vaihtaakko maitoa??
siirryimme n. 1v iässä kokonaan tavalliseen kevyt maitoon.
sen jälkeen yöt ovatkin olleet aikamoisia...
eli tyttö nukahtaa kyllä hyvin mutta herää n. tunnin päästä tai vasta yöllä kauheaan hysteeriseen itkuhuutoon,eikä mikään auta, sylissä rauhoittuu hetkenpäästä mutta kun laittaa takaisin makaamaan alkaa sama huuto taas uudelleen ja näkee että johonkin sattuu koska oikein kiemurtelee sängyssä, kyllä jossain vaiheessa sitten nukahtaa uudelleen, mutta saattaa silti herätä uudelleen.
pitäisikö maito vaihtaa hyla maitoon ja kokeilla vähän aikaa?entä jos vaihtaa niin pitääkö ruveta antamaan enemmän d-vitamiinia?
hampaiden tulo ei koskaan ennempää ole noin kivuliasta ollut että tuskimpa johtuu siitäkään.
ja jalkoihin on taas tullut ihottumaa...mutta ei kait se siitäkään johdu??
kertokaa ihmeessä jos on samanlaisia kokemuksia tai jotain vinkkiä...
kiitoksia
Kommentit (6)
Minä kyllä kokeilisin tavallisesta maidosta luopumista. Eihän se ota jos ei annakaan... omaa kokemusta ei ole, mutta olen lukenut, että maidotonta dieettiä pitää pitää useampi viikko, ennen kuin vaikutus on selvästi nähtävissä? Itse tekisin ehkä niin, että laittaisin aluksi lapsen ihan maidottomalle dieetille (jos mahdollista) ja sitten lisäisin ruokavalioon joko sen hylan tai luomumaidon ja katsoisin sopiiko jompi kumpi (siis olettaen, että oireet ovat välillä hävinneet ja syy on maidossa). Joillekin sopii muuten hapanmaitotuotteet, vaikka tavallinen maito ei sopisikaan! Meidän tyttö ei juo oikeastaan maitoa juuri ollenkaan (paitsi ehkä tarhassa): saa sitä aamupuuron kera ja muuten juo sitten piimää tai vettä. En kyllä maitoa kielläkään, jos haluaa. Isä juo meillä maitoa, minä piimää. Tyttö saa lisäksi vielä rintaa halutessaan, ei mitään lisävitamiinejä. Ikää siis 2 v 1 kk.
miten tuo maidoton dieetti onnistuu??jättääkö maidon vain pois ja jatkaa muuten normaalisti?kuitenkin neuvolan suositukset että maitotuotteita tulisi syödä/juoda n. 6dl päivässä.
aikaisemmin juotiin korvikkeita (nan:ia).
hokasin juuri että tuo ihottuma voisi johtua tomaatista jota olen nyt antanut enemmän kuin ennen, ei tomaatti voisi aiheuttaa muutakin kuin ihottumaa?
Ehkä joku allergiaekspertti osaa vastata... mutta ymmärtääkseni " tehokkain" tapa päästä selville allergioista on jättää kaikki maitotuotteet tosiaan aluksi pois ja lisätä niitä sitten pikku hiljaa (yksitellen) takaisin ruokavalioon. Sitten on helppo huomata, mistä oireita tulee jos tulee. Toisaalta se voi olla ihan tuo pelkkä maitokin, mikä aiheuttaa oireita, eikä esim. juusto tai jugurtti. Jos jätät allergian mahdolliseksi toteamiseksi maitotuotteet muutamaksi viikoksi pois, en usko että siitä mitään vahinkoa tulee, vaikka voithan toki halutessasi pyrkiä korvaamaan esim. kalsiumin saantia muuta ruokavaliota muuttamalla (tästähän on myös erilaisia mielipiteitä, miten tehokas kalsiumin lähde se maito yleensäkään on). Jos taas tulee ilmi, ettei mitkään maitotuotteet sovi, sitten tulee jo tarkemmin miettiä millä se korvata ruokavaliossa. En esim. soijamaitoa suosittele sillä ajalla, kun pyrit selvittämään allergian lähdettä, koska soija on myös potentiaalinen allergeeni (siis ei sovi kaikille).
Mutta tosiaan, voihan se olla vaikka tuo tomaattikin, mikä vatsaa vääntää!
Me kokeiltiin luomu-maitoa ja siitä ei tullut vatsavaivoja. Senkin kanssa kyllä siirtyminen kesti aika kauan. Tytöllä oli ikää lähemmäs 1,5v. ennenkuin pystyi maitoa juomaan sen suositeltavan määrän. Hapanmaitotuotteista ei tullut mitään oireita.
jos syödään pelkkää viiliä tai muuta vastaavaa ja jätetään maito vähän vähemmälle.taidankin kokeilla sitä.muuten vain niin hassua että päivisin ei mitään vaivoja ole ja päiväunetkin nukkuu niin rauhassa, että sitten yöllä vasta alkaa vaivat. mutta niinhän se taitaa aina olla että öisin ne kaikki vaivat aina ilmenee =)
kiitoksia vastauksistanne, eiköhän tässä nyt jotain keksitä
että päivisin ei mitään vaivoja ole, pelkästään öisin