Jotkut osavaltiot yrittävät estää naisten matkustamisen abortteihin toisiin osavaltioihin?
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Siis niin sairasta menoa. Käsittääkseni (voi olla toki, että tähän on jokin poikkeus, mutta ei ole tullut vastaan ainakaan) edes mm. kohdunulkoisia raskauksia ei saa keskeyttää, vaikka alkiolla (sikiöksi asti nämä eivät käytännössä ikinä ehdi kehittymään) ei ole mitään mahdollisuutta selvitä ja tila on hengenvaarallinen naiselle.
Mietityttänyt tämä vaan omakohtaisesti, kun olen 2 tällaista kokenut ja ensimmäisestä olisi henki lähtenyt, ellen olisi päässyt kiireelliseen leikkaukseen. Munnajohdin oli siis ehtinyt osittain jo revetä ja tämä aiheutti sisäistä verenvuotoa..
Myös ihan sanoinkuvaamattoman kamala tuo 10-vuotiaan tytön tapaus. Oikeesti voin ihan fyysisesti pahoin..
*munanjohdin siis
Itseään vapauden ja tasa-arvon pesäksi kutsuvaksi paikaksi on aika jännä miten raiskauskesta ja pedofiliasta saa siellä pienemmän tuomion kuin abortista🤬
Miten ihmeessä osavaltion rajalla tutkitaan se että onko nainen raskaana? Kaikki naiset joutuvat pissaamaan tikkuun?
Naisilla on oikeus kehoonsa ja halutessaan lopettaa sisällään kasvava elämä, mutta sitten alkaa jostain syystä hirmu raivoaminen kun odottava nainen vetää röökiä ja prenkkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin sairasta menoa. Käsittääkseni (voi olla toki, että tähän on jokin poikkeus, mutta ei ole tullut vastaan ainakaan) edes mm. kohdunulkoisia raskauksia ei saa keskeyttää, vaikka alkiolla (sikiöksi asti nämä eivät käytännössä ikinä ehdi kehittymään) ei ole mitään mahdollisuutta selvitä ja tila on hengenvaarallinen naiselle.
Mietityttänyt tämä vaan omakohtaisesti, kun olen 2 tällaista kokenut ja ensimmäisestä olisi henki lähtenyt, ellen olisi päässyt kiireelliseen leikkaukseen. Munnajohdin oli siis ehtinyt osittain jo revetä ja tämä aiheutti sisäistä verenvuotoa..
Myös ihan sanoinkuvaamattoman kamala tuo 10-vuotiaan tytön tapaus. Oikeesti voin ihan fyysisesti pahoin..*munanjohdin siis
Itsekin 24-vuotiaana (pari vuotta sitten) koin kohdunulkoisen raskauden ja oli vähästä kiinni etten olisi kuollut tuohon munanjohtimen räjähdykseen ja siitä seuraavaan verenvuotoon 😢 Tuntuu epätodelliselta edes ajatella etten olisi saanut keskeyttää raskautta siinä kohtaa, vaan minun olisi pitänyt hengelläni maksaa. Todella kertakaikkiaan sairasta menoa..
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä osavaltion rajalla tutkitaan se että onko nainen raskaana? Kaikki naiset joutuvat pissaamaan tikkuun?
Monella ei ole edes varaa tai mahdollisuutta päästä rajalle.
Vierailija kirjoitti:
Palkkio maksetaan käräyttäjälle. Laitetaan omat koirat puremaan. Nainen ei siis voi saada psyykkistä tukea keneltäkään. Hänet voidaan käräyttää tai kiristää rahaa sillä, ettei käräytetä.
Ja kuinkahan paljon sitten löytyy hylättyjä vauvoja, kun ne on pakotettu synnyttämään. Tai lapsensurmat yleistyy.
Kuka hoitaa ja minne sijoitetaan kaikki vammautuneet lapset, jotka syntyvät, kun naisia ei kiinnosta elää raskausaikaa suositusten mukaan?
Jos itse olisin nainen tuolla niin sterilisaatioon varmaan jo menisin. Toki se auta nuoria tai myöhemmin lapsia haluavia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaankin. Siinä työllistetäänkin jo monta tarkastajaa ja kaikenlaista pöytäkirjaajaa, just niinku Handmaidenissa. Hyvällä asiallahan ne vaan on, eiks niin, laitetaan lapsetkin synnyttämään, iskäjumala haluaa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kyllä kamalaa ja jos ajattelee esim alaikäistä tyttöä jossain uskonnollisessa perheessä niin eihän häntä kukaan vie aborttia saamaan jos perhe sitä vastaan on. Ei se tyttö oikein yksin minnekään pääse tai ainakaan mihinkään naapuriosavaltioon. Lisäksi monelta loppuvat jo rahatkin. Kamalaa ajatella mitä tilanteita tulee vielä ilmi.
Ja näin tapahtuu koko ajan, ja tämä tulee räjähdysmisesti kasvamaan, ja naisia ja tyttöjä tulee kuolemaan.
Osa tulee myös tekemään itsemu rhan, kun ei epätoivoisena näe muuta ratkaisua :(.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hoitaa ja minne sijoitetaan kaikki vammautuneet lapset, jotka syntyvät, kun naisia ei kiinnosta elää raskausaikaa suositusten mukaan?
Ei tuota sekoboltsia uskissakkia kiinnosta tasan paskaakaan mitä tapahtuu sille lapselle tai äidille sen syntymän jälkeen. Kunhan ei vain abortoida.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin nainen tuolla niin sterilisaatioon varmaan jo menisin. Toki se auta nuoria tai myöhemmin lapsia haluavia.
Samat sanat. Mutta sekin kielletään! Koska tuleva lapsos siellä jo väijyy kohtuasi sinne asettuakseen!
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on oikeus kehoonsa ja halutessaan lopettaa sisällään kasvava elämä, mutta sitten alkaa jostain syystä hirmu raivoaminen kun odottava nainen vetää röökiä ja prenkkua?
No jos sen hemmetin sikiön antaa vapaaehtoisesti sisällään kasvaa, että a) pitää sen b) antaa adoptioon, pitää taata sille mahdollisuus terveeseen elämään eikä tahallisesti vammauttaa.
Jos tekee abortin niin vetäköön vaikka huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Saako noissa osavaltioissa käyttää edes ehkäisyä? Kierukka vaan jokaiselle, varmuuden vuoksi. Tai ehkäisykapseli, sitä ei huomaa.
Ehkäisyä ollaan seuraavaksi kieltämässä. Redditissä oli pitkä ketju naisesta, joka oli tehnyt tiktokkiin videon siitä miten yritti saada ehkäisypillereitä ja farmaseutti kieltäytyi toimittamasta reseptiä. Paljastui, että tämä sama henkilö kategorisesti oli kieltäytynyt antamasta ehkäisylääkitystä asiakkaille. Ja keskustelusta kävi ilmi, että tämä on ihan sallittua vähän samaan tyyliin kuin meillä lääkäri voi sanoa, ettei myönnä aborttia - jolloin toki voi mennä toiselle lääkärille.
Tiktokista olen oppinut, että nainen voi ottaa yhteyttä verkostoon toisessa osavaltiossa/maassa. Siellä nainen ostaa jälkiehkäisypillerin ja postittaa sen tälle punaisen osavaltion naiselle. Näin kyseinen nainen ei itse tilaa jälkiehkäisyä eikä syyllisty rikokseen.
Tiktok on pullollaan videoita missä naiset eri osavaltioissa ja mm. Kanadassa tarjoavat majoitusta ja apua jos joku tarvitsee aborttia. Alussa niissä oli suoraan asia sanottuna, mutta olen nähnyt myös "jos haluat tulla opiskelemaan neulomista, tarjoan majapaikan" eli aletaan kiertämään suoria ilmaisuja.
Pahitenhan tästä kärsivät köyhät naiset. Rikkailla on enemmän mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokista olen oppinut, että nainen voi ottaa yhteyttä verkostoon toisessa osavaltiossa/maassa. Siellä nainen ostaa jälkiehkäisypillerin ja postittaa sen tälle punaisen osavaltion naiselle. Näin kyseinen nainen ei itse tilaa jälkiehkäisyä eikä syyllisty rikokseen.
Tiktok on pullollaan videoita missä naiset eri osavaltioissa ja mm. Kanadassa tarjoavat majoitusta ja apua jos joku tarvitsee aborttia. Alussa niissä oli suoraan asia sanottuna, mutta olen nähnyt myös "jos haluat tulla opiskelemaan neulomista, tarjoan majapaikan" eli aletaan kiertämään suoria ilmaisuja.
Pahitenhan tästä kärsivät köyhät naiset. Rikkailla on enemmän mahdollisuuksia.
Facessa pyörii keräys ja tukiryhmiä. Ilmeisesti myös Redditissä. Tarkistin USA:ssa olevan mahdollisuus pikapassiin, jos maksaa tarpeeksi.
Tuli mielleyhtymä sodista uutisointeihin, joissa kerrotaan kohteeseen osumisista ja vihollisen menetyksistä kuten aborttikeskustelussa puhutaan vain yhdestä ihmisestä ja toimenpiteestä. Miten olisikaan mahdollista päästä tästä välttelykaavasta?
Oliko muistaakseni, että tämä on 9 tuomarin päätös? Ei sen enempää kannatusta ja laki runnottiin läpi?
Heti perään ryhdyttiin väläyttelemään seksuaalivähemmistöjen oikeuksien takaisinvetoa esim. avioliiton kieltäminen. Varmaan vauhtiin päästyään tekevät rotujen väliset avioliitot laittomiksi...