha juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit lähtenyt pois, minä ainakin olisin.
Oikeesti miksi? Mieto jos itse olisit mokannut ja unohtanut yhden nimen laittaa listaan ja sit se henkilö lähtee menemään.
Saahan sillä pahoitettua varmaan hääparin mielen, mutta onko tuo moka tosiaan niin paha juttu?
Vai oliko kyseessä tahallinen nöyryytys? Onko ap:lla jotain vihanpitoa ollut jo aiemmin morsiammen tai sulhasen kanssa ?
No jo on kyllä tiukaksi vedetty paikat ja tarjoilut, jos muutama lisähenkilö aiheuttaa ongelmat. IMO. No olenkin vieraanvarainen itäsuomalainen.
Ja ennen kaikkea: todella, todella noloa juhlan järjestäjille, että ilmoittautumiset kämmätty eikä ole juhlijoille paikkaa.
Itse lähtisin pois. Tosin epäilisin että mies on perunut tuloni, kun ei mene kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
No jo on kyllä tiukaksi vedetty paikat ja tarjoilut, jos muutama lisähenkilö aiheuttaa ongelmat. IMO. No olenkin vieraanvarainen itäsuomalainen.
Ja ennen kaikkea: todella, todella noloa juhlan järjestäjille, että ilmoittautumiset kämmätty eikä ole juhlijoille paikkaa.
Kun ruoka astioineen maksaa sen 50€/ hlö, niin kyllä, en kovin montaa annosta tilaa vaan huvikseni.
Vierailija kirjoitti:
Minä& avomies, eikä mun isää, kutsuttu ollenkaan mun serkun häihin, vaikka kaikki muut oli käsketty
Nämä tulevat joskus yllätyksenä ihmisille, jos on itse ajatellut välien olevan ihan hyvät. Hääparihan yleensä kutsuu ne, jotka haluaa paikalle. Kaikista ei aina pidetä.
No eikös tuo nyt päättynyt ihan hyvin kumminkin?
Tässä hyvä esimerkki siitä, miten me ihmiset asennoidumme erilaisiin sattumuksiin hyvin eri tavoilla. 1. Joku suuttuu 2. joku nolostuu 3. joku vaan pikkasen ihmettelee 4. joku ottaa huumorilla koko asian jne. Minä olisin ap:n tilanteessa suhtautunut joko 3. tai 4. tavalla.
Kaikkea sattuu, so ist das leben.
Vähän outoa, mutta sattuuhan noita.
Itse jäin pois miehen kaverin häistä (ei edes seurusteltu vakavasti silloin ) kun kutsussa ei lukenut mun nimeäni. Kuitenkin selvisi, että kutsu oli tarkoitettu molemmille, oli kai sit vaan unohtunut.
Mulle pahoiteltiin asiaa jälkeenpäin hääparin toimesta. Heille se oli raskaampi asia kuin mulle kun en niin häistä välitä muutenkaan :P