Antero: "Me miehet tunnistamme esimerkiksi aika hyvin naisen kasvoilta ovulaation, ja pidämme häntä usein viehättävämpänä juuri silloin kuin muuna aikana kuukaudesta"
Luin osuvan kolumnin yle.fi -sivuilta ja sieltä sitten kommenteista osui silmään seuraava helmi: "Me miehet tunnistamme esimerkiksi aika hyvin naisen kasvoilta ovulaation, ja pidämme häntä usein viehättävämpänä juuri silloin kuin muuna aikana kuukaudesta".
Tietääköhän Antero, että ehkäisypillereitä käyttävällä (tai muuta hormoniehkäisyä) ei ole lainkaan ovulaatiota? Ja aika suuri osa hedelmällisessä iässä olevista naisita käyttää ehkäisyä. Veikkaan, että jos satunnaisotoksella valittu miesjoukko testattaisiin tieteellisin metodein, lopputulos olisi jotain muuta kuin Anteron "fakta".
Tässä vielä linkki tuohon juttuun, niin lähdekin tulee mukaan:
https://yle.fi/uutiset/3-12524938
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Kuukautistietokoneisiin uskovat naiset eivät ilmeisesti muuta tee kuin vahtaavat kuukautiskiertoaan ja sortuvat vahvistusharhaan. Heillä mukamas on kellontarkka kuukautiskierto (kellään ei ole, on vain harha siitä) ja ihan hirveän kamalia "vuotohäiriöitä" rokotusten jälkeen.
Ovulaation näkee testerillä, ei naamasta. Vähiten sen joku antero tuntemattomien naisten naamoista tai tuoksusta havaitsee etenkin kun antero kiskoo nuuskaa eikä ikinä lankaa plakkisia hampaitaan.
Ja miehillä on tämä harha siitä, että naisten elämää säätelee yksi ainoa hormoni kun niitä pelkästään kuukautiskiertoon vaikuttaa monta.
Kyllä minä tunnistan ovulaation itsestäni. Ovulaatiolima, alapään tunto yms. Kuukautiskiertoni on myös säännöllinen. millään ehkäisytietokoneella en seuraa, ainoastaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainutkertainen lahja. Oma hajuaisti on jostain syystä niin kehittynyt, että haistan naisesta onko ovuulaatiovaiheessa. Tästä oli aikanaan paljon hyötyä, kun hain yhden illan suhteita. Nyt vakiinnuttuni olen muutaman kerran antanut kavereilleni vinkkejä koska kannattaisi yrittää lasten alullepanoa. Ja aika hyvin tuloksin.
Nyt joku sit väittää, että paskapuhetta mutta totta joka sana. Pisin tehdä tästä vaikka ammatin.
Mullapa on sellainen lahja että haistan miehen paskanpuhumisen jo kilometrin päästä...
Feromonithan uusimman tutkimustiedon mukaan ohjailee aika lailla parinvalintaa. Siis kehon hajut ja tuoksut, joita naiset yrittää parhaansa mukaan peittää hajuvesillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koskaan tiedä edes sitä, koska minulla itselläni on ovulaatio. Kuukautiskiertokin on epäsäännöllinen, niin en voi siitäkään päätellä.
Etkö huomaa ovulaatiolimaa ja alapään verekkyyttä?
Todellakin! Itse olen jo vaihdevuodet ohittanut, mutta kyllä ovulaation pystyi tunnistamaan juuri tuosta limaisuudesta. Tosin e-pillereitä syövillä keho ei toimi normaalisti tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille munasoluille sitten tapahtuu, jos koko ikänsä syö e-pilskuja?
Siellä ne uinuvat ja odottelevat, jos niitä joskus tarvittaisiin. Munasoluthan muodostuvat jo sikiöaikana ja niistä 1 tai pari kypsyy aina kuukausittain mahdollista raskautta odottamaan. Mitään haittaa kuukautisten tai ovulaation pitkillä tauoilla ei ole. Se itse asiassa suojaa mm. joiltain syöviltä.
Paitsi seksuaalisen kiinnostuksen ja nautinnon väheneminen naiselle. Luonnollinen kierto on tärkeää seksuaalisuuden kannalta.
Hyvä ihminen, ymmärrä nyt ettei ovulaatio tai menkat ole sama asia kuin eläimillä KIIMA. Ei naisen seksuaalinen halukkuus katoa vaikka menkkoja tai ovista ei olisi. Päinvastoin moni saattaa olla innostunein vaikkapa menkkojen aikana tai mikäli on todella varma, ettei raskautta tarvitse pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne uinuvat ja odottelevat, jos niitä joskus tarvittaisiin. Munasoluthan muodostuvat jo sikiöaikana ja niistä 1 tai pari kypsyy aina kuukausittain mahdollista raskautta odottamaan. Mitään haittaa kuukautisten tai ovulaation pitkillä tauoilla ei ole. Se itse asiassa suojaa mm. joiltain syöviltä.
Paitsi seksuaalisen kiinnostuksen ja nautinnon väheneminen naiselle. Luonnollinen kierto on tärkeää seksuaalisuuden kannalta.
Hyvä ihminen, ymmärrä nyt ettei ovulaatio tai menkat ole sama asia kuin eläimillä KIIMA. Ei naisen seksuaalinen halukkuus katoa vaikka menkkoja tai ovista ei olisi. Päinvastoin moni saattaa olla innostunein vaikkapa menkkojen aikana tai mikäli on todella varma, ettei raskautta tarvitse pelätä.
Ei toki häviä, olin halukas myös epillereitä käyttäessä, mutta nyt kun en käytä, niin halut ovat potenssiin tuhat. Liian moni nainen käyttää jo aivan tytöstä ast noita pillereitä eikä pääse koskaan tuntemaan, mikä on sitä normaalia, luonnollista kovaa halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla kyllä ei ole haluja ilman luonnollista kiertoa, joten älä puhu kaikkien puolesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mulla kyllä ei ole haluja ilman luonnollista kiertoa, joten älä puhu kaikkien puolesta...
ilmeisesti miinustaja tietää minua paremmin, miten ovis vaikuttaa juuri itselleäni. ..
Vierailija kirjoitti:
Niitä 'ovulaatio näkyy naisesta päällepäin' tutkimuksia yhdistää sellaiset piirteet, että naiset olisivat ovulaation aikaan kiinnostuneimpia miehistä ja kuinka sen näkisi ilmeistä ja kuulisi äänestä, ja naiset pukeutuisivat ovulaation aikaan naisellisemmin ja koristautuisivat enemmän koruilla. Eli ihan täyttä tuubaa. Antero toisin sanoen luulee, että naisellisesti pukeutuneilla naisilla, jotka katsovat silmiin ja vaikuttavat kiinnostuneilta, on ovulaati.
Tämä!! Antero on todellakin tarttunut mediankin syöttäminen evoluutiopsykologian klikkiotsikoihin eikä edes tiedä miten kritisoituja ja kyseenalaistettu koko "tieteen"ala on. Huuhaata koko juttu ja tarkemmilla tutkailuilla alan metodologiset valinnatkin ovat jo tutkimustulokset tuhoon tuomitsevia. Ei niitä voi millään yleistää ja nyt miehet jauhaa niistä ihan tosissaan joka tilaisuuden tullen. 🤦😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä 'ovulaatio näkyy naisesta päällepäin' tutkimuksia yhdistää sellaiset piirteet, että naiset olisivat ovulaation aikaan kiinnostuneimpia miehistä ja kuinka sen näkisi ilmeistä ja kuulisi äänestä, ja naiset pukeutuisivat ovulaation aikaan naisellisemmin ja koristautuisivat enemmän koruilla. Eli ihan täyttä tuubaa. Antero toisin sanoen luulee, että naisellisesti pukeutuneilla naisilla, jotka katsovat silmiin ja vaikuttavat kiinnostuneilta, on ovulaati.
Www.vau.fi:
"Naisen munasolun irtoaminen aiheuttaa naisessa monenlaisia hienovaraisia muutoksia: Nainen muuttuu käytökseltään rohkeammaksi ja myös hänen ulkoinen olemuksensa muun muassa kasvojen piirteet pehmenee. Ovulaation aikana nainen on kiinnostunut maskuliinisista miehistä, jotka ovat geneettisesti mahdollisimman erilaisia kuin he itse."
Antero luulee, että a) hän on maskuliininen mies b) jos nainen katselee häntä kiinnostuneena ja flirttailee ilmeillä ja eleillä, hänellä on ovulaatio. 😀
Sori, mutta tämä ovulaation näkyminen ulospäin ei oikein nyt vakuuta tieteellisesti.
Jahas, myös vau.fi niellyt purematta evopsykin tuubat.
Vierailija kirjoitti:
Ovuloiko nainen jolta kohtu poistettu, mutta munasarjat jäljellä? Entä PMS?
Ovuloi.Kohtu on vain lisääntymistä varten. Kohtu ei eritä mitään. Kohdunpoisto ei vaikuta muuhun, kuin että saa vapaasti harrastaa seksiä ja ilakoida, kun ei tarvitse (alitajuisestikaan) pelätä raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainutkertainen lahja. Oma hajuaisti on jostain syystä niin kehittynyt, että haistan naisesta onko ovuulaatiovaiheessa. Tästä oli aikanaan paljon hyötyä, kun hain yhden illan suhteita. Nyt vakiinnuttuni olen muutaman kerran antanut kavereilleni vinkkejä koska kannattaisi yrittää lasten alullepanoa. Ja aika hyvin tuloksin.
Nyt joku sit väittää, että paskapuhetta mutta totta joka sana. Pisin tehdä tästä vaikka ammatin.
Mullapa on sellainen lahja että haistan miehen paskanpuhumisen jo kilometrin päästä...
Itse vaistoan naisen kondylooman ja herpeksen jo kauas. Olen pysynyt terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme juttu sit, että sua on pystytty sit niin paljon elämäs aikana kusettaan. Exäs muiden muassaKannattais käyttää VPN palvelinta niin ei henkilöllisyytes olis niin helposti IP osoitteesi perusteella selvitettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten todella hyödyllinen taito ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten todella hyödyllinen taito ;)
Etkö huomaa ovulaatiolimaa ja alapään verekkyyttä?