Mansikat hirveän kalliita 7eur/ litra. Tuleeko halventumaan?
Tuolla hintaa ei kyllä pysty ostamaan.
Missä menee sinun rajasi hinnassa?
Laatikoita ei näkynyt myynnissä. Mitähän 5kg laatikko maksaa tänä vuonna?
Toivottavasti tulee metsään vadelmia.
Kommentit (29)
Ensi viikolla halpenee kuulemma. Jostain lehdestä luin eilen.
Voisitteko laittaa myös paikkakunnan, mistä nuo hinnat on?
Vierailija kirjoitti:
Ensi viikolla halpenee kuulemma. Jostain lehdestä luin eilen.
Se on kyllä säästä kiinni, ei mistään lehtijutuista.
Todennäköistä on ettei mitää isompaa halpenemista ole odotettavissa.
Mikä mahtaa tulla herneiden hinnaksi?
Ensiviikolla ja seuraavalla kypsyy pääsato
Menkää poimimaan itse. Poimijoille on maksettava palkkaa, ei ole halpaa .
Vierailija kirjoitti:
Menkää poimimaan itse. Poimijoille on maksettava palkkaa, ei ole halpaa .
Mä söisin niin paljon poimiessa, että tulisin taatusti kipeäksi.
Tampereella oli eilen 35eur 5kg laatikko.
Itse poimiessa litrahinta jää alle kolmen euron. Lisäksi saa syödä niin paljon kuin kestää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa tulla herneiden hinnaksi?
Tänään oli 9 euroa/kg Espoossa Prismassa.
Täällä on 6 euroa/litra, 40 euroa/ 5 kg, Rautalammin mansikkaa.
Etelämpänä voi olla halvempaa, kun pääsatokausi jo alkanut. Täällä (Suonenjoen korkeuksilla) pääsatokausi ennustetaan alkavaksi ensi viikolla.
29€/5kg Hyvinkäällä. Siitä se lähtee halpenemaan, toivottavasti mennään alle 20euron laatikolta.
Ostan kun hinta on 5e/l. Jos ei siihen hintaan saa niin jää ostamatta. En oikeen niistä niin välitäkään, mut joskus maistuu hyvältä
Minkä painoinen on tuo litra? Erikoinen mitta mansikoille.
-ulkosuomalainen
Tuntipalkan verran maksaa. Eipä ole varaa tuollaiseen.
Kallista on kyllä! Muistan kun markka-aikaan mansikoita sai 6-8 markan litrahintaan, joskus jopa kilohintaan 90-luvun alussa. Voin vakuuttaa että liha oli silloin moninkertaisesti kalliimpaa, niin kuin kuuluukin olla. Ei mansikka ole muuta kuin joku rehu/peruna, joka viljellään massatuotteena pelloilla.
En ole ostanut mansikoita vuosiin niiden kalleuden vuoksi. Ne maksavat nykyään enemmän kilohinnaltaan kuin monet pihvit/lihatuotteet, enkä nyt puhu mistään jauhelihasta. Voi vakuuttaa että lihan hinta pitäisi olla moninkertainen terveissä talouksissa/maissa mansikan hintaan verrattuna.
T. Lidl-mies
Onneks olen saanut muutamalta ystävälliseltä ihmiseltä muutaman pikkurasian mansikoita. Muuten jää tänä(kin) vuonna mansikat syömättä, kun ei ole mansikkatilaa pyörämatkan päässä.
Katsoin juuri hevi-osastolla, että syksyyn mennessä mulla ei oo todennäköisesti enää varaa muuhun kuin pariin perunaan ja omenaan (ulkomaiseen). Porkkanoiden kilohintakin noussut ihan järkyttävästi.
Eilen ostettiin ensimmäinen 5kg laatikko pakastettavaksi, maksoi 39,95. Tuusulassa.
30 €/5kg näytti olevan jo nyt. Ilmeisesti ukrainalaisia poimijoita on löytynyt yli tarpeen.