Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin perustuu ajatus että mobiilipeleistä ei löytyisi hyviä pelejä vaan ainoastaan konsoli- ja pc-peleistä?

Vierailija
07.07.2022 |

Mobiilipelit ei vaadi samanlaisia tehoja kuin konsoli- ja pc-pelit, niin luulisi älylaitteiden olevan parempi ja halvempi kehitysalusta peleille.
Toki nuo mobiilipeleissä usein olevat mikromaksut ovat aika ärsyttäviä, mutta toisaalta niitä löytyy myös niistä konsoleille ja pc:lle tehdyistäkin peleistä, eli sinänsä tuo on asia, jolla on ihan turha mobiilipelejä morkata.

Sitäkään en toki kiistä, etteikö myös konsoleille ja pc:lle tehtäisi vuosittain hyviä pelejä paljon (ja vastaavasti köppäisiä mobiilipelejä älylaitteile), mutta sitä en oikein ymmärrä, miksi noita mobiilipelejä aina pilkataan ns. hc-pelaajien toimesta, ja väitetään ettei ne muka ole oikeita pelejä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella esim. Last of Usin tai Resident Evil 7:n tasoinen peli? Joo, saanen nauraa, siihen tulee menemään vielä pitkä aika, että puhelimella on tuon tasoisia ja näköisiä pelejä. Ja kun miettii sitä mainistemaasi kiistatonta faktaa, että mobiilipeleissä on noita eri mikromaksuja, niin sekin lisää turhautumista noiden mobiilipeleihin, vaikka siellä toki jotain helmiä varmasti löytyykin. Esim. itse tykkään Gardenscapes- ja Homescapes-peleistä puhelimella, mutta niissä molemmissa on aivan älyttömän tyhmiä mikromaksuja, joka johtaa siihen, että noita pelejä tulee pelattua vain satunnaisesti. Mistään ainakaan itse omistamastani konsolipelistä ei löydy vastaavanlaisia.

Mikä tämä resident evil 7 ja 8 on aina kun nykyään puhutaan residenteistä? Taitaa olla vasta pelejä pelaamaan aloittaneiden nyyppien (nobo/nuubi) residenttejä. Ei noita pelejä edes voi laskea resident evileiksi. Vähän aina hymyilyttää kun joku sanoo että hänen lempi residentti on 7 tai 8. Hyviä resident evil pelejä on ne alkuperäiset esim 2 tai 3. Resident evil 2 remake on myös hyvä vaikka ei ole fiksatuista kulmista vaan kolmannen persoonan perspektiivistä.

Oma ensimmäinen Resident Evil-pelini oli alkuperäinen kakkonen, jonka sain joululahjaksi vuoden 1999 jouluna parilta äidin puoleiselta sukulaiselta. Sen jälkeen olen pelannut kaikki sarjan osat, ja tunnen sarjan tarina-loren lähes ulkoa, kun kysessä on yski suosikkipelisarjoistani. Omat suosikkini sarjasta on ykkösen remake ja alkuperäinen kakkonen, ja inhokkini 5 ja 6.

Pointtini oli osoittaa se, että se RE7:kin on enemmän ns. oikeaa peliä kuin ne mobiililaitteille tulleet pelit, joita ap tuntuu niin kovasti ihannoivan.

Se lainaamasi kirjoittaja

Okei kuulostaa hyvältä :)

Vierailija
22/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut monii indie pelejä pelata jos kaikki sinusta on tylsiä kävelysimejä.

Mm. Subnautica, Plague tale, No mans sky, A hat in time, Crypt of the necrodancer etc etc ovat indie pelejä.

Lyön vetoa että jokaista indie peliä joka on ns vain kävelysin kohti on ainakin 10 indie peliä jotka ei sitä ole.

Ja jos nyt tälle linjal lähdetään niin mobiililla on miljoona gardenscapen tyylistä peliä. Kaikki ihan samaa huttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut monii indie pelejä pelata jos kaikki sinusta on tylsiä kävelysimejä.

Mm. Subnautica, Plague tale, No mans sky, A hat in time, Crypt of the necrodancer etc etc ovat indie pelejä.

Lyön vetoa että jokaista indie peliä joka on ns vain kävelysin kohti on ainakin 10 indie peliä jotka ei sitä ole.

Ja jos nyt tälle linjal lähdetään niin mobiililla on miljoona gardenscapen tyylistä peliä. Kaikki ihan samaa huttua.

Plague Talea olen itse kerran kokeillut. AIka lineaarisessa putkessa juoksua sekin viime kädessä oli.

Ap.

Vierailija
24/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö ketjun aiheeseen, mutta itse en ainakaan jaksa noita souls-pelejä ollekaan. En itse tykkää ollenkaan sellaisista peleistä, joissa kuollaan ties kuinka monta kertaa, ennekuin voitetaan joku pomovastus ja päästään pelissä eteenpäin. Tämän vuoksi itse ne henkilökohtaisesti tykkää ollenkaan noista souls-peleistä ja vastaavista. Tunnen kyllä monta sekä miestä että naista, jotka noista pärjäävät mainiosti, ja hatunnosto heille siitä, itsellä vaan ei riitä kärsivällisyys noin vaikeisiin ja haastavin peleihin. Enemmän itse tykkään esim. Devil May Cry-sarjasta, jotka ovat sinänsä ihan haastavia, mutta pelin alussa vapaus valita haluamansa vaikeusaste, ja alhaisemmilla vaikeusasteilla voi halutessaan pärjätä vaikka pelkällä rämpyttämällä tiettyä painiketta. Noissa peleissä vasta vaikeimmilla vaikeustasoilla sitten joutuu enemmän miettimään hyökkäyksiiään esim. pomotaisteluissa.

Eli summa summarun, itse ne jaksa noita liian vaikeita pelejä, mutta tiedän monta sekä miestä että naista, jotka noissa pärjäävät hyvin, ja hatunnosot heille siitä.

Mies 34v

Vierailija
25/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plague Talea olen itse kerran kokeillut. AIka lineaarisessa putkessa juoksua sekin viime kädessä oli.

Ap.

Mitkä sitten ovat niitä parempia pelejä? Ja millä perusteella putkessa juokseminen on huono asia peleissä?

Vierailija
26/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Mitkä sitten ovat niitä parempia pelejä? Ja millä perusteella putkessa juokseminen on huono asia peleissä?

Ao:n mielestä Gardenscape. Noita samanlaisia pelejä on mobiili pullollaan.

Vierailija
27/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Putkessa juoksemispeleissä on se huono puoli, että ne edustavat sellaista kertakäyttökamaa. Eli kun tuollaisen pelin on kerran pelannut läpi, sitä ei yleensä oikein välitä pelata läpi toista kertaa, kun tietää heti alussa, että pelikokemus tulee olemaan melkolailla samantyyppinen. Vai kuinka moni oikeasti jaksaa lähteä pelaamaan esim. Hellbladen läpi useamman kerran, kun miettii minkälaista putkessa juoksua se peli on?

Vierailija
28/47 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Putkessa juoksemispeleissä on se huono puoli, että ne edustavat sellaista kertakäyttökamaa. Eli kun tuollaisen pelin on kerran pelannut läpi, sitä ei yleensä oikein välitä pelata läpi toista kertaa, kun tietää heti alussa, että pelikokemus tulee olemaan melkolailla samantyyppinen. Vai kuinka moni oikeasti jaksaa lähteä pelaamaan esim. Hellbladen läpi useamman kerran, kun miettii minkälaista putkessa juoksua se peli on?

Ja jotkut mobiilipelit sitten ovat mielestäsi jotenkin älykkäämpää pelattavaa? Ei siinä, ei noista kävelysimulaattoreista ole pakko tykätä, jos sellaiset ei iske, mutta ihan oikeasti, turha väittää että joku runsailla mikromaksuilla höystetty puhelin-peli olisi jotenkin parempaa ja älykkäämpää pelattavaa.

Ja kyllä itse ainakain jaksaisin pelata Hellbladen läpi useastikin. Tähän mennessä olen pelannut sen vain yhden kerran läpi, kolmisen vuotta sitten ps4:lla. Eikä se peli sitäpaitsi edes ole pelkkää putkessa kävelyä vaan, siinä on välillä pientä taisteluakin ja satunnaista pulmanratkontaa.

Kannattaisi ensin vähän perehtyä tuollaisiin peleihin kunnolla, ennenkuin tekee omia oletuksiaan.

Viestien nr 1 ja 6 kirjoittaja

Vierailija
29/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilipelien kehitys on todella epäterveellä pohjalla. On huomattu ettei kuluttajilla (lapsilla) ole kovin vahvaa filtteriä sen suhteen millaisia ilmaisia pelejä he pelaavat, joten mobiilialustoille suolletaan pelejä, jotka ovat:

1) Täysin samanlaisia toistensa kanssa

2) Täysin irstaita microtransactioneiden suhteen

3) Ihan häpeilemättä kopioitu kilpailijan pelistä

Mobiilipelien pelaaminen on loppujen lopuksi vähän sama, kuin söisi kapitalistista sontaa. Mobiilipelien kehitykselle

Vierailija
30/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne mobiilipelit ole lapsille tarkoitettuja? Pelaako joku aikuinen niitä?

Vierailija
31/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mobiilipelit ei ehkä tarvi niin paljoa tehoja tai rahaa, mutta ne on surkeita. Seuraavista peligategirioista ei saa mitään mobiilille: JRPG, MMORPG, seikkailupelit(Zelda, Uncharted jne).

Vierailija
32/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilipelithän on niin yksinkertaisia, etten ymmärrä, kuka aikuinen niitä jaksaa naputella päivästä toiseen. Hyvä pc- tai konsolipeli parhaimmillaan kuin elokuva.

Vierailija
33/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiileissa on moninkertaisesti tehoa C64:een ja Amigaan verrattuna, mutta en ole nähnyt ensimmäistäkään mobiilipeliä joka pelattavuudeltaan ja käyttöliittymältään, tarinaltaan ja toteutukseltaan vetäisi vertaa edes niille. Mobiilipeleissä tärkeintä on upottaa peliin mahdollisimman paljon mikromaksuja ja koukuttaa pelaaja peliin siten, että hän ehdollistuu sille, että vain maksamalla olen tässä pelissä jotain.

Vierailija
34/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC-pelien vertaaminen mobiilipeleihin on vähän sama jos vertaisi klassista musiikkia nykypoppiin. Molemmille on paikkansa maailmassa, niistä vaan haetaan eri asioita.

Vierailija
35/47 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pelit ainakin aikoinaan alkuaikoina 80-luvun lopussa, ja 90-luvun alussa oli tarkoitettu nimenomaan haastaviksi, ja pienen piirin jutuiksi. Ärsyttää se, että nykypäivänä suurin osa peleistä tehdään joidenkin Uncharted ja Until Dawn- peleistä tykkäävien satunnaispelaajien ehdoilla, eli otetaan kaikissa peleissä heti alussa sen helpoin tarjolla olevan vaikeustaste ja sitten vedetään pelin läpi suunnilleen viikonlopussa, kun peli on pelkkää tiivissä putkessa juoksemista, ilman että itse tarvitsisi ratkoa mitään, tai miettiä mihin seuraavaksi mennä. Se kun vaan johtaa siihen että ne haastavat pelit käyvät kokoajan vain harvinaisemmiksi.

Vierailija
36/47 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilipelit on shaissea, jatkuvasti pitäisi olla tekemässä mikroostoksia että eteenpäin pääseminen ei muutu mateluksi.

Eivätkä ole edes kovin hyviä.

Vierailija
37/47 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä laitteet joissa on arm prosessori on paljon kätevämpiä ja halvempia. Pöytätietsikat ainakin aiheuttaa hirveästi myötähäpeänä kun surisee kovaa ja sokaisee rgb valoilla. Pleikkaritkin ja muut on aika lol.. Todella hitaita lataan pelejä, mun kännykkä on nopeami :D

Vierailija
38/47 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että ap ei ymmärrä mobiilipelien ja kovia tehoja vaativien pc-pelien eroja. Muuten ei edes kysyisi tälläistä.

Vierailija
39/47 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääh

Vierailija
40/47 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimella esim. Last of Usin tai Resident Evil 7:n tasoinen peli? Joo, saanen nauraa, siihen tulee menemään vielä pitkä aika, että puhelimella on tuon tasoisia ja näköisiä pelejä. Ja kun miettii sitä mainistemaasi kiistatonta faktaa, että mobiilipeleissä on noita eri mikromaksuja, niin sekin lisää turhautumista noiden mobiilipeleihin, vaikka siellä toki jotain helmiä varmasti löytyykin. Esim. itse tykkään Gardenscapes- ja Homescapes-peleistä puhelimella, mutta niissä molemmissa on aivan älyttömän tyhmiä mikromaksuja, joka johtaa siihen, että noita pelejä tulee pelattua vain satunnaisesti. Mistään ainakaan itse omistamastani konsolipelistä ei löydy vastaavanlaisia.

Resident Evil 4:sta ainakin on joku mobiiliversio tehty. Pari vuotta sitten katsoin siitä youtubesta gameplayta ja ainakin siinä näytti ihan ok peliltä, vähän kuin ps1-aikaselta peliltä. Itse en toki kyllä ole sitä versiota kokeillut, niin lopullista mielipidettä en voi sanoa. Muuten en kyllä toki itsekkään keksi mitään kovin hyvää ja vaihtoehtoista kilpailijapeliä mobiilipuolelta konsolipeleille.