Periksiantamaton isäpuoli
Jotenkin aina raastaa mieltä, kun isäpuoli on niin periksiantamaton ja anteeksiantamaton. Teinejä talossa ja kaikki pitäisi tehdä jämptilleen niin kuin isäpuoli sanoo. Yhtään ei ole ymmärrystä sille, ettei asiat tapahdu juuri minuutilleen kun käsky käy. Tai ettei muksut mitään robotteja ole ja eipä ne teinit aina kerta sanomisesta jotain usko, kun sitä omaa tahtoa kehitellään. Jopa haku jostain tai vienti johonkin, jos et ole autossa klo 15 reikä reikä, niin perävalot näkyy.
En jaksa ymmärtää noin lapsellista käytöstä. Isäpuoli vaan minulle sitten sanoo, että älä sekaannu asioihin, kun yritän kahden jutella, että pikkasen pitää joustaa. Ja kun nuori jää vaikka valehtelusta kiinni, niin sitten ei anteeksipyyntöä vastaanoteta, kun herran täytyy ensin monta päivää sulattaa asiaa ja miettiä, antaako anteeksi vaiko ehkä ei annakaan. Mykkäkoulua ja murjotusta, minusta mies käyttäytyy itsekin kuin teini. Eikä mistään maailmoja kaatavista asioista ole edes kyse koskaan. Tulevat kuitenkin kotiin niin kuin sovitaan, tiedämme missä menevät ja kenen kanssa, ei tulla humalassa kotiin, kesätöissä käyvät jne.
Välillä mietin, että vaikka miestä rakastankin, niin en jaksa kohta tätä välimaastoa enää. Sitten mietin, että kohta lapset jo lähtevät omilleen, niin ehkä yritän kuitenkin jaksaa. Mutta jos otan miehen puolen, niin olen lapsiani vastaan, jos otan lasten puolen, olen miestäni vastaan.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mites se teinien valehtelu sitten, sekö sopii?
Arveletko kovan kurin lisäävän vai vähentävän valehtelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin vaikeaa olla täsmällinen? Esim. lentokoneesta ei voi myöhästyä ja armeijassa on tiukat aikataulut, koulussa, työpaikalla ja lääkärissä pitää olla ajoissa.
Koti ei ole armeija... normaalisti. Meillä on töissä liukuva työaika, on ollut jo pitkään.
Sanoin vain, että täsmällisyydestä on hyötyä melkein joka paikassa. Koti on hyvä paikka harjoitella sitä. Liikaa on elämässäni ollut ihmisiä, jotka sanovat, että lähdetään neljältä ja sitten lähtö on ollutkin kuudelta. Myöhästelijät pitävät omaa aikaansa tärkeämpänä kuin toisten.
Ymmärrän tämän, kun puhutaan aikuisista.
Ap puhuu teineistä, joilla se arjen hallinta kaikkineen on vielä kehittymässä. Myöhästymisestä voi ja pitää sanoa, mutta ei jättää jotain teiniä yhtäkkiä kyydistä. Teinit on kuitenkin vielä lapsia, vaikka olisivat ulkoisesti aikuisen kokoisia.Teinin äiti
Meillä ainakin opittiin käyttämään kelloa jo ala-asteella. Ymmärrän kyllä, että nollatoleranssi myöhästelyyn on vähän liikaa.
10 vuotta talossa olleen pitäisi alistua pelleksi ja rengiksi toisten kakaroille. Toki jos näiden käytös on 100% moitteetonta, mitä en usko, niin sitten on outoa. Parasta, kun alat itse kuskaamaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko sanoa, että mykkäkoulua pitävä ja murjottava mies täydellisyydenvaatimuksineen olisi liian raskasta seuraa ilman lapsiakin. En haaskaa aikaani ja elämääni tuollaisiin ihmisiin enä
Jep. Mun ex oli sellainen. Siksi on ex.
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko sanoa, että mykkäkoulua pitävä ja murjottava mies täydellisyydenvaatimuksineen olisi liian raskasta seuraa ilman lapsiakin. En haaskaa aikaani ja elämääni tuollaisiin ihmisiin enä
Niinpä. Erityisen mielenkiintoista on arvuutella, että mistähän tällä kertaa mökötetään. Tuo on henkistä pahoinpitelyä.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
10 vuotta talossa olleen pitäisi alistua pelleksi ja rengiksi toisten kakaroille. Toki jos näiden käytös on 100% moitteetonta, mitä en usko, niin sitten on outoa. Parasta, kun alat itse kuskaamaan yms.
Omillesiko olisit pelle ja renki? Jos perheestä huolehtiminen koetaan alistumisena, kannattaa pysytellä sinkkuna.
Oma isäni oli tuollainen mykkäkoulun pitäjä ja useimmiten täysin naurettavista asioista. Pisin aika taisi olla 1,5 kuukautta. Oli todella vimaista, mutta kyllä siihenkin tottui ja oppi jättämään huomiotta mokoman. Jotenkin voisin kuvitella, että isäpuolen mykkäkouluilu olisi ahdistavampaa, koska siitä puuttuu se biologisen vanhemman tunneside, joka kaikesta huolimatta oli meilläkin aina aistittavissa.
Olen valinnut niin sanotun pitkän pelin. Piinaan puolisoni lapsia varovasti, en liikaa, ettei mene puolisoon välit, mutta tarpeeksi, että haluavat lähteä mahdollisimman nopeasti pois. He ovat vain kuluerä minulle.
Ihan hyvä että joku kasvattaa. Vapaan kasvatuksen hedelmiä on jo liikaa.
Tässähän on perimmältään kyse siitä, että ap:n vaakakupissa on kaksi asiaa. Toisessa on kymmenen vuotta kestänyt suhde, jota hän ei halua laittaa katkolle, ja toisessa se, että lapset lähtevät pesästä parin vuoden päästä, jolloin ongelma ratkeaa niin, ettei tarvitse tehdä mitään. Paitsi, että ei kyllä ratkea. Tuollainen ihminen tarvitsee aina jonkun koulutettavan alamaisen. Lasten aikuistuttua se alamainen on ap.
Monta päivää mököttävä ihminen on vastenmielinen olento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites se teinien valehtelu sitten, sekö sopii?
Arveletko kovan kurin lisäävän vai vähentävän valehtelua?
Vähentään tietenkin. Ellei sitten ole jo ehtinyt kasvaa kieroon, mutta silloin valehtelu on ongelmista pienimpiä.
Minä olen äitipuoli, joka ei erityisemmin pidä miehensä teinistä. Haluaisin pitää hänestä, mutta tiettyjen luonteenpiirteidensä takia on juuri sellainen ihminen joiden seuraa mieluummin välttelen. Koen syyllisyyttä siitä, etten pysty pitämään hänestä enemmän. Vaikka en pidä hänestä paljoa, en ikinä toimi kuten miehesi. En ignooraa tai pidä mykkäkoulua enkä todellakaan jätä kyydistä, jos ei ole kärppänä paikalla. Sen tiedän, että jahka teini muuttaa omaan kotiinsa, mieheni saa käydä lapsensa pääosin yksin. Uskon, että se on kaikille win-tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Kun ne lapset lähtevät, niin luuletko heidän tulevan takaisin, kun kotona odottaa tuollainen mies?
Kuvittele itsesi lastesi asemaan.
Sinä sen miehen olet sinne tuonut.
Kyllä, koska vanhetessaan ns. aikuistuu ja jättää lapsellisen kenkuttelun taakseen. Paitsi jos on av-mamma, joka ei aikuistu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Hemmettiäkö sitten ottaa naisen jolla on jo lapsia? Niinkö tosiaan ajattelit, että ukko voi alkaa hitleröimään mielensä mukaan ja perustella sillä, ettei lapset ole omia? Häh? Pysy kaukana parisuhteesta sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä että joku kasvattaa. Vapaan kasvatuksen hedelmiä on jo liikaa.
Tuo ei ole kasvattamista. Häntä itseään pitäisi jonkun kasvattaa. Taitaa vaan olla myöhäistä.
En ikinä laittaisi omaa lastani tuollaiseen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen äitipuoli, joka ei erityisemmin pidä miehensä teinistä. Haluaisin pitää hänestä, mutta tiettyjen luonteenpiirteidensä takia on juuri sellainen ihminen joiden seuraa mieluummin välttelen. Koen syyllisyyttä siitä, etten pysty pitämään hänestä enemmän. Vaikka en pidä hänestä paljoa, en ikinä toimi kuten miehesi. En ignooraa tai pidä mykkäkoulua enkä todellakaan jätä kyydistä, jos ei ole kärppänä paikalla. Sen tiedän, että jahka teini muuttaa omaan kotiinsa, mieheni saa käydä lapsensa pääosin yksin. Uskon, että se on kaikille win-tilanne.
Juuri näin, vaikka ei toisesta tykkäisi niin sitä ei pidä näyttää, hienosti toimit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun pitää ton kaltoinkohtelevan p*skiaisen puolella olla eikä lasten, miten muuten lapset saisi noin traumatisoitua? Jos et ole trolli niin häpeä ap, olet huono äiti.
Normaali täsmällisyys jotain ihmeen kaltoinkohtelua??
Ajatteleppas kuinka paha mieli tulee sitten aikuisena, kun huomaa että maailma ei pyöritään oman navan ympärillä. Juna lähtee armotta matkaansa, jos ei ole ajoissa asemalla ja hammaslääkäristä muistetaan pienen pienellä sakkomaksulla, samoin kuin parkkipaikalla. Töistä nyt puhumattakaan.
Ei ole eka isäpuoli. Niillä on omituinen tapa usein olla "tiukkoja" suorastaan sadistisesti. Joskus miettii, että oikeastiko omaa lastaan rankaisi noin kohtuuttomasti. Tyyliin myöhästyminen kotiintuloajasta: Kuukausi ilman puhelinta. Puhelin on osa teinien elämää ja kuukausi on kohtuuton aika. Ahdistusta ja vihaa vaan herättää. Teinien kanssa pitää aina neuvotella ja pyrkiä sovittelemaan. Tietysti tietty jämäkkyys säilyttäen.