Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni pilasi urani

Vierailija
06.07.2022 |

Teen etätöitä, ja tietokoneella oli joku ongelma. En päässyt mihinkään työssäni. Mies tarjoutui päivittämään koneen, vaikka olisin itsekin osannut. Annoin hänen tehdä sen.

Päivityksen jälkeen hän oli mennyt työohjelmiini "päivittämään" ja tuhosi meneillään olevat projektit. Hänellä ei ole mitään asiaa työohjelmiini.

Tulos: hän sai minut näyttämään täydelliseltä idiootilta. En usko, että saan enää töitä. Olen musertunut ja niin vihainen.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin firman koneilla on estot ettei niihin voi asentaa / päivittää itse juuri mitään. Toiseksi jos olet antanut miehellesi työtilisi tunnukset joilla hän on päässyt duunipaikkasi ohjelmiin ja tiedostoihin, olet rikkonut yrityksesi tietoturvaa ja ansaitset potkut.

Olen yrittäjä, jolla asiakkaita.

Ap

Vierailija
22/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pitäisi päivittämisen tuhota mitään tiedostoja.

Ei niin. Tuossa taas uusi keksitty aihe miesten haukkumiseen.

Päivittäminen voi tietty poistaa ohjelman pikalinkit dokumentteihin. Esim. viimeksi avatut tiedostot. Jos ei ymmärrä tiedostojärjestelmän toimintaa, niin voi näyttää, että tiedostot hukassa, vaikka ovat jossain kansiossa edelleen tallessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis lähetti tiedostot menemällä ilman lupaani työohjelmiini. Niitä ei saa enää takaisin.

Ap

Vierailija
24/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin firman koneilla on estot ettei niihin voi asentaa / päivittää itse juuri mitään. Toiseksi jos olet antanut miehellesi työtilisi tunnukset joilla hän on päässyt duunipaikkasi ohjelmiin ja tiedostoihin, olet rikkonut yrityksesi tietoturvaa ja ansaitset potkut.

Ap

On siinäkin yrittäjä kun tekee noin amatöörimaisia virheitä. Eihän kukaan idiootti tallenna asiakas projekteja vain yhteen paikkaan. Netti on täynnä pilvipalveluita kaupat on täynnä ulkoisia kovalevyja, muistitikkuja ja vaikka tyhjiä cd levyjä niin mikä on tekosyysi että olet tallentanut kaikki vain paikallisesti omalle tietokoneelle?

Vierailija
25/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt ehkä kannattaisi yrittäjän kaivaa hieman kuvetta, ja viedä kone sellaiselle henkilölle tutkittavaksi, joka oikeasti osaa jotain.

Tiedostot todennäköisesti on edelleen tallessa. Mutta jos sählätään lisää, niin saahan ne hukattua lopullisesti.

Vierailija
26/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta koko stoori.

Vierailija
27/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin kädetön tunari niin ei siinä kovin kummoinen ura mennyt :D

Vierailija
28/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisit osannut itse, mutta silti päästit miehen tekemään sellaista hommaa, johon hänen ei olisi saanut päästä? Jos olet ihan rehellinen itsellesi, olisiko ollut sinulta aika typerästi tehty.

Minä olisi saanut potkut ilman varoitusta, jos olisin antanut oman mieheni tai kenenkään muun ulkopuolisen tehdä saman tempun omalla työkoneellani.

Vierailija
29/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On siinäkin yrittäjä kun tekee noin amatöörimaisia virheitä. Eihän kukaan idiootti tallenna asiakas projekteja vain yhteen paikkaan. Netti on täynnä pilvipalveluita kaupat on täynnä ulkoisia kovalevyja, muistitikkuja ja vaikka tyhjiä cd levyjä niin mikä on tekosyysi että olet tallentanut kaikki vain paikallisesti omalle tietokoneelle?

En viitsi kertoa alaa, mutta nykyisin tehdään paljonkin töitä netin kautta ja jos joku kusipää pistää projektin menemään ennen aikojaan, niin sitähän et takaisin saa muokattavaksi.

Vierailija
30/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehesi päivitti firman koneen? Niiden päivittämisen hoitaa firman tietohallinto.

Vierailija
31/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän siis lähetti tiedostot menemällä ilman lupaani työohjelmiini. Niitä ei saa enää takaisin.

Ap

0/5 Höpöhöpöjuttuja

Vierailija
32/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olisit osannut itse, mutta silti päästit miehen tekemään sellaista hommaa, johon hänen ei olisi saanut päästä? Jos olet ihan rehellinen itsellesi, olisiko ollut sinulta aika typerästi tehty.

Minä olisi saanut potkut ilman varoitusta, jos olisin antanut oman mieheni tai kenenkään muun ulkopuolisen tehdä saman tempun omalla työkoneellani.

Kyllä. Soimaan itseäni. Olisin voinut itse päivittää, mutta lähdin koiran kanssa ulos. Sillä välin hän oli päivittänyt työohjelmani! Kaikki katosi, ja lähti sinne minne ei missään nimessä pitänyt.

Vierailija
33/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten on joku 50++ täti ihminen, joka ei ymmärrä kovin syvällisesti tietotekniikkaa.😁

Lähetti tiedostot menemään? Hukkui siinä?

Ehkä ne löytyy sähköpostin lähetyt kansiosta?

Vierailija
34/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että olisi ollut joku juttu, että mies olisi laittanut sut koti äidiksi ja ei suostunut tekemään kotitöitä ja hoitamaan lapsia. Ja sitten jättänyt sut yksinhuoltajia ja ura pilalla vuosien kotiäiteilyn jälkeen.

Mutta ei toi niin paha oo ja mies yritti vaan auttaa.

Jos alitajuisesti yritti saada just nalkkiin tohon ensinmainittuun.

Lapset ovat jo aikuisia. Ei tehnyt tahallaan, vaan sillä mentaliteetilla, että " kyllä minä saan sen toimimaan". Vithuttaa, että mitään asiaa sillä ei ollut muuhun kuin tietokoneen päivittämiseen. Ei mun työohjelmiini. Ja nyt meni ohjelmat ja maine.

Hähä oma vikas kun et osaa edes tietokonetta käyttää, ja siitä huolimatta halveksut tietokoneosaamista. Hähä!! Nauran sulle. Nautin täällä siitä että sun ura meni pilalle. Ai että tuntuu hyvältä.

t. IT-mies jota oot epäarvostanut silloin kun se on sua auttanut koneen kanssa kun et osaa mitään

Vierailija
35/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lähetti minne?

EI tiedostot lähettämällä minnekään sulta katoa.

Ja jos ne on lähetetty jollekulle, sä saat ne siltä saajalta takaisin.

Jatkossa varmuuskopioi.

Vierailija
36/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vielä tallettaa jotain lokaalisti?

Vierailija
37/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset sen ihan vaan siksi, että päästit miehesi työkoneellesi, mikä on vastoin kaikkea mahdollista tietoturvaa ja vaitiolovelvollisuutta.

Tee itsestäsi ihan vaan reilusti tietosuojapoikkeama-ilmoitus. Olet ansainnut sen.

Vierailija
38/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että olisi ollut joku juttu, että mies olisi laittanut sut koti äidiksi ja ei suostunut tekemään kotitöitä ja hoitamaan lapsia. Ja sitten jättänyt sut yksinhuoltajia ja ura pilalla vuosien kotiäiteilyn jälkeen.

Mutta ei toi niin paha oo ja mies yritti vaan auttaa.

Jos alitajuisesti yritti saada just nalkkiin tohon ensinmainittuun.

Lapset ovat jo aikuisia. Ei tehnyt tahallaan, vaan sillä mentaliteetilla, että " kyllä minä saan sen toimimaan". Vithuttaa, että mitään asiaa sillä ei ollut muuhun kuin tietokoneen päivittämiseen. Ei mun työohjelmiini. Ja nyt meni ohjelmat ja maine.

Ohjelmat voi asentaa uudestaan.

Vierailija
39/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hän lähetti tiedostoja? Sun onlyfans tilillekkö sellaisia missä oli selluliittia? Lul.

Vierailija
40/61 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Soimaan itseäni. Olisin voinut itse päivittää, mutta lähdin koiran kanssa ulos. Sillä välin hän oli päivittänyt työohjelmani! Kaikki katosi, ja lähti sinne minne ei missään nimessä pitänyt.

Mikä sulta siis katosi? Ne ohjelmatko, mitkä päivittyi?