Luen OKALINNUT-kirjaa, Colleen McCullough WSOY 1978
Häiritsee kun olen tietty katsonut sarjan ensin niin hahmot kuvataan kirjassa hyvin erinäköisiksi. Meggie on blondi ja Isä Ralphia olisi pitänyt palkata esittämään joku Pierce Brosnan kirjan mukaan, ei Richard Chamberlain.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Kirjassako Meggie oli blondi? Ei takuulla ollut. Hänen punaista tukkaansa kuvattiin aika tarkasti.
Kullanvärinen se on. Kulta ei ole punaista ellei sitten ruusukulta. Ap
Ralphin mukaan "hiukset väriä, jota ei voinut määritellä. Ei punaiset eikä kullanväriset".
Mä en muista, kummin päin mulla meni, ensin kirja vai sarja. No rakastin kumpaakin ja ei häirinnyt ulkonäköerot. Richard Chamberlain oli niin ihanan komea Ralphina, ai jai. Onneksi mulla on tuo sarja dvd:llä niin voin katsoa milloin vaan. Ja se kuuluisa rantakohtaus kun intohimot vihdoin pääsevät valloilleen, se on tietysti katsottava aina pari kertaa putkeen! 😍 Meggien ja Luken näyttelijät menivät muuten oikeassa elämässä naimisiin keskenään.
Oliko siinä kirjassa jokin ihana "runo" alussa? Jotenkin muistan teinivuosilta sen hämärästi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siinä kirjassa jokin ihana "runo" alussa? Jotenkin muistan teinivuosilta sen hämärästi.
Oli.
Okalinnut ovat kyllä romanttisen kirjallisuuden aatelia. Muutama muukin hyvä kirja kirjailijan tuotannosta löytyy. Erikoisin ehkä Tim, joka kertoo vanhan naisen ja kehitysvammaisen, jumalaisen kauniin nuoren miehen rakkaustarinan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli.
Laittakaa joku se tänne. Kiitos.
SPOLIERI VAROITUS!!!
Kirjan juoni kahdella sanalla: Pappia panettaa.
Muistaako joku Taiteilijan tytär?
Only love on tunnusmusiikki.
Okalinnuissa tunnusmusiikki on myös hyvä. Se alkoi heti soida päässäni (pitkän ajan jälkeen) kun avasin tämän ketjun :)
Mä näin sarjan ennen kirjan lukemista. Ihastuin oikein Richard Chamberlainiin, kunnes luin että hän ei tykkääkään naisista. Molemmat näyttelijät pääosissa olivat minusta erittäin hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Meggien ja Luken näyttelijät menivät muuten oikeassa elämässä naimisiin keskenään.
Oikeesti!?!
En oo kuullukaan tätä.
Tämmöinen 'romantiikka' pilaa parisuhteet. Kummallista hekumointia elämästä, mikä on kaukana todellisuudesta. Tai juu, jokin ikuisen kaipauksen diagnoosihan tuohon voidaan pläjäyttää. Tavallinen elämä ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meggien ja Luken näyttelijät menivät muuten oikeassa elämässä naimisiin keskenään.
Oikeesti!?!
En oo kuullukaan tätä.
Joo, ovat vieläkin yhdessä. On lapsia ja lapsenlapsia. Ihana pari.
https://img.allvipp.com/www-promipool-de/image/upload/c_fill,g_faces,w_…
muistaakseni saman kirjailijan kirja Valta ja rakkaus (The First Man in Rome) oli oikein hyvä kirja, pitääkin tsekata sekä se että Okalinnut, olisiko vieläkin minusta hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti!?!
En oo kuullukaan tätä.
Joo, ovat vieläkin yhdessä. On lapsia ja lapsenlapsia. Ihana pari.
https://img.allvipp.com/www-promipool-de/image/upload/c_fill,g_faces,w_…
Kiitos tästä! Pitääkin googletella vähän lisää.
-ihmettelijä, jolle vastasit-
Vierailija kirjoitti:
SPOLIERI VAROITUS!!!
Kirjan juoni kahdella sanalla: Pappia panettaa.
Olen joskus itsekin ihmetellyt miten niin simppelistä tarinasta on saanut niin kiehtovan kirjan/sarjan. Kaippa se on lahjakkuutta. Sarja on kyllä mielestäni parempi....
Rachel Wardin tulisempi Meggie oli parempi kuin kirjan täysi tossukka.
Isä Ralph on kirjassa niin kyyninen hahmo ettei oikeasti vastustaisi lihan kiusausta. Sarjassa Richard Chamberlain oikeasti vaikutti käyvän hyvän ja pahan taistoa.
Fee oli kirjassa kuin mikäkin autisti. Jean Simmonsin Fee oli oikeasti semmonen elämäänsä pettynyt äippä joka asettelee lapsiaan arvojärjestykseen, loukkaa näitä ja sitten suree kun ovat etäisiä.
Parikymppinen mies olisi ollut kyllä todella epäuskottava Isä Ralphina.
Kirjassako Meggie oli blondi? Ei takuulla ollut. Hänen punaista tukkaansa kuvattiin aika tarkasti.