Wolt-foodora on nykyisin niin kallis ettei kannata tilata yhtään mitään
Ruoka + toimituskulut vähintään 20 euroa ja vähintään yli puolin tunnin odotus.
Tai sitten käyn toisella puolella katua alepassa ostamassa mikroaalto aterian 4 eurolla.
Hmmmm....
Kommentit (200)
Mä jo alussa ihmettelin kuka näiltä tilaa, ruoka on syötävä lämpimänä ja olis tosi pönttöä kuvitella että millään kuljetuksella onnistuu. Tai sit jos haluaa uudelleen lämmittää ni mikäs siinä. Mitä te valitatte? Imbesillejä kaikki tyynni.
Vierailija kirjoitti:
Mä jo alussa ihmettelin kuka näiltä tilaa, ruoka on syötävä lämpimänä ja olis tosi pönttöä kuvitella että millään kuljetuksella onnistuu. Tai sit jos haluaa uudelleen lämmittää ni mikäs siinä. Mitä te valitatte? Imbesillejä kaikki tyynni.
Riippuu ihan tuurista millainen kuski osuu kohdalle. Jos tämä jää odottamaan ravintolaan annoksesi kanssa useampia tilauksia mukaan otettavaksi, voit olla varma että saat haaleaa/kylmää ruokaa kotiin.
Eipä tuo perheelle kannata tilata kun lasku aina jotain 70 euroa. Maksetaan myös teinien ruuat.
2 kertaa tilattu ja ei toistu enää. Meille matkaa juuri tuo 3 km.
Laskin kerran että ylihintaa tuli yli 20 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto 1: Haen pizzan itse kävellen
Vaihtoehto 2: Kuski tuo minulle pizzan lämpölaukussa
Kumpi näistä todennäköisemmin johtaa tilanteeseen, että saan safkani lämpimänä?
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo perheelle kannata tilata kun lasku aina jotain 70 euroa. Maksetaan myös teinien ruuat.
Laskin kerran että ylihintaa tuli yli 20 euroa.
Noin isolla tilauksella saa monesta paikasta ilmaisen kuljetuksen. Ylihintaa tulee 0 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin kerran että ylihintaa tuli yli 20 euroa.Noin isolla tilauksella saa monesta paikasta ilmaisen kuljetuksen. Ylihintaa tulee 0 euroa.
Foodorassa saa joistain paikoista 50 eurolla ilmaisen kuljetuksen. Järkyttävä hinta kyllä sekin jostain kolmesta bulkkikebabista ranskalaisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin näistä joskus kun sai kohtuulliseen hintaan sinkkuna kotiin kuljetettuna ruokaa. Nyt ihan mikä tahansa pikkuannoskin on järjestään joku 18-25 euroa ja minimitilaukset todella pieniä. Kuljetukset pahimmillaan kympin ja siihen vielä palvelumaksu päälle. Juomat aina joku 4-5 euroa ja lisukkeet todella, todella kalliita (esim. ranskalaiset 7,90e).
Ei ole enää normaaleilla palkkatuloilla varustetun ihmisen hommaa tämä kotiin tilaaminen. En aio käyttää täyttävään ateriaan liki neljää kymppiä kun tuolla rahalla ostaisi kaupasta jo todella monen päivän ruuat tai kävisi vaikka syömässä sisäfilepihvin ravintolassa.
Missä on menty pieleen kun minun pitää akateemisena keskipalkkaisena miettiä todella tarkkaan viitsiikö näistä tilata edes kerran vuodessa? Mitä ihmettä hinnoille on tapahtunut? Turha syyttää pelkkää inflaatiota.
Ei minulla ole akateemisena keskipalkkalaisena mitään ongelmaa tilata useamman kerran viikossa. Saman hintaisia ne safkat on ravintolassakin.
Aina sitä miettii miten joku voi olla akateeminen ja silti luulla aivan ihmeellisiä asioita.
Olen huomannut että näiden akateemisten kyvyt rajoittuu usein siihen että asioita opitaan ulkoa ja niitä osataan toistella kuin papukaija. Minkäänlaista käytännön järkeä saati maalaisälliä ei sitten taas löydy...
Kyllä pitää olla sshajauhoa päässä että maksaa 20e kylmästä bulkkikebabista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä että kävelet sinne ravintolaan ja syöt siellä. Toinen vaihtoehto tehdä itse kotona. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Tai pinkka kunnossa, nälkä, haluaa just silloin kebabia, laiskottaa etc...
Vierailija kirjoitti:
En ole kyllä koskaan tilannut kebabia. Tilaan nepalilaista, kiinalaista, thaimaalaista tai texmexiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskin kerran että ylihintaa tuli yli 20 euroa.Noin isolla tilauksella saa monesta paikasta ilmaisen kuljetuksen. Ylihintaa tulee 0 euroa.
Foodorassa saa joistain paikoista 50 eurolla ilmaisen kuljetuksen. Järkyttävä hinta kyllä sekin jostain kolmesta bulkkikebabista ranskalaisineen.
On kyllä. En ymmärrä miten päädyit kyseiseen ratkaisuun. Itse olisin mieluummin tilannut 50 eurolla ilmaiseksi kuljetettuna kolme kebabia tasokkaasta paikasta. Tai sitten viisi bulkkikebabia peruspaikasta, jos syöjiä on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Multa on kyllä mennyt maha sekaisin, varmaan koska kuski oli viivytellyt. Lämmössähän ne bakteerit lisääntyy.
Minä olen niin pihi, että enpä pahemmin tilaa mitään ruokaa. Pizzaa muutaman kerran vuodessa. Mutta Wolt-marketista olen alkanut tilata ostoksia, koska hinnat on siellä samaa tasoa kuin K-Marketissa (lähin kauppa) ja toimitus maksaa 1,90€, kun matkaa on niin vähän. Tuon pari euroa maksan siitä ilosta, että ei itse tartte lähteä kauppaan.
Ikinä en ole kylmää ruokaa Foodora-tilauksina saanut. Viikko sitten tilaamani pitsa oli niin lämmintä, että tuskin pystyin viipaletta kädessäni pitämään.
Kalliimmaksi touhu on tietysti viime aikoina mennyt. Täällä on muutamia paikkoja, joista saa ilmaisen kotiinkuljetuksen, mutta minimitilauksen on oltava melko suuri – ei kai jotain kympin tilausta kannata lähteä kuljettamaan, siihen se perustuu.
Jokin aika sitten tilasin kebab-annoksen ja oli otettava myös hampurilainen, jotta sain minmitilauksen täyteen. Se oli muistaakseni 17,50 euroa, ja tilaukseni taisi olla siinä 22 euron paikkeilla.
Ihmettelen sitä, ettei mikään saisi maksaa juuri yhtään mitään. Melkein KAIKEN hinta on noussut reilusti, miksei tällaisenkin palvelun..
Mielestäni juuri tällaiset "on-demand"-palvelut saavatkin maksaa. Ruoka-ostokset, tavaratalo-ostokset, NOUTOruoka ja ties mitäkaikkea saa suoraan kotiovelle sohvalta tilaten.
Helposta elämästä pitää mielestäni maksaakin.
Toivon vain, että hinnasta lähetitkin saisivat reilun osuuden..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä saa. Ylihintaa tulee myös ruuista sillä ne on ravintolassa huomattavasti halvempia.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin wolt-kuski vie aina ensin jonkun toisen tilauksen. Seuraan toimitusta, niin sen jälkeen kun tilaukseni on valmis, menee yleensä 10 minuuttia ennen kuin kuski edes lähtee liikkeelle, eli se odottaa toista tilausta. Sitten heppu lähtee viemään sitä eri suuntaan ja saan oman annokseni joskus 30-40 minuutin kuluttua, ruoka tietenkin jäähtyneenä. Muutaman kerran jälkeen totesin että nyt riittää tilailu minun puolestani. Asun 5 kilometrin päässä niistä ravintoloista joista ennen tilasin.
Ne menee ensin sinne mistä saa suurimman tipin.
Yksi syy lisää olla käyttämättä wolttia kun sikamaisen kuljetusmaksun pitää maksaa tippiä jotta ei saisi kylmää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampparipaikat ovat nostaneet omia hintojaankin viime aikoina, ja sitten vielä tulevat päälle kallistuneet Wolt- ja Foodora-kulut.
Noiden ikiaikainen ideahan olisi tarjota pikasafkoja halvalla kuluttajille... Kissanpaskat!
Niin. Mitä järkeä on "pikaruuassa" jos se hesen ja mäkin puolalainen antibioottiburgeri maksaa liki saman verran kuin ravintolan laatuburgeri ja tilauksessa kestää yhtä kauan valmistua kuin oikeassa ravintolassa?
Huom. pätee siis myös autokaistoihin nykyään. Ruokaa saa odotella helpostikin 20-30 minuuttia kun ravintoloilla ei ole kapasiteettia sekä wolttaajille että liveasiakkaille. Sellaista "pikaruokaa".
Lähteet väitteelle, että pikaruokaloiden liha olisi "puolalaista antibioottiburgeria". En terveystietoisena koskisi pitkällä tikullakaan pikaruokaan, mutta näiden yhtiöiden mainosten perusteella käyttävät 100 % suomalaista naudanlihaa.
Minullakin wolt-kuski vie aina ensin jonkun toisen tilauksen. Seuraan toimitusta, niin sen jälkeen kun tilaukseni on valmis, menee yleensä 10 minuuttia ennen kuin kuski edes lähtee liikkeelle, eli se odottaa toista tilausta. Sitten heppu lähtee viemään sitä eri suuntaan ja saan oman annokseni joskus 30-40 minuutin kuluttua, ruoka tietenkin jäähtyneenä. Muutaman kerran jälkeen totesin että nyt riittää tilailu minun puolestani. Asun 5 kilometrin päässä niistä ravintoloista joista ennen tilasin.