Antero: "Me miehet tunnistamme esimerkiksi aika hyvin naisen kasvoilta ovulaation, ja pidämme häntä usein viehättävämpänä juuri silloin kuin muuna aikana kuukaudesta"
Luin osuvan kolumnin yle.fi -sivuilta ja sieltä sitten kommenteista osui silmään seuraava helmi: "Me miehet tunnistamme esimerkiksi aika hyvin naisen kasvoilta ovulaation, ja pidämme häntä usein viehättävämpänä juuri silloin kuin muuna aikana kuukaudesta".
Tietääköhän Antero, että ehkäisypillereitä käyttävällä (tai muuta hormoniehkäisyä) ei ole lainkaan ovulaatiota? Ja aika suuri osa hedelmällisessä iässä olevista naisita käyttää ehkäisyä. Veikkaan, että jos satunnaisotoksella valittu miesjoukko testattaisiin tieteellisin metodein, lopputulos olisi jotain muuta kuin Anteron "fakta".
Tässä vielä linkki tuohon juttuun, niin lähdekin tulee mukaan:
https://yle.fi/uutiset/3-12524938
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niille munasoluille sitten tapahtuu, jos koko ikänsä syö e-pilskuja?
Siellä ne uinuvat ja odottelevat, jos niitä joskus tarvittaisiin. Munasoluthan muodostuvat jo sikiöaikana ja niistä 1 tai pari kypsyy aina kuukausittain mahdollista raskautta odottamaan. Mitään haittaa kuukautisten tai ovulaation pitkillä tauoilla ei ole. Se itse asiassa suojaa mm. joiltain syöviltä.
Aha. Munasolut vaan säilööntyvöt elimistöön heille, jotka käyttävät e-pillereitä. Sitten kun 45-vuotiaana lopetat niiden käytön, sinulla on vaikkapa 30 vuotta kuukautisia vielä edessä. Justjust.
Niin, oletin lukijoiden tietävän miten puberteetti ja menopaussi vaikuttavat hedelmällisyyteen. Eli ne sikiönä muodostuneet munasolut eivät ala kypsyä ja putkahdella ennen murrosikää ja toisaalta menopaussi tarkoittaa sitä, että munasolut on käytetty. Munasoluja ei ole hirmuisia määriä naisella, sen voi helposti laskea. Miehillähän niitä siittiöitä onkin sitten miljoonittain. No tämä menee off topic.
Jep. Eli munasolut eivät uinu ja odottele elimistössä sen ajan kuin nainen käyttää e-pillereitä. Muuten pillerit lopettavalla naisella voisi olla useamman kymmenen vuoden munasolut irtoamista odottelemassa. Niinhän selvästikään ei ole.
Kyllä ne munasolut siellä odottelevat kehittymättöminä mikäli ehkäisy lopetetaan ennen menopaussia. Sinun ajatuksesi lienee, että ne tuhoutuvat? Loppuvat? Ja kun ehkäisyn lopettaa, on vaihdevuosissa? Ei sentään. Menopaussiin asti sieltä tulee niitä jo sikiönä muodostuneita munasoluja. Turhat kudokset imeytät kehosta pois. Ja joskus munasarjoissa on kystiakin! Ja ties mitä. En kestä enää..
Itsekin sen sanot: sieltä tulee niitä. Eivät uinu ja odottele. Kuuntele edes itseäsi, ellet minua kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
No mutta tämähän on hieno uutinen, eihän ehkäisyäkään tarvita enää ollenkaan, kun vaan vältetään yhdyntöjä miesten tunnistaman ovulaation aikana. Samoin lasta yrittävät parit voivat jättää kierronseurannat pois käytöstä, mies kyllä kertoo, kun on oikea aika yrittää. Säästyy roppakaupalla rahaa eikä naistenkaan tarvitse enää syödä hormoneja. Vallan mainiota!
:´D väestöliitto ilahtuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne uinuvat ja odottelevat, jos niitä joskus tarvittaisiin. Munasoluthan muodostuvat jo sikiöaikana ja niistä 1 tai pari kypsyy aina kuukausittain mahdollista raskautta odottamaan. Mitään haittaa kuukautisten tai ovulaation pitkillä tauoilla ei ole. Se itse asiassa suojaa mm. joiltain syöviltä.
Aha. Munasolut vaan säilööntyvöt elimistöön heille, jotka käyttävät e-pillereitä. Sitten kun 45-vuotiaana lopetat niiden käytön, sinulla on vaikkapa 30 vuotta kuukautisia vielä edessä. Justjust.
Niin, oletin lukijoiden tietävän miten puberteetti ja menopaussi vaikuttavat hedelmällisyyteen. Eli ne sikiönä muodostuneet munasolut eivät ala kypsyä ja putkahdella ennen murrosikää ja toisaalta menopaussi tarkoittaa sitä, että munasolut on käytetty. Munasoluja ei ole hirmuisia määriä naisella, sen voi helposti laskea. Miehillähän niitä siittiöitä onkin sitten miljoonittain. No tämä menee off topic.
Jep. Eli munasolut eivät uinu ja odottele elimistössä sen ajan kuin nainen käyttää e-pillereitä. Muuten pillerit lopettavalla naisella voisi olla useamman kymmenen vuoden munasolut irtoamista odottelemassa. Niinhän selvästikään ei ole.
Kyllä ne munasolut siellä odottelevat kehittymättöminä mikäli ehkäisy lopetetaan ennen menopaussia. Sinun ajatuksesi lienee, että ne tuhoutuvat? Loppuvat? Ja kun ehkäisyn lopettaa, on vaihdevuosissa? Ei sentään. Menopaussiin asti sieltä tulee niitä jo sikiönä muodostuneita munasoluja. Turhat kudokset imeytät kehosta pois. Ja joskus munasarjoissa on kystiakin! Ja ties mitä. En kestä enää..
Itsekin sen sanot: sieltä tulee niitä. Eivät uinu ja odottele. Kuuntele edes itseäsi, ellet minua kuuntele.
Ahaa! Kyse on uinua-verbistä. Selitän mitä tarkoitan sillä. Sikiöaikana kehittyneet munasolut odottelevat siellä munasarjoissa (minä käytin ilmaisua uinuminen) sitä, että ihminen on hedelmällisessä iässä. Kun siihen päästään, munasarjoissa 1-2 munasolua kerrallaan "herää unesta" eli kypsyy, irtoaa ja etenee munanjohdinta myöten kohtuun odottelemaan, josko siittiötä näkyisi tässä kuussa.
Tätä tarkoitan "uinumisella". Ne munasarjassa olevat munikset eivät ole toimintakykyisiä ennen kuin niiden vuoro tulee kypsyä ja irrota.
Vierailija kirjoitti:
Kukas tällainen Antero on? Juttu linkin alta oli vaihtunut.
Vaikka nainen jonain päivänä säteilee enemmän kui toisena en voi väittää edes vaimosta tietäväni. Kuukautisetki tulevat aina pettymyksiin.
Juttu ei ole vaihtunut. Linkistä aukeaa kolumni ja sen alla on kommentteja. Antero löytyy sieltä:
Miksi e-pillerit ei ole suojannut minua pervoanteroilta ja setämiehiltä? Edes se että olen yli 30 vuotta ei ole auttanut vaikka niin palstalla luvattiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi e-pillerit ei ole suojannut minua pervoanteroilta ja setämiehiltä? Edes se että olen yli 30 vuotta ei ole auttanut vaikka niin palstalla luvattiin.
:D
Hupaisa keskustelu!
Tosiasiassaolen kyllä huomannut Anteron kertoman pitävän paikkaansa.
Työskentelen miesvaltaisella alalla, jossa meillä kaikilla on samanlaiset työvaatteet. Työkaverimiehet ovat 20-70 vuotiaita, itse olen nelikymppinen, ja ollut ko. työpaikassa kymmenen vuotta.
Minulla on hyvin sännöllinen kuukautiskierto, ja tunnistan ovulaation itsekin.
Olen jo useamman vuoden seurannut huvittuneena sitä, että aina, kun olen hedelmällisimmilläni, miehillä on kamala tarve puhua minulle. Ne tulevat ihan lähelle seisomaan ja selittämään asiaansa. Se on äärettömän huvittavaa nyt, kun sen on itse huomannut, mistä se johtuu.
Menen siis tauolle, ja vähänväliä on joku ukko ihan nenän edessä seisomassa ja hänen on vain pakko sanoa minulle jotain, vaikkei asiaa edes olisi. Ja tuo lähelle hakeutuminen on todella tyypillistä
Minulla on todella ihanat työkaverit, jotka onneksi ovat lopun aikaa kuukaudesta ihan normaaleja, mukavia miehiä. He eivät selvästikkään huomaa itse käyttäytyvänsä kummallisesti, kai se on niin syvällä biologiassa miehelläkin.
Meitä naisia on todellakin niin vähän, minun lisäkseni vain kolme hedelmällisessä iässä olevaa, ja heidän tiedän syövän pillereitä, mikä varmasti vaikuttaa myös ovulaatioon.en ole kehdannut näiltä naisilta kysyä asiasta, ovatko he huomanneet saman.
Niitä 'ovulaatio näkyy naisesta päällepäin' tutkimuksia yhdistää sellaiset piirteet, että naiset olisivat ovulaation aikaan kiinnostuneimpia miehistä ja kuinka sen näkisi ilmeistä ja kuulisi äänestä, ja naiset pukeutuisivat ovulaation aikaan naisellisemmin ja koristautuisivat enemmän koruilla. Eli ihan täyttä tuubaa. Antero toisin sanoen luulee, että naisellisesti pukeutuneilla naisilla, jotka katsovat silmiin ja vaikuttavat kiinnostuneilta, on ovulaati.
Vierailija kirjoitti:
Niitä 'ovulaatio näkyy naisesta päällepäin' tutkimuksia yhdistää sellaiset piirteet, että naiset olisivat ovulaation aikaan kiinnostuneimpia miehistä ja kuinka sen näkisi ilmeistä ja kuulisi äänestä, ja naiset pukeutuisivat ovulaation aikaan naisellisemmin ja koristautuisivat enemmän koruilla. Eli ihan täyttä tuubaa. Antero toisin sanoen luulee, että naisellisesti pukeutuneilla naisilla, jotka katsovat silmiin ja vaikuttavat kiinnostuneilta, on ovulaati.
Www.vau.fi:
"Naisen munasolun irtoaminen aiheuttaa naisessa monenlaisia hienovaraisia muutoksia: Nainen muuttuu käytökseltään rohkeammaksi ja myös hänen ulkoinen olemuksensa muun muassa kasvojen piirteet pehmenee. Ovulaation aikana nainen on kiinnostunut maskuliinisista miehistä, jotka ovat geneettisesti mahdollisimman erilaisia kuin he itse."
Antero luulee, että a) hän on maskuliininen mies b) jos nainen katselee häntä kiinnostuneena ja flirttailee ilmeillä ja eleillä, hänellä on ovulaatio. 😀
Sori, mutta tämä ovulaation näkyminen ulospäin ei oikein nyt vakuuta tieteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisa keskustelu!
Tosiasiassaolen kyllä huomannut Anteron kertoman pitävän paikkaansa.
Työskentelen miesvaltaisella alalla, jossa meillä kaikilla on samanlaiset työvaatteet. Työkaverimiehet ovat 20-70 vuotiaita, itse olen nelikymppinen, ja ollut ko. työpaikassa kymmenen vuotta.Minulla on hyvin sännöllinen kuukautiskierto, ja tunnistan ovulaation itsekin.
Olen jo useamman vuoden seurannut huvittuneena sitä, että aina, kun olen hedelmällisimmilläni, miehillä on kamala tarve puhua minulle. Ne tulevat ihan lähelle seisomaan ja selittämään asiaansa. Se on äärettömän huvittavaa nyt, kun sen on itse huomannut, mistä se johtuu.
Menen siis tauolle, ja vähänväliä on joku ukko ihan nenän edessä seisomassa ja hänen on vain pakko sanoa minulle jotain, vaikkei asiaa edes olisi. Ja tuo lähelle hakeutuminen on todella tyypillistä
Minulla on todella ihanat työkaverit, jotka onneksi ovat lopun aikaa kuukaudesta ihan normaaleja, mukavia miehiä. He eivät selvästikkään huomaa itse käyttäytyvänsä kummallisesti, kai se on niin syvällä biologiassa miehelläkin.
Meitä naisia on todellakin niin vähän, minun lisäkseni vain kolme hedelmällisessä iässä olevaa, ja heidän tiedän syövän pillereitä, mikä varmasti vaikuttaa myös ovulaatioon.en ole kehdannut näiltä naisilta kysyä asiasta, ovatko he huomanneet saman.
Mä niin haluan että menet kysymään heiltä asiasta. Pliiiiiis! Kuvaile mahdollisimman tarkkaan kuinka monta miestä oikein hinkkaa itseään sinua vasten ovulaatiosi aikana. Ja selosta näiden naistyökaverien reaktiot ja ilmeet tänne.
🤦🏼🙈
Se tarvitaan se tavallista voimallisempi peban keinahdus tuon tietynlaisen "hehkun" lisäksi.
-Miehet eivät haistaneet ovulaatiota, jos nainen käytti ehkäisypillereitä.
-Ovulaatiosta johtuva korkea ääni ja kasvojen ilmeet ovat miesten mielestä miellyttäviä asioita naisessa.
-Naiset ehdottavat miehilleen ovulaation aikana enemmän seksiä kuin kuukauden muina päivinä.
-Naiset pukeutuvat ovulaation aikana rohkeammin ja ostavat helpommin seksikkäitä tuotteita.
-Ovulaatio saa naiset heiluttamaan lantiotaan enemmän kävelemisen aikana.
https://www.iltalehti.fi/nainen/a/2014061318404099
Eli jos joku nainen tekeytyy keimailevaksi, niin miehet luulevat sitä ovulaatioksi. Ehkä se on syy sille, että miehiä voi iskeä heiluttamalla lantiota, pukeutumalla seksikkäästi ja näyttämällä naisellisen pehmeältä ilmeillään ja puhumalla korkeammalla äänellä. Miesparka ei voi sille mitään, kun sen primitiiviset aivot luulevat, että nyt tuolla naisella on ovulaatio!
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei huomaa vaikka naisella olisi seksikäs pitsiunelma ja aukkohousut. Saati joku ovulaatio.
Te halvatun uuvatit vertaatte nyt täysin erilaisia asioita. Ihan sama kuin vertaisitte voiko koira aistia ennakkoon ukkosen tulevan, kun ei se edes huomannut, että sillä on erivärinen juomakuppi kuin aiemmin.
Pitsiunelmat ja aukkohousut on nykypäivän höpöhöpöä, jolla ei ole mitään tekemistä ihmisen biologian kanssa. Ovulaation merkkien alitajuinen tai jopa tiedostava huomaaminen taas on vuosimiljoonien aikana kehittynyt asia, joka takaa mahdollisuuden jatkaa sukua mahdollisimman tehokkaasti. Ja se on jokaisen elävän olennon pääasiallinen tehtävä tässä maailmassa: jatkaa sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kuukautisten loppuminen vaihdevuosiin ei johdu siitä, että munasolut loppuisivat. Tiesitkö muuten, että "luonnossakin" ilman ehkäisyä ihminen ovuloisi todella harvoin, koska olisi käytännössä koko ajan raskaana.
"Luonnossa" ihminen olisi harvoin raskaana, koska ruokaa olisi niin vähän, että raskaaksi tulo olisi paljon hankalampaa kuin nykyisenlaisessa yhteiskunnassa.
Kukaan nainen ei onneksi tiedä, että miehiä voi iskeä pukeutumalla seksikkäästi, puhumalla tyttömäisellä äänellä ja suloisilla ilmeillä, käyttämällä koruja, kävelemällä aistikkaasti ja antamalla miehen ymmärtää, että nainen olisi halukas seksiin.
Koska jos naiset jostain saisivat tietää tämän järisyttävän salaisuuden, niin miehet eivät enää pystyisi erottamaan, kuka ovuloi ja kuka ei. He olisivat ihan naisten vietävissä. Onneksi nämä ovat niin puhtaasti biologian sanelemia käytösmalleja, että kukaan nainen ei tulisi toimineeksi noin tietoisesti. Ei kun hetkinen, odottakaas...
Vierailija kirjoitti:
Meneekö tuo Antero kysymään näiltä tilanteen naisilta, joilla Antero kuvittelee olevan ovulaatio varmistaakseen epäilynsä?
Niinpä. Nainenhan saattaa säteillä jostain toisesta syytä, olla harvinaisen onnellinen. Ja hajusysteemit on muutenkin sekaisin kaiken maailman parfyymeiden takia.
Jos ne munasolut säilyisi siellä ihan normaalisti, niin eihän niitä olisi kenenkään mikään järki pakastella, käyttäisi vaan pillereitä. Kumpi se siis on?
Omasta kokemuksestani päätellen miehet huomaavat hedelmällisimmän ajan kierrossa. Silloin saa enemmän huomiota, ja toki itselläkin on rennompi olo.
E-pillerit vähentävät tutkimusten mukaan kiinnostavuutta niin, että se on suunnilleen samalla tasolla menstruoivan kanssa.
Ihmisillä ei ole kiimaa. Eikä delfiineillä, sivumennen sanoen. Joten ehkä emme vertaa kiimasta kärsiviä koiria ja heppoja ihmisapinoihin.