Vakituinen työpaikka tarjolla maaseudulta. Kannattaako muuttaa?
Mulla tuli mahdollisuus muuttaa reilun 9000 asukkaan kuntaan Itä-suomessa. Nykyisen työpaikan työt loppuu nyt heinäkuun lopussa.
Tällä alalla on työpaikkoja aika huonosti ja suoraan sanottuna toi työpaikka on suoranainen ihme.
Asun nyt isossa kaupungissa n. 300km päässä.
Olisi vakituinen työpaikka ja kolmivuorotyö tehtaassa tuolla maalla.
Kannattaako muuttaa? Kannattaako työpaikan perässä muuttaa?
Itse kyllä olisin kiinnostunut muuttamaan maalle ja kiinnostunut tuosta työpaikasta.
Kommentit (31)
No mene ihmeessä kokeilemaan, pääsee sieltä sitten poiskin jos ei olekaan sun juttu.
Muuta. Ainahan voit muuttaa sieltä pois jos et viihdykkään.
Kokeile
Ota vuokra-asunto
Ei se oo ikuista jos et tykkää
Työpaikan saaminen nykyaikana on niin tärkeä asia että, suosittelen muuttamaan.
Jos sinua ei mikään (esim. puolison työ) sido nykyiseen kaupunkiin, niin kannattaa toki. Vakituinen paikka ja oma ala niin minä ainakin ottaisin vastaan.
Täällä kukaan ei pysty antamaan oikeaa vastausta eli se olet sinä joka tietää.
Mikäli ei perhettä, niin muuta vaan ja aina pääsee pois.
Ja jos perhettä, niin kysy heiltä
Asun puolet pienemmällä paikkakunnalla. Minulle on tarjottu töitä myös kaupungeista, mutta en ole lähtenyt. Olen laskenut tarvitsevani kaupungissa ainakin tuplapalkan, jotta saisin nykyisen elintasoni ylläpidettyä.
Yleensä maaseudulla ja ainakin Itä-suomessa ihmiset ovat pääasiassa mukavia ja helposti lähestyttäviä. Jos olet itse kaikille mukava niin saat varmasti kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Asun puolet pienemmällä paikkakunnalla. Minulle on tarjottu töitä myös kaupungeista, mutta en ole lähtenyt. Olen laskenut tarvitsevani kaupungissa ainakin tuplapalkan, jotta saisin nykyisen elintasoni ylläpidettyä.
Joo, siis katsoin tuon paikkakunnan omistus ja vuokra-asuntoja niin edullista asuminen ainakin on.
Vuokrat keskustassa yksiöissä 300e luokaa.
Omistusasunnot keskustassa 20 000e luokkaa.
Ap
Ja jos olet naispuolinen sinkku, niin miehiä riittää
Onko kyseessä Lapinlahti ja Valio? Kiva paikkakunta, kaunis luonto, rauhallista. Asuminen tosiaan edullista.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua ei mikään (esim. puolison työ) sido nykyiseen kaupunkiin, niin kannattaa toki. Vakituinen paikka ja oma ala niin minä ainakin ottaisin vastaan.
Tosiaan asun yksin niin vähän helpompi muuttaa
Ap
Kannattaa kokeilla. Itse hajosin tuollaiseen paikkaan totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyseessä Lapinlahti ja Valio? Kiva paikkakunta, kaunis luonto, rauhallista. Asuminen tosiaan edullista.
On!😊
Ap
Tottakai voit muuttaa ja kannattaakin muuttaa.
Muuta ihmeessä, ap, ainakin kokeile. Onnittelut työpaikasta!
Mene ihmeessä. Mutta älä osta asuntoa, vaan ole vuokralla. Jos jossain vaiheessa päätät muuttaa taas pois, saattaa asunnosta olla enää mahdotonta päästä eroon.
Muuta ihmeessä!
Et voi ainakaan hävitä mitään!
Mietin vaan että viihtyisinkö täysin vieraassa paikassa, en ole koskaan siellä käynyt, enkä tunne sieltä ketään.
Ap