Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen kanssa lähtisitte reissuun ulkomaille?

Vierailija
05.07.2022 |

Mitä ikää pidätte ihan miniminä? Perustelut myös kiva kuulla.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi? Miksi ihmeessä?

Vierailija
2/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minimi? Miksi ihmeessä?

Lähinnä nyt hain sitä, milloin ihmiset kokevat matkustelun olevan mukavaa lapsen kanssa. Tuskin se ainakaan vauvaiässä on lomailun tuntuista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen reissannut tytön kanssa siitä asti kun oli 9 kuukautta ja nyt on 11 vuotias. Ja ens viikolla taas lähdetään.

Vierailija
4/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu, mistä ja millä menee. Kyllähän sitä Torniosta Haaparantaan ajelee sukuloimaan vaikka kuukauden ikäisen kanssa.

Me lennettiin esikoisen ollessa 1,5-vuotias tunnin lento Euroopassa. Lennot oli vähän takkuisia, muuten meni oikein hyvin.

Kahden lapsen kanssa ei ole vielä ulkomailla käyty, osittain koronan takia.

Vierailija
5/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minimi? Miksi ihmeessä?

Lähinnä nyt hain sitä, milloin ihmiset kokevat matkustelun olevan mukavaa lapsen kanssa. Tuskin se ainakaan vauvaiässä on lomailun tuntuista?

Itse olen ollut parikuisen kanssa. Matkustaminen vauvan kanssa on todella helppoa, taaperon kanssa minusta haasteellisempaa. Mutta kyllä loma lomalta silloinkin tuntuu. Miksi ei tuntuisi?

Vierailija
6/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenestä vuodesta ylöspäin olisi paras. Teinit osaa jo hyvin englantia ja pärjäävät paremmin, jos tulee yllättäviä tilanteita sekä ovat oikeasti kiinnostuneita ulkomailla olosta.

Vierailija
7/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli 4 kk kun käytiin Euroopassa 2 viikon lomalla.

Vierailija
8/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen reissannut kaiken ikäisten lasteni kanssa. Vauvan kanssa oli helppoa, taaperon kanssa vaativaa, +4 eteenpäin normaalia (kuten aika lailla kaikki muukin).

Jokainen tietää omat lapsensa ja itsensä ja mitä kannattaa ja haluaa tehdä. Reissatkaa vähän kotimaassa ja vaikka sukulaisten luona ensin pienen kanssa, jos ne sujuu niin miksipä ei sujuisi muutkin reissut.

Vierailija
9/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu lensi parin päivän ikäisen kanssa Suomeen. Asuivat silloin toisessa maassa.

Toisille ulkomaille kulkeminen on melko arkista. Toisille se taas tuntuu olevan elämää suurempi asia.

Vierailija
11/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvojen kanssa lähdetään ulkomaille? En itse uskaltaisi. Johtuuko se siitä, etteivät vanhemmat ole ehtineet matkustella vielä paljoa ennen lapsia ja on kiire kokea?

Vierailija
12/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvojen kanssa lähdetään ulkomaille? En itse uskaltaisi. Johtuuko se siitä, etteivät vanhemmat ole ehtineet matkustella vielä paljoa ennen lapsia ja on kiire kokea?

Toisille se on normaalia elämää, mutta silloin asiaa ei tarvitse kysyä vauvapalstalta.

Vierailija
13/20 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muakin ihmetyttää.

Vierailija
14/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on reissattu 3 kk ikäisestä lähtien.

Rankinta pitkät lennot 2-4v:n kanssa kun ovat niin aktiivisia, toki jos ajoittaa oikein nukkuvat helposti 8/10h

Olemme reissanneet paljon joten lasten ottaminen mukaan ei ole ollut mikään rasite. Yksi lähti mukaan Karibialle vanhempiensa häihin ja tapaamaan isovanhempia 3 kuisena, toinen isän työmatkalle perheen kanssa. Kolmas kiersi kuukauden Eurooppaa autolla vuoden ikäisenä jne.

Pienikin lapsi aistii lämmön ja vanhempien läheisyyden ja rentouden mikä on erilaista kuin kotona.

Vierailija
15/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on reissattu 3 kk ikäisestä lähtien.

Rankinta pitkät lennot 2-4v:n kanssa kun ovat niin aktiivisia, toki jos ajoittaa oikein nukkuvat helposti 8/10h

Olemme reissanneet paljon joten lasten ottaminen mukaan ei ole ollut mikään rasite. Yksi lähti mukaan Karibialle vanhempiensa häihin ja tapaamaan isovanhempia 3 kuisena, toinen isän työmatkalle perheen kanssa. Kolmas kiersi kuukauden Eurooppaa autolla vuoden ikäisenä jne.

Pienikin lapsi aistii lämmön ja vanhempien läheisyyden ja rentouden mikä on erilaista kuin kotona.

Melkein sanasta sanaan näin! Meilläkin muksut tehneet ensimmäisen ulkomaanmatkansa 3kk ikäisenä.

1-2-vuotiaan kanssa matkustaminen oli musta aika raskasta mutta muuten helppoa ja kivaa, nyt nuo 7 ja 10-vuotiaat ovat mitä parasta matkaseuraa, pakkaavatkin pitkälti jo itse.

Vierailija
16/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden vanhan kanssa, tai sitten kolme-nelivuotiaan kanssa ja siitä ylöspäin. Vauvan kanssa on helppo mennä. Tuo just kävelevä holtiton 1-2 vaihe parempi kotona tai ns helpossa hotellissa lastenaltaan äärellä.

En tiedä sitten jos lapsia on esim 5, onko sit enää varaakaan lähteä ulkomaille.

Vierailija
17/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsistamme on matkustanut ensimmäisen kerran ulkomaille jo 5kk ikäisenä. Tai tarkemmin tuo 5kk tuli täyteen matkan aikana. Jälkeenpäin olen ajatellut etten ihan noin pientä vielä veisi reissuun. En siksi, että olisi jotenkin hankalaa. Tosi helppoa oli. Mutta kun ei vielä ole saanut kaikkia rokotuksia, niin onhan siinä omat riskinsä. Kaikki kuitenkin meni hyvin.

Vierailija
18/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoana aikuisena lähtisin ulkomaille vasta teinin kanssa, joka pärjää, jos itse vaikka joutuisin sairaalaan.

Vierailija
19/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 6kk kun lennettiin toiselle mantereelle. Mies on sieltä kotoisin, joten luonnollisesti halusi mm. vanhempiensa näkevän uuden tulokkaan. Sen jälkeen on matkailtu 1-3 kertaa vuodessa ulkomailla korona-ajat pois lukien. Tänäkin kesänä oltin jo tuolla toisella mantereella. Lapsi on tottunut hyvin matkailuun, nytkin nukkui pääsääntöisesti lennot eikä hermostu odotteluista. 

Vierailija
20/20 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden ikäisen kanssa on matkustettu ekan kerran lentokoneessa.

Hyvin meni matka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi